Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

IEX Premium

IEX Premium

Een abonnement op IEX Premium geeft u toegang tot extra verdieping, inzichten en concrete tips die normaal enkel voor professionals beschikbaar zijn. De toegang tot deze extra kennis geeft u de informatie die nodig is om betere beleggingsbeslissingen te nemen. De tips, adviezen en analyses die u ontvangt zijn samengesteld door onze IEX Beleggersdesk; professionele analisten en beurswatchers die concrete tips en adviezen zelf opvolgen met daadwerkelijke transacties en portefeuilles.
Bekijk uw abonnementen bij IEX.

Relevante links

Algemeen

  • Wat kost IEX Premium?

    IEX Premium kent drie varianten; Premium, Premium Plus (inclusief digitale IEX Expert) en Premium Expert (inclusief digitale en IEX Expert in uw brievenbus)

    Premium
    Het Premium maandabonnement is er voor de particuliere klant en de klant woonachtig in het buitenland. De standaardkosten voor het Premium maandabonnement bedraagt €15,95 per maand. De standaardkosten voor het Premium jaarabonnement bedraagt €179,40.

    Premium Plus
    Het Premium Plus maandabonnement is er voor de particuliere klant en de klant woonachtig in het buitenland. De standaardkosten voor het Premium Plus maandabonnement bedraagt €19,95 per maand. De standaardkosten voor het Premium Plus jaarabonnement bedraagt €203,40.

    Premium Expert
    Het Premium Expert maandabonnement is enkel beschikbaar als u woonachtig bent in Nederland en kost €24,95 per maand. Het Premium Expert jaarabonnement is er voor de zakelijke klant, de particuliere klant en de klant woonachtig in het buitenland. De standaardkosten voor het jaarabonnement in Nederland en België bedraagt €299,40. De standaardkosten voor het Premium Expert jaarabonnement buiten Nederland en België bedraagt €399,-.

    Genoemde prijzen kunnen afwijken in het geval van een (tijdelijk) actieaanbod. De incasso van IEX wordt uitgevoerd door Buckaroo.

  • Wat zijn de voordelen van IEX Premium?
    9 voordelen van een Premium-abonnee:
    1. Kijk iedere dag mee over de schouders van professionele beleggers die continu op zoek zijn naar de beste beleggingsideeën voor in hun modelportefeuilles.
    2. Dagelijkse instant-analyses en adviezen over meer dan 300 Nederlandse en buitenlandse aandelen.
    3. Directe toegang tot de modelportefeuilles en de complete Watchlist van de IEX Beleggersdesk.
    4. Als eerste op de hoogte van nieuwe koop- en handelsideeën, via alerts, mail of WhatsApp.
    5. Een in Nederland unieke combinatie van fundamentele en technische analyse.
    6. Gebruik de krachtige beleggingstools: de IEX Aandelenselector en het IEX Dividendoverzicht.
    7. Meer perspectief bij uw beleggingen, in de vorm van uitgebreide sector- en thema-analyses, interviews met CEO’s en andere achtergronden.
    8. Wekelijks uw eigen exemplaar van het IEX Expert.
    9. Geen display advertenties op IEX.nl.
  • Wat krijg ik met Premium, Premium Plus of IEX Premium Expert?
    De voordelen Premium:
    1. Dagelijks actuele en deskundige beleggingsadviezen.
    2. Concrete koop- en verkoop.
    3. Direct toegang tot de Modelportefeuille en Watchlist.
    4. Geen display advertenties op IEX.nl.
    De voordelen Premium Plus:
    1. Dagelijks actuele en deskundige beleggingsadviezen.
    2. Concrete koop- en verkooptips.
    3. Direct toegang tot de Modelportefeuille en Watchlist.
    4. Geen display advertenties op IEX.nl.
    5. Wekelijks de digitale editie van IEX Expert.
    De voordelen Premium Expert:
    1. Dagelijks actuele en deskundige beleggingsadviezen.
    2. Concrete koop- en verkoop.
    3. Direct toegang tot de Modelportefeuille en Watchlist.
    4. Geen display advertenties op IEX.nl.
    5. Wekelijks het de print editie van IEX Expert.
  • Hoe kan ik inloggen bij Premium?

    Als u Premium-abonnee bent geworden kunt u inloggen via 'INLOGGEN' rechtsboven op IEX.nl of klik hier.
    Het is aan te raden om het vinkje 'onthouden' aan te zetten. Zo blijft u ingelogd en krijgt u geen display advertenties meer te zien als u op iex.nl komt. U kunt dan alle Premium-adviezen lezen en tools gebruiken.

    Met de IEX App logt u in door rechtsboven in de app op het wieltje te klikken en dan uw gegevens in te vullen. Als u vervolgens bovenaan op 'Premium' klikt, kunt u de nieuwste artikelen lezen.

