Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Beste bank voor beleggingsfondsen (internat.)

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 november 2006 09:44
    Graag wil ik jullie mening resp. advies over banken/traders betreffende beleggingsfondsen.

    Zelf heb ik ervaring met Amro, Binck en Robeco. Echter hebben ze allen hun nadelen.

    Zo heeft Amro niet alle fondsen in pakket van bijv. Fidelity. Binck handelt vnl. in Ned. bel.fondsen. Robeco handelt vnl. in eigen fondsen (?).

    Nu heb ik mij net ingeschreven bij SNS Fundcoach, omdat zij alle binnen-en buitenlandse fondsen leveren, bijv. ook Scandinavische of Duitse.

    Echter qua transactiekosten, assortiment en service...wat is dan de beste keuze?
  2. [verwijderd] 15 november 2006 20:44
    volgens mij is binck het goedkoopste als je kijkt naar bijvoorbeeld de beleggingsfondsen die de index volgen.
    rekenvoorbeeld
    aankoop eurostox 50 van Ishares voor €2000
    aankoopkosten € 10 = 0,5% (vergelijkbaar met snsfundcoach)
    jaarlijkse beheerskosten slechts 0,15%
    bewaarloon incl. btw 0,25%
    totale beheerkosten jaarlijks 0,4%

    reguliere beleggingsfondsen van banken 1 tot 2% kosten
    tel uit je winst
    kan je eerder met pensioen
  3. [verwijderd] 25 november 2006 02:09
    Fundix:

    Voor de aan Euronext Amsterdam genoteerde fondsen zijn de transactiekosten 0,1% van het orderbedrag met een minimum van € 10,50 en een maximum van € 125,- per transactie.

    Voor de niet aan Euronext Amsterdam genoteerde fondsen bedragen de transactiekosten 0,5 % van het orderbedrag met een minimum van € 10,50 en een maximum van € 125,- per transactie.

    Bij ABN AMRO betaal je bij Direct Beleggen (via internet) 0,1% per aankooptransactie en 0,3% per verkooptransactie, beide met een minimum van 70 eurocent. Bij een switch alleen de kosten voor verkoop, uitgezonderd zijn multi strategiefonds en edelmetalen. Bij periodiek beleggen 0,1% en geen minimumbedrag. De orderomvang moet tenimste 20 euro zijn.

    Voor SNS fondsen betaal je bij Fundcoach 0,3% bij aan- en verkoop.

    fintech.
  4. [verwijderd] 5 februari 2007 15:14
    quote:

    sponsorGELD schreef:

    Bij SNSfundcoach mag je niet beleggen als niet ingezetene van Nederland.

    Mag je als buitenstaander wel beleggen bij de eerdere en andere aanbieders deelnemen.

    Dat is niet helemaal correct. Ik ben Nederlander en heb heb toen ik al in België woonde bij Fundcoach een rekening kunnen openen.
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,01 -0,62%
EUR/USD 1,0655 +0,11%
FTSE 100 7.895,85 +0,24%
Germany40^ 17.714,20 -0,69%
Gold spot 2.392,50 0,00%
NY-Nasdaq Composite 15.282,01 -2,05%

Stijgers

WDP
+3,12%
Kendrion
+2,92%
EBUSCO...
+2,67%
Vopak
+2,61%
NX FIL...
+2,17%

Dalers

JUST E...
-5,11%
TomTom
-4,68%
Fugro
-4,30%
ASMI
-4,00%
BESI
-3,64%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links