Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Gazprom

3.020 Posts
Pagina: «« 1 ... 131 132 133 134 135 ... 151 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 luchtschip 30 maart 2023 15:58
    4 Gazprom bankmedewerkers ( drie Russen 1 Zwitser ) krijgen 7 maanden voorwaardelijke gevangenisstraf in Zwitserland plus een boete van gezamenlijk euro 740.000

    Putin heeft de Russen bestolen en probeerde het geld weg te sluizen via zijn vriend met hulp van 4 GazPromBank medewerkers in Zurich

    Putin's vriend en peetvader van Putin's dochter, heeft $ 30 miljoen op de Zwitserse GazPromBank gestort
    De bankmedewerkers werd door de rechter verweten dat zij hadden kunnen vermoeden dat dit niet zijn geld was en mogelijk werd er geld witgewassen
    De rechter verwijt hun niet op de juiste wijze gehandeld te hebben
    Zwitserse banken worden volgens de wet geacht de rekening te weigeren of te sluiten

    Putin's vriend, Sergei Roldugin, een musicus, ook wel de bijnaam "Putin's wallet", kon geen geloofwaardige uitleg geven over de herkomst van het geld

    How Putin loots Russia. Four bankers who allowed Sergei Roldugin "Putin's wallet," to deposit $30 million in Swiss banks - found guilty of lacking due diligence. Former executives at Zurich branch of Russia's Gazprombank given 7-month suspended sentences

    twitter.com/GlasnostGone/status/16413...

    www.bbc.com/news/world-europe-65123083
  2. forum rang 10 luchtschip 4 april 2023 18:21
    quote:

    Keesdejongen schreef op 22 maart 2023 21:04:

    [...]

    Lol, de yanks maken recordwinsten, de noren ook . Hoezo geen economisch belang?
    De pijpen ( zowel NordStream I als II ) waren buiten gebruik
    Dus het opblazen had geen toegevoegde waarde noch invloed op de winsten van de Noorse en Amerikaanse gasleveranciers

    Hadden de pijpen niet opgeblazen geweest dan waren de winsten net zo hoog geweest
  3. forum rang 10 luchtschip 4 april 2023 23:18
    quote:

    Keesdejongen schreef op 4 april 2023 22:43:

    [...]

    Wat gebeurde met de gasprijzen nadat de yanks NS1 en 2 hadden opgeblazen? Juist!
    op 26 september werden de NordStream pijpleidingen opgeblazen en in tegenstelling to jouw bewering, is het niet bekend door wie

    De gasprijzen daalden in duizelingwekkende snelheid met 71 % ( van $ 176 naar $ 51 )
    Je opmerking dat de US het gedaan heeft om zich te verrijken, slaat als een tang op een varken wanneer de prijzen met 72 % gedaald zijn

    gasprijzen TTF :

    26 september $ 176
    27 september $ 187
    28 september $ 204
    30 september $ 179
    3 oktober $ 165
    en daarna een gestage daling richting
    3 april 2023 $ 51

    grafiek TTF gasprijs
    klik op periode 1 jaar
    Met de cursor op de grafieklijn komt er een pop up met details van prijs en datum

    www.theice.com/products/27996665/Dutc...
  4. forum rang 10 luchtschip 5 april 2023 02:21
    quote:

    luchtschip schreef op 4 april 2023 23:18:

    [...]

    op 26 september werden de NordStream pijpleidingen opgeblazen en in tegenstelling to jouw bewering, is het niet bekend door wie

    De gasprijzen daalden in duizelingwekkende snelheid met 71 % ( van $ 176 naar $ 51 )
    Je opmerking dat de US het gedaan heeft om zich te verrijken, slaat als een tang op een varken wanneer de prijzen met 72 % gedaald zijn

    gasprijzen TTF :

    26 september $ 176
    27 september $ 187
    28 september $ 204
    30 september $ 179
    3 oktober $ 165
    en daarna een gestage daling richting
    3 april 2023 $ 51

    grafiek TTF gasprijs
    klik op periode 1 jaar
    Met de cursor op de grafieklijn komt er een pop up met details van prijs en datum

    www.theice.com/products/27996665/Dutc...
    correctie : de TTF prijzen zijn in euro's en dus niet in US $
  5. forum rang 10 luchtschip 6 april 2023 17:06
    quote:

    Keesdejongen schreef op 6 april 2023 15:40:

    Huh, niet onderbouwd? De pulitzer prijs winnaar die ervoor zorgde dat Nixon moest aftreden heeft het bewijs geleverd dat de Amerikanen samen met Noorwegen NS2 wn NS1 hebben opgeblazen, dat zeg ik niet maar de hoogst prijs winnende onderzoeksjournalist!
    Het bewijs van Hersh, jouw geprezen Pulitzer Prijs winnaar, is onderbouwd met feiten, waarvan na te gaan is dat ze niet kloppen
    Niet erg betrouwbaar hoe Hersh aantoont dat het opblazen van de pijplijn door de Noren in samenwerking met de US is gedaan

    Seymour Hersh, mag als journalist in de jaren '70 opzienbarende artikelen hebben geschreven,
    Daarna werden zijn publicaties steeds vreemder en de laatste decennia wordt hij niet meer als serieus beschouwd
  6. forum rang 10 luchtschip 6 april 2023 17:19
    quote:

    Keesdejongen schreef op 6 april 2023 15:41:

    [...]

    Ze stegen dus wel!
    Grote jongen,

    Ze stegen de 2 dagen na de explosie, omdat het een schrikreactie op de markt gaf
    Al snel besefte de markt de impact,
    immers slechts 3 stukken metaal op 60 meter diepte in de Oostzee waren ontploft en liggen er als schroot bij
    Het behoorde tot een pijpleiding, die niet meer funktioneerde en ook niet meer gebruikt zou worden

    Vervolgens, na deze korte beperkte stijging, zakte de TTP gasprijs de maanden erop met 71 %

    Jij klinkt als een fanate voetbal supporter, die laat zien dat zijn team 3 doelpunten heeft gemaakt in de eerste 30 minuten
    En zijn ogen sluit dat de tegenpartij er daarna 6 inschoot, waardoor jouw club uiteindelijk met 6 -- 3 verloor

    Wat bezielt jou, om zo fanatiek het beest Putin te steunen
    Je beperkt je niet tot een gewone discussie, maar dit is gewoon fanatiek achter jouw idool aanlopen en ons met drogredenaties proberen te overtuigen

    Ben je propaganda aan het voeren voor deze Russische dictator en doe je dat uit idolatie of spelen er financiele belangen mee om voor deze Russische dictator op te komen ?
  7. forum rang 8 het zwaard 6 april 2023 21:19
    DeZwarteRidder
    6 april 2023 20:23
    auteur info
    quote:
    Keesdejongen schreef op 6 april 2023 20:07:

    [Modbreak IEX: Gelieve op uw taalgebruik te letten, bericht is bij dezen verwijderd. Deze account is geschorst ]
    Volkomen terecht: Kees heeft z'n ware aard laten zien.....!!!!

    Mensen als Kees horen op geen enkel forum thuis. Bravo Henk !
  8. forum rang 7 ffff 6 april 2023 21:38
    Volkomen terechte schorsing.

    Onbegrijpelijk hoe Kees zo uit de bocht heeft kunnen gaan. Deze Gazprom draad is al meer dan tien jaar een pure beleggingsdraad geweest als één van de goede alternatieven om je geld in de olie- en gassector te investeren. Je kunt het al meer dan twintig jaar naast een vroegere Statoil, momenteel Equinor, naast een Shell, Total, BP leggen en beslissen of je erin wilt investeren.

    Jammer dat deze BELEGGINGSDRAAD toch een puur politieke draad is geworden waarin, zoals te verwachten was, de emoties hoog oplopen en de bezoekers het niet meer over beleggen hebben, maar over de afschuwelijke oorlog, de doden, de aangebrachte schades.