  • Is het mogelijk meerdere keren aan te melden voor een actieaanbod?

    U kunt alleen gebruik maken van een actieaanbod als u in de afgelopen 6 maanden niet eerder gebruik heeft gemaakt van een actieaanbod. Als u zich dus binnen deze 6 maanden nogmaals aanmeldt voor een actie van IEX Premium betaalt u vanaf de eerste maand/het eerste jaar het volledige bedrag.

  • Hoe neem ik een abonnement op IEX Premium?

    Het afsluiten van een abonnement op IEX Premium is zeer eenvoudig en kunt u doen via Premium.IEX.nl.

  • Ik ben abonnee geworden maar heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?

    Controleer eerst uw spam/ongewenste mail. Staat de bevestigingsmail hier in? Selecteer dan het bericht en klik op ‘Geen ongewenste mail’ of ‘Not junk’. De volgende keer krijgt u de mail direct in uw inbox.


    Staat de bevestigingsmail ook niet bij de spam/ongewenste mail? Doorloop dan onderstaande stappen:
    1. Klik hier om een nieuwe bevestingsmail toe te laten sturen.
    2. Voer uw emailadres in die u gebruikt heeft bij uw aanmelding en klik op "Reset wachtwoord".
    3. U ontvangt een e-mail met instructies om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.
    4. Creëer een sterk wachtwoord (Minimaal 8 karakters, 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en 1 vreemd teken).
    5. Vul dit wachtwoord met uw emailadres in het inlog scherm.
    6. Er wordt nu opnieuw een bevestigingsmail naar u opgestuurd.
  • Bij het inloggen krijg ik de melding ‘Geen geldige e-mailadres/wachtwoord combinatie’. Hoe los ik dit op?
    Deze foutmelding kunt u oplossen door onderstaande stappen te doorlopen:
    1. Klik hier om een nieuwe bevestingsmail toe te laten sturen.
    2. Voer uw emailadres in die u gebruikt heeft bij uw aanmelding en klik op "Reset wachtwoord".
    3. U ontvangt een e-mail met instructies om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.
    4. Creëer een sterk wachtwoord (Minimaal 8 karakters, 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en 1 vreemd teken).
    5. Vul dit wachtwoord met uw emailadres in het inlog scherm.
    6. Er wordt nu opnieuw een bevestigingsmail naar u opgestuurd.

    Mocht dat niet lukken, dan heeft u uw account misschien nog niet geactiveerd. Er is dan een e-mail gestuurd met een activeringslink. Als u hierop klikt is uw account geactiveerd.

  • Wat gebeurt er na de eerste maand met een actieaanbod van het IEX Premium maandabonnement?

    U zult doorlopend gebruik kunnen maken van alle voordelen die IEX Premium u biedt. Na de eerste maand zal het IEX Premium abonnement automatisch doorlopen en is maandelijks opzegbaar.

  • Hoe kan ik mijn abonnement op IEX Premium opzeggen?

    U kunt een opzegging van uw abonnement gemakkelijk en snel zelf regelen via de Mijn abonnementen tab in uw Mijn IEX omgeving. Achter uw lopende abonnementen kunt u aangeven welke aanpassing u exact door wilt voeren aan uw abonnement.

    Bij automatische verlenging wordt het abonnement omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Opzegging van het abonnement na automatische verlenging kan met inachtneming van een opzegtermijn van een maand. De opzegging dient 14 dagen voor het einde van uw lopende abonnement te worden doorgegeven. Wanneer de opzegging korter dan 14 dagen voor het aflopen van uw abonnement is doorgegeven, wordt het abonnement de daaropvolgende maand stopgezet. Het verschuldigde bedrag dient u alsnog aan ons over te maken. Zakelijke Premium abonnementen en jaarabonnementen buiten Nederland en België worden wel met een jaar verlengd. Zie voor meer informatie de algemene voorwaarden.

  • Hoe stap ik van een maandabonnement over naar een jaarabonnement?

    Bij het afsluiten van een jaarabonnement wordt het maandabonnement aan het einde van de lopende abonnementsperiode automatisch omgezet in een jaarabonnement. U hoeft zich dus geen zorgen te maken om een dubbel abonnement.

    LET OP: Uw jaarabonnement op Premium gaat in nà uw lopende abonnementsperiode. Mocht de betaling van uw lopende maandabonnement nog niet voltooid zijn, dan zien wij deze alsnog graag tegemoet. Uw abonnementsgegevens kunt u inzien via "Mijn abonnementen".

  • Hoe stap ik van Premium of IEX Plus over naar Premium Expert of vice versa?

    Bij het afsluiten van een andere abonnementsvorm (van Premium of Premium Plus naar Premium Expert of vice versa) wordt de huidige abonnementsvorm aan het einde van de lopende abonnementsperiode automatisch omgezet in de nieuwe abonommentsvorm. U hoeft zich dus geen zorgen te maken om een dubbel abonnement.

