Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Gazprom

3.020 Posts
Pagina: «« 1 ... 117 118 119 120 121 ... 151 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 luchtschip 26 november 2022 21:54
    quote:

    Keesdejongen schreef op 26 november 2022 21:06:

    Hier de eerste melding van de bank van new york mellon waarin ze het aankondigen:

    www.adrbnymellon.com/files/al1009442.pdf

    Lees vooral dit :
    The applications for the Forced DR Conversion procedure will not be in compliance with the relevant deposit agreements, and BNY Mellon is unable to assist with this process. BNY Mellon as Depositary will be disintermediated from DR cancellations using the Automatic and Forced DR Conversion procedures.

    Vertaling: wij doen niet mee, ze hebben ons gepasseerd
    Voordat men dan naar Rusland gaat en volgens Russisch recht de aandelen gaat toe-eisen mag men eerst wel nagaan of dit juridisch geen problemen oplevert

    Immers wij in Nederland hebben te maken met wetsregels, hetzij van Nederland, hetzij van het land waar de broker is gevestigd in een Westers land, hetzij de wetsregels van de US, waar de uitgever van de ADR Gazprom is gevestigd

    Juridisch is een ADR Gazprom gekocht, waarbij de originele aandelen in bezit zijn van de ADR uitgever, die ze in Rusland in bewaring laat liggen

    Wie de procedure volgt om aandelen Gazprom op zijn Gazprom rekening te laten zetten, heeft in samenwerking met GazpromBank, volgens de Westerse regels zich aandelen toegeëigend op oneigenlijke gronden en ze ontvreemd van de wetmatige eigenaar, de uitgever van de ADR's

    Het is niet ondenkbaar dat de uitgever van de ADR's stappen onderneemt om ontvreemding van zijn bezittingen te melden bij de instanties

    Voor men aandelen in Rusland op eigen rekening laat overmaken, is het raadzaam juridisch advies in te winnen, of dit wettelijk geoorloofd is of een ernstige overtreding is van het eigendomsrecht
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 27 november 2022 09:04
    Gazprom maakt deel uit van de Russische oorlogsmachine en wordt zelfs gebruikt als wapen tegen Europa.

    Dus als ik deze aandelen had dan zou ik me doodschamen.
    De term bloedgeld of bloedaandelen is zeer zeker van toepassing.

    Alleen schaamteloze en geldbeluste figuren zonder gevoel willen hier nog van profiteren.
  3. forum rang 4 Riding the Tiger 27 november 2022 10:58
    Putin beschouwt het Westen als verderfelijk, kapitaistisch en zonder moraal. De Westerse aandeelhouders van Russische aandelen zullen gepluimd worden.

    Ik vermoed dat het voor velen beter is dat Putin opzijgezet wordt en dat er een ander bewind aan de macht komt in Moskou.

    Ook voor de huidige Westerse aandeelhouders van Gazprom zou het een goede zaak kunnen zijn moest er een nieuwe wind waaien in Moskou. Een ander en een betrouwbaar bewind dat de relaties met het Westen weer opbouwt.

    De modale Rus is niet geïnteresseerd in het inlijven van Oekraïne. Hopelijk komen de Russen binnenkort massaal op straat om deze waanzin te stoppen. Je ziet het vandaag in China : overal duiken protesten op tegen het 0 Covid beleid. De Russen en Chinezen zijn hun totalitaire regimes blijkbaar kotsbeu ; de etterbuil staat op springen.
  4. Keesdejongen 27 november 2022 13:47
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 27 november 2022 11:23:

    Een ding is zeker: er zal nog tientallen jaren lang geprocedeerd worden over Russische aandelen.
    jij weet alles beter.

    “ Gazprom zal geen dividend betalen “
    “ Gazprom zal jou geen dividend betalen “
    “ Jij bent nooit naar Moskou gegaan “

    Hoe kan het dat jij dit soort nepnieuws hier mag blijven verspreiden?
  5. forum rang 7 ffff 28 november 2022 11:47
    Kees,

    IJZERSTERKE postings toch van Luchtschip van afgelopen weekend. Want zoals ik nu al 12 keer uitvoerig verteld heb, krijg je je ADR's niet weg bij MellonBank USA.

