Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Marcel Tak - Perpetualduel

28 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 juli 2006 14:57
    Tja, altijd prachtig dit soort producten. Vaak worden obligaties en obligatiefondsen als risicoloos/risico-arm geadviseerd. Terwijl hier ook - zie dit ING product - flinke schommelingen kunnen plaatsvinden. Zo werden er binnen hypotheken en pensioenen de laatste jaren massaal obligatiefondsen gekozen/geadviseerd. Zelfs in het geval van een matig offensief beleggingsprofiel. De koersdalingen van begin deze eeuw waren tenslotte een duidelijk teken dat je "wel gek moest zijn" als je voor aandelen zou kiezen. En wat is er gebeurt? De aandelenkoersen zijn fors gestegen en veel obligatiefondsen zijn - vanwege de gestegen rente (die stijging zat er wel aan te komen) - in koers gedaald. Mocht de rente in de aankomende jaren verder stijgen (zoals in de VS), dan voorzie ik een nieuwe golf van claims door verbaasde beleggers. Huh, ik dacht dat obligatiefondsen risicoloos waren (ik kan me nog jaren herinneren van -15%!). Daar had je me wel even op kunnen wijzen!
  2. [verwijderd] 29 juli 2006 12:50
    Voorzichtige beleggers hebben het afgelopen jaar meer verlies gehad dan beleggers met aandelen in de portefeuille. Met name de beleggers met de zogenaamde steepeners en floaters zien de afgelopen tijd het papieren verlies oplopen. Ook ik ben van mening dat beleggers deze stukken moeten vasthouden, maar daarnaast ook moeten overwegen of een deel in aandelen gepast kan zijn. De komende jaren zal de economie kunnen aantrekken en zal met name het renteinstrument gebruikt worden om economische groei en/of inflatie te beteugelen. De obligatiebelegger kan op korte termijn meer verlies tegemoet zien en op de lange termijn profiteren van hogere renteniveaus. De aandelenbelegger kan, mits hij of zij stil blijft zitten mooie rendementen tegemoet zien. Samengevat is het advies aan "voorzichtige" beleggers ook een deel in aandelen te beleggen, bij voorkeur in aandelenbeleggingsfondsen, om te voorkomen dat er minkukels in de portefeuille komen.
    Robert Leemker, beleggingsadviseur bij Fortis
  3. Adjo 29 juli 2006 16:34
    De lange rente is tussentijds gedaald tot bijna 3%. Het verschil tussen lange en korte rente is al geruime tijd ongeveer 0,9%. Ik vraag me af waarom nu plotseling (deze maand) de koers zo sterk gedaald is. Althans dat is het geval bij Perpetual 2 maar ik neem aan dat het bij 3 ook zo is. Het lijkt me dat er een bepaalde gebeurtenis aan vooraf moet zijn gegaan. Ik vraag me af wat dat voor een gebeurtenis is geweest.
  4. [verwijderd] 30 juli 2006 15:31
    Voor de liefhebbers:

    Kijk een naar de perpetual van Aegon, de NL0000116150!
    De rentecondities zijn vergelijkbaar met de ING perp. 3; er is echter géén maximun coupon.
    De huidige koers is ca 82,00. Dat betekend een effectief rendement van 5,20%.
    Vraag niet hoe dat kan, maar profiteer ervan!
  5. dct 30 juli 2006 16:52
    quote:

    p.deelen schreef:

    Voor de liefhebbers:

    Kijk een naar de perpetual van Aegon, de NL0000116150!
    De rentecondities zijn vergelijkbaar met de ING perp. 3; er is echter géén maximun coupon.
    De huidige koers is ca 82,00. Dat betekend een effectief rendement van 5,20%.
    Vraag niet hoe dat kan, maar profiteer ervan!
    Ik weet niet hoe je er bij komt dat er geen maximum is. Max ligt op 8 % voor de eur obligatie. Voor de rest gelijk aan ING 3. 10 jaars rente+0.1%.

    prospectus:
    www.ing.be/xpedio/groups/ingbe/@publi...

    Vind ze zelf overigens ook wel interessant. Heb de ING3 al in positie.

    gr. DCT
  6. [verwijderd] 31 juli 2006 08:10
    Bij de aankoop van een perpetual houd ik er rekening mee dat ie nooit wordt afgelost. Zo lijken deze instrumenten nu op verlies te staan door een stijging van de credit spread over de afgelopen 2 a 3 jaar. En omdat ik de credit spreads niet weer zie dalen, vindt ik prepetuals niet interessant. Ik koop liever de WKL 5,125% tot 2014 of de KPN 4% tot 2015, allebei met 5% effectief rendement.
  7. [verwijderd] 1 augustus 2006 14:31
    quote:

    e-Mozion schreef:

    Bij de aankoop van een perpetual houd ik er rekening mee dat ie nooit wordt afgelost. Zo lijken deze instrumenten nu op verlies te staan door een stijging van de credit spread over de afgelopen 2 a 3 jaar. En omdat ik de credit spreads niet weer zie dalen, vindt ik prepetuals niet interessant. Ik koop liever de WKL 5,125% tot 2014 of de KPN 4% tot 2015, allebei met 5% effectief rendement.
    En wat doe je dan bij een stijgende rente tot bijv. 9% ??? Heb je daar die 0,3% verschil voor over van dit moment met de ING perpetual?
  8. dct 20 februari 2009 12:40
    quote:

    dct schreef:

    Vind ze zelf overigens ook wel interessant. Heb de ING3 al in positie.
    Ik probeerde juist mijn kop in het zand te steken komt dit draadje weer omhoog.....

    Bijgekocht op 30.5, maar vind het zo wel weer mooi geweest. Aan de huidige koers te zien is de beslissing al gevallen wat betreft ING.

    gr.DCT
  9. [verwijderd] 20 juni 2011 17:45
    Het is al weer een tijdje stil rondom de ING perpetual.
    Begin 2009 zag het er naar uit dat ING zou omvallen en was de koers gedaald tot beneden de € 20. Toch werd vrij snel duidelijk dat ING niet bankroet kon/mocht gaan en nadien liep de koers ook weer gestaag op tot max € 77. De laatste weken zit de klad er weer in en nu schommelt de koers rond € 65. Waarom zo laag eigenlijk?
    ING is in de afgelopen jaren gewoon de coupon blijven uitbetalen, de staatssteun wordt terugbetaald en ING werkt aan het versterken van de financiële positie en het verkorten van de balans. Over een dreigend omvallen horen wij inmiddels niemand meer.
    Zou ING, in het kader van het verkorten van de balans, niet (ook) kunnen overwegen om dit product begin 2013 af te lossen. Is dat echt ondenkbaar? Waarom dan toch een koers van slechts rond € 65. De koers beweegt ook echt mee (omhoog en omlaag) met de koers van het aandeel ING. Is daar een logische verklaring voor? Welke ontwikkeling(en) stuurt/sturen op dit moment nu eigenlijk de koershoogte van dit product?
28 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,01 -0,62%
EUR/USD 1,0655 +0,11%
FTSE 100 7.895,85 +0,24%
Germany40^ 17.714,20 -0,13%
Gold spot 2.392,50 0,00%
NY-Nasdaq Composite 15.282,01 -2,05%

Stijgers

WDP
+3,12%
Kendrion
+2,92%
EBUSCO...
+2,67%
Vopak
+2,61%
NX FIL...
+2,17%

Dalers

JUST E...
-5,11%
TomTom
-4,68%
Fugro
-4,30%
ASMI
-4,00%
BESI
-3,64%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links