    LET OP: de nieuwe abonnementsvorm op Premium gaat in nà uw lopende abonnementsperiode. Mocht de betaling van uw lopende abonnement nog niet voltooid zijn, dan zien wij deze alsnog graag tegemoet. Uw abonnementsgegevens kunt u inzien via "Mijn abonnementen".

  • Waar kan ik mijn abonnementsgegevens inzien of wijzigen?
    1. Uw abonnementsgegevens kunt u inzien in de Mijn IEX-omgeving onder het menu "Mijn abonnementen".
    2. Log eventueel eerst in met uw e-mailadres en wachtwoord.
    3. In de Mijn abonnementen-omgeving kunt u zien welk abonnement u heeft, uw factuur betalen en u kunt hier uw abonnement eventueel wijzigen/opzeggen via "Aanpassen".

Online artikelen

  • Hoe vaak verschijnen er IEX Premium-artikelen?

    De markt in altijd in beweging en onze IEX Beleggersdesk zit er bovenop. Daarom verschijnt er meerdere keren per werkdag een Premium-artikel op onze website.

  • Kan ik met Premium alles op IEX.nl lezen?

    Ja. Het voordeel van IEX Premium is ook dat wij u voorzien van meer informatie en meer diepgang. Dit wordt mede mogelijk gemaakt doordat u beschikt over de toegang tot alle informatie op IEX.nl. Tevens ziet u geen display advertenties meer op IEX.nl.

  • Kan ik de digitale artikelen ook opslaan/printen?

    Zodra u het artikel heeft geopend kunt u via de rechtermuisknop de optie afdrukken selecteren. Alle artikelen die wij publiceren zullen beschikbaar blijven op onze site. Via de zoekfunctie is het gemakkelijk om een artikel terug te vinden. Het is echter niet mogelijk een artikel op uw eigen computer op te slaan.

  • Ik lees eigenlijk alleen de digitale content. Kan ik me ook alleen op de online content abonneren?

    Dat kan. Onlangs hebben wij het nieuwe Premium Plus gelanceerd. Met Premium Plus kunt u alle content van IEX Premium online inzien, inclusief ons magazine IEX Expert. Kijk hier voor meer informatie.

Magazine IEX Expert

  • Wat zijn de verschijningsdata van IEX Expert en wat staat erin?

    U ontvangt IEX Expert wekelijks (op de vrijdag) op uw deurmat of hier digitaal. Als u zich uiterlijk op de donderdag heeft aangemeld dan ontvangt u de daarop volgende week IEX Expert. Aanmeldingen vanaf de maandag ontvangen de eerste IEX Expert in de daaropvolgende uitgave.

    IEX Expert levert u:
    • Uitgebreide analyses van de IEX Beleggersdesk.
    • Koersen en kerncijfers in een overzichtelijk schema.
    • Columns van en interviews met succesvolle beleggers.

    Heeft u toegang tot ons magazine IEX Expert? Bekijk dan hier de laatste editie van het magazine.

  • Ik heb de laatste editie van IEX Expert niet ontvangen, wat nu?
    Heeft u een Premium Expert abonnement en was u lid de dinsdag voor de leverdatum van IEX Expert? Dan is u een IEX Expert toegestuurd per post. Heeft u deze toch niet ontvangen, doorloop dan de volgende stappen:
    1. Heeft u nog een lopend Premium Expert abonnement? Controleer in Mijn abonnementen de abonnementsperiode.
    2. Kloppen uw adresgegevens nog? Controleer in Mijn gegevens uw adresgegevens.
    3. Heeft u een lopend Premium Expert abonnement en zijn uw adresgegevens correct? Dan verzoeken wij u vriendelijke de bezorgklacht te melden bij PostNL via deze link.
    4. Bekijk hier het digitale IEX Expert.
    5. Mocht deze klacht zich vaker voordoen dan verzoeken wij u vriendelijke contact op te nemen via het contactformulier.
  • Waar kan ik de digitale IEX Expert vinden?

    Hier vindt u alle gepublicieerde digitale edities van IEX Expert.

Betalen

  • Ik wil een factuur ontvangen, kan dat?

    Indien u een zakelijk IEX Premium abonnement heeft afgesloten op uw bedrijfsnaam heeft u recht op een factuur. De factuur wordt automatische per e-mail toegestuurd.

    Heeft een IEX Premium abonnement als particuliere klant afgesloten, dan wordt er geen factuur toegestuurd. De afschriften op uw bankrekening gelden in dit geval als uw betalingsbewijs.

  • Hoe zet ik mijn particuliere abonnement om naar een zakelijk abonnement?

    Voor het wijzigen van uw abonnement (van particulier naar zakelijk), dient u de nieuwe abonnementsvorm af te sluiten. Dit kunt u doen door naar deze site