    Verder blijf ik het, net als Luchtschip toch heel vreemd vinden dat Gazprom, enkel en alleen op grond van wat bankafschriften in het verleden, je dan spiksplinternieuwe Gazpromaandelen toewijst, terwijl jouw oude ADR's nog gewoon muurvast geblokkeerd in New York staan. Ik vind dat heel raar, want er zou ook nog een soort van afrekening in de toekomst komen van die ADR;s
    Als de oorlog beëindigd is, kunnen Gazprom ADR aandeelhouders nog altijd processen aanspannen. NU heeft dat geen zin.

    Nu discussiëren jullie fantastisch, maar ik blijf het gewoonweg idioot vinden dat Gazprom jou " zomaar" splinternieuwe Gazpromaandelen heeft gegeven. En voor die gift moest je dan helemaal naar Moskou gaan. Uiteraard doen 99,99 procent van de ADR's houders dat niet en wellicht word jij gebruikt om toch een heel onwaarschijnlijk verhaal op te dissen.

    Voor mij is belangrijk dat JIJ verteld hebt dat JOUW ADR's nog gewoon in New York staan, want dat is hetgeen ik steeds merk: Je krijgt ze daar niet los om ze naar een andere rekening te verhuizen. Dat minder van een honderdste van een procent lijfelijk naar Moskou gaat is allemaal raar.

    Luchtschip....Sterke postings dit weekend. Ik houd jullie op de hoogte wat ik nog van de advocate van Ron ( !!!!) hoor.

    Peter
  6. [verwijderd] 28 november 2022 12:15
    quote:

    Keesdejongen schreef op 2 mei 2022 00:09:

    Even een update over gazprom.
    De winst was 33 miljard dollar. Behalve saoedie arabie maakt geen enkel olie/gas bedrijf Ter wereld zoveel winst als gazprom.
    Het dividend per adr bedraagt maar liefst 1,20 euro. De koers in rusland is 6,20 euro. Dat is 20% rendement op het dividend.
    En dan de omwisseling van ADR naar aandelen. De yanks (interactive brokers) en de clearing houses clearstream en Euroclear blokkeren dit. Maar gazprom heeft wel een oplossing voor ons.
    Open een rekening bij gazprombank
    Informeer je broker dat je wil swappen.
    Stuur de opdracht naar new York Mellon
    Bevestig de ontvangst in je gazprombank account.
    In 4 simpele stappen krijg je je aandelen en in July/Augustus je dividend bijgeschreven.
    Ter herinnering de eerste posting van onze "Kees", kort nadat Gazprom last kreeg van de Amerikaanse sancties.

    Veel moeite doet de man niet om te verbergen dat hij door Gazprom bestuurd wordt. Zijn paar berichtjes op andere draadjes zijn totaal belangeloos en zijn duidelijk geplaatst om de indruk te wekken een doorsnee deelnemer te zijn.
  7. Keesdejongen 28 november 2022 13:11
    quote:

    gokker schreef op 28 november 2022 12:15:

    [...]

    Ter herinnering de eerste posting van onze "Kees", kort nadat Gazprom last kreeg van de Amerikaanse sancties.

    Veel moeite doet de man niet om te verbergen dat hij door Gazprom bestuurd wordt. Zijn paar berichtjes op andere draadjes zijn totaal belangeloos en zijn duidelijk geplaatst om de indruk te wekken een doorsnee deelnemer te zijn.
    Tja, val ik even mooi door de mand zeg!
  8. Keesdejongen 28 november 2022 13:16
    quote:

    ffff schreef op 28 november 2022 11:47:

    Kees,

    wellicht word jij gebruikt om toch een heel onwaarschijnlijk verhaal op te dissen.

    Peter
    Weet je wie ook in het complot zit, Peter?
    Clearstream. Die verzinnen zelfs dit verhaal op hun website om de schijn op te wekken dat er mensen hun adrs hebben omgeruild buiten de boeken om.
    Of zijn het Russische hackers die hun website gekraakt hebben?

    www.clearstream.com/clearstream-en/pr...
  9. forum rang 10 DeZwarteRidder 28 november 2022 13:19
    Russia: Related sanctions

    25.11.2022

    Further to announcement A22130, Clearstream Banking now understands that the Federal Law No. 319-FZ dated 14 July 14 2022 issued by the Federation of Russia is being implemented and as a consequence allows, amongst other dispositions, the holders of Russian domestic securities to directly request that the National Settlement Depository (NSD) transfers securities onto an owner account opened in the name of the beneficiary.

    Clearstream Banking1 informs customers of the impact on the usual course of business with the securities deposited under Depository code 5R.