    Voor de helderheid en duidelijkheid: Ik blijf voorstander van nauwe contacten met de Russische zakenwereld . Juist ook als één van de toegangspoorten om met elkaar in gesprek te blijven. Maar ook omdat ik er van overtuigd blijf dat het juist goed is als Westerse mensen met geld in Rusland investeren, zaken doen en omgekeerd Russiche kapitaal in onze bedrijven zitten. Kortom de Gerhard Schröder opvatting of zo je wilt doctrine. Zoals ik vanmorgen al schreef: Over tien jaar zitten Russen en Oekrainers weer samen op een terras in Kiev of Leningrad, zoals Nederlanders in 1955 weer schoorvoetend een praatje aanknoopten met Duitsers aan onze kust. Ook dat is het leven.

    Kees, waarom je zo onbeschoft tekeer ging ontgaat mij totaal. Ik blijf aandeelhouder van Gazprom omdat ik het een goed geleid bedrijf vind en ik puur principieel vind dat een vrij mens zelf mag uitmaken in welk goed geleid bedrijf hij zijn geld steekt en van de opbrengsten meeprofiteert. Het principe van kapitalisme.

    Enfin, van Kees horen we voorlopig niks meer. Van mij wellicht wanneer ik mijn dividenden via een omweg gewoon keurig netjes uitbetaald heb gekregen, zoals het in een kapitalistische wereld hoort. Met volle afschuw van de oorlog en met grote instemming Von der Leyen en Macron bij de Chinese President bezig gezien. Er gebeuren ook goede zaken: De-escaleren en tot een vergelijk te zien komen en de door Duitse verzekeringsmaatschappijen opgekochte invloed op de vernielde Nordstream gaat wellicht dan toch over vier jaar dik renderen. Puur op zijn Rothschilds. Een beter Rothschild voorbeeld kon je deze week niet voorgeschoteld krijgen.

    Peter
  9. forum rang 8 het zwaard 7 april 2023 11:30
    ffff: Voor de helderheid en duidelijkheid: Ik blijf voorstander van nauwe contacten met de Russische zakenwereld . Juist ook als één van de toegangspoorten om met elkaar in gesprek te blijven. Maar ook omdat ik er van overtuigd blijf dat het juist goed is als Westerse mensen met geld in Rusland investeren, zaken doen en omgekeerd Russiche kapitaal in onze bedrijven zitten. Kortom de Gerhard Schröder opvatting of zo je wilt doctrine. Zoals ik vanmorgen al schreef: Over tien jaar zitten Russen en Oekrainers weer samen op een terras in Kiev of Leningrad, zoals Nederlanders in 1955 weer schoorvoetend een praatje aanknoopten met Duitsers aan onze kust. Ook dat is het leven.

    Ik denk dat je beide volkeren kan vergelijken met Joden en Palestijnen. De Arabisch-Israëlische oorlog ontstond in 1948 en de strijd duurt nog steeds voort. Het is nog altijd eentje van oog om oog, tand om tand. Het water is nog steeds te diep voor beiden, ondanks de vele pogingen van buitenaf om er een oplossing voor te vinden.Al 75 jaar lang!
    Denk je nu echt dat er een dag komt dat de Russen en Oekrainers nog gezellig aan een tafeltje op een terrasje gaan zitten zaken doen? Wat of welke zaken dan? De Russen worden steeds meer weggeschoven door het Westen aan hun zakentafel en de Oekrainers zitten steeds meer aan hun tafel. Door de oorlog werd het al moeilijk om met twee door een deur te gaan. Na de oorlog bestaat zelfs geen deur meer tussen beide landen en , loopt alles via ander deuren. Ook dat is het principe van kapitalisme.
3.020 Posts
Pagina: «« 1 ... 131 132 133 134 135 ... 151 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 859,79 -0,64%
EUR/USD 1,0666 +0,21%
FTSE 100 7.894,98 +0,23%
Germany40^ 17.738,10 -0,56%
Gold spot 2.393,41 +0,59%
NY-Nasdaq Composite 15.601,50 -0,52%

Stijgers

WDP
+3,12%
EBUSCO...
+2,99%
Kendrion
+2,61%
B&S Gr...
+2,33%
Vopak
+2,29%

Dalers

JUST E...
-4,30%
ADYEN NV
-3,59%
TomTom
-3,26%
BESI
-3,14%
Fugro
-2,98%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links