    If a forced transfer is submitted by a holder of Russian domestic securities to the NSD, the Federal Law No. 319-FZ and the Procedure for interaction published by NSD, do not foresee any Ex-ante interaction with the FNH account holders (such as Clearstream Banking) but only post-ante reporting. According to information made available to Clearstream Banking, it is highly likely that the reporting will lack material information thus preventing a clean reconciliation in the books of Clearstream Banking. 
    Clearstream Banking continues to not be able to fulfil neither its settlement nor its reconciliation obligations under the EU Central Securities Depository Regulation and the EU Finality Directive as it would be the case in normal circumstances. 

    Impact on customers

    With immediate effect and without any delay customers are requested to inform Clearstream Banking, if any of their proprietary holdings or the ones of their underlying clients in securities deposited under Depository code 5R, have been transferred under the forced transfer procedure detailed above. 

    In light of the above, Clearstream Banking will continue to prevent internal, Bridge and domestic settlement of the securities deposited under Depository code 5R.
    Further information

    For further information, customers may contact Clearstream Banking Client Services or their Relationship Officer.
  10. forum rang 7 ffff 28 november 2022 13:49
    For further information, customers may contact Clearstream Banking Client Services or their Relationship Officer.

    De GROTE ellende met Clearstream is al heel wat jaren, dat je als normale belegger daar nauwelijks of helemaal geen antwoord krijgt. Ze beantwoorden alleen bankiers/ banken die klant zijn.

    Altijd speciaal als je hen opbelt, hoe je afgewimpeld wordt. En op e-mails komt alleen maar het berichtje dat aan privé mensen geen antwoord wordt gegeven, wel aan uw bankier.....

    Peter
  11. Keesdejongen 28 november 2022 16:07
    Ik zal het wat eenvoudiger opschrijven wat Clearstream hier zegt:

    With utter disbelief, Clearstream now understands that the Law is really being implemented and as a consequence allows the holders of Russian DRs to directly request that the NSD transfers shares onto an owners accounts in Russia without any involvement from us.

    If a forced transfer is submitted by a holder of Russian DR to the NSD (like Kees the boy), the Procedure does not foresee any interaction with Clearstream but only when it has been done they inform us. And now it is certain that the reporting will lack material information thus preventing a clean reconciliation in our books.

    Therefore Clearstream Banking won’t be able to fulfil neither its settlement nor its reconciliation and customers are requested to inform Clearstream immediately , if any of their underlying clients (like Kees the boy) went to Moscow to transfer their DRs under the forced transfer procedure.
  12. forum rang 7 Ron Kerstens 30 november 2022 11:31
    quote:

    Keesdejongen schreef op 30 november 2022 11:22:

    De gasprijs stijgt weer naar 142 euro en dan is de winter nog niet eens begonnen!
    Ik wil je dan ook graag wijzen op een klein Engels gas bedrijf, minder kans op onteigening en andere narigheid :-)

    www.iex.nl/Forum/Topic/1393586/Koffie...
  13. forum rang 10 luchtschip 30 november 2022 14:31
    quote:

    Keesdejongen schreef op 30 november 2022 11:22:

    De gasprijs stijgt weer naar 142 euro en dan is de winter nog niet eens begonnen!

    www.theice.com/products/27996665/Dutc...
    Met een dag grafiek iets aantonen ?

    Kijk eens naar de 1 jaarsgrafiek en dan zie je dat de gasprijs op 26 augustus tot het hoogste niveau was gestegen : euro 345
    Dat was toen de EU massaal gas inkocht om de gasvoorraden op 90 % te brengen
    Vervolgens is hij spectaculair gezakt naar euro 105 op 11 november

    En nu ligt gestegen naar euro 142

    www.theice.com/products/27996665/Dutc...

    Niets bijzonders
    Bovendien van geen belang voor Gazprom, want zij leveren nauwelijks nog gas naar Europa
  14. forum rang 7 ffff 30 november 2022 14:48
    Kees, Ron,

    Even ervoor gaan zitten! Simpelweg door Ron werden wij op het Duitse advocatenkantoor gewezen. Goed nagedacht en dat kantoor benaderd. Ik spreek heel ged Duits en kon mijn situatie dus glashelder uitleggen.

    Ik kreeg een fantastisch gedetailleerd antwoord. Met stomheid geslagen, echt waar!

    Conclusies en houd je maar vast:

    1 Ik heb hier in dez draad wel vierendertig keer verteld en erop gewezen dat je ADR;s muurvast zitten en niet over te zetten zijn naar een Nederlandse, Belgische, Zwitserse, Luxemburgse, dus zeg maar gemakshalve naar een Westeuropese rekening. Op het Bloomberg Investment Event werd dat nog eens bevestigd door gerenommeerde partijen in Luxemburg die ik allemaal genoemd heb,

    Maar dat blijkt dus NIET volledig waar te zijn....... Al die banken , brokers houden zich aan de regels van Washington, Brussel, Berlijn, Parijs en hebben simpelweg geen zin in controverse en gedonder met hun Overheden. Alleen een juridisch kantoor die er met totaal andere ogen naar de situatie kijkt, krijgt het wel degelijk WEL voor elkaar. Dat was en is voor mij een openbaring al had ik het kunnen weten omdat er afgelopen 10 maanden vele miljardentransacties tussen het Westen en Russche bedrijven gewoon uittgevoerd worden, zoals onlangs de miljardentransactie van Prosus met Russen. Eén van de vele, vele voorbeelden.

    En wat blijkt dan: Overdracht en omwisseling is wel degelijk mogelijk mits....BETALEN Het begint al bij de Amerikanen dius de Mellon Bank in de USA die de ADR stukken wel wil lossen, mits betaling in mijn geval van 3000 drieduizend dollar.
    Ter vergelijking:
    Als je nu weet dat een effectenregel overschrijven in Europa zo rond de 80 Euro bij de allermeeste banken kost en als je weet dat Ron voor een spotprijs van 70 Euro voor elkaar krijgt dat zijn teveel betaalde dividendbelasting wordt teruggevorderd, dan is het ronduit SCHANDALIG dat de Amerikaanse bank zwaar profiteert van zijn positie als ADR opslagkantoor/registratiekantoor.

    HIER wordt dus , in mijn ogen zwaar misbruik gemaakt van monopolipositie en PLOTS begreep ik het hele opzienbarende verhaal van Kees, mede ontrafeld door Luchtschip, dat Gazprom de ADR's omruilt ZONDER de Amerikaanse Mellon Bank in de USA te vergoeden.

    In mijn geval: Op de wijze van Kees houd je 3000 dollar mooi op zak en voor die 3000 dollar reis je naar Moskou en laat de stukken omzetten, waarbij Mellon Bank inderdaad zoals Kees schrijft met waardeloze ADR;s bklijft zitten, waarvoor ze 0,15 dollarcent dachten te kunnen afpersen. Want wat moet je als simpele belegger. ?

    Als bank zoals ING, ABN-AMRO,KBC, etc. etc. . als pensioenfonds zit je met hetzelfde dilemma: Of in Moskou je stukken laten omruilen waarbij je de Amerikaanse ADR houder zijn 0,15 laat mislopen en waarmee Gazprom dus zijn gram, zijn revanche haalt. Of toch maar stil laten zitten in New York en beweren dat ze gebetonneerd liggen en de Overheden niet uitdagen. We constateren allemaal dat de grootbanken NIETS laten horen, terwijl er concreet WEL iets gedaan zou kunnen worden.

    En dan volgt er een heel lang vervolg, maar gezien de reacties voortdurend in deze draad, ga ik mijn noeste arbeid hier niet allemaal publiceren. Ik was een maand geleden bereid om aan Kees 800 Euro te geven als hij mij precies vertelde hoe en wat. Ik weet inmiddels alle mogelijkheden en begrijp plots ook het Cypriotische kantoor waarover wij het in deze draad ruim een maand geleden ook hadden. INDERDAAD het lukt hen, is mij nu duidelijk, maar in onze kapitalistische maatschappij wordt aan alle kanten zwaar geprofiteerd van die ellendige oorlog en daarmee de situatie rondom Russische aandelen.

    ALLES, ALLES, ALLES is mogelijk als je maar betaalt.

    ( Kees je bent een kanjer, want opeens gisteravond had ik het door wat er gaande is)

    Peter
3.020 Posts
Pagina: «« 1 ... 117 118 119 120 121 ... 151 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 865,36 +0,00%
EUR/USD 1,0644 -0,26%
FTSE 100 7.877,05 +0,37%
Germany40^ 17.751,90 -0,48%
Gold spot 2.380,46 +0,05%
NY-Nasdaq Composite 15.601,50 -0,52%

Stijgers

VIVORY...
+11,51%
JUST E...
+5,71%
Air Fr...
+4,18%
FASTNED
+3,00%
RANDST...
+2,65%

Dalers

Pharming
-9,63%
ASMI
-6,10%
Avantium
-6,01%
PostNL
-5,84%
TomTom
-3,31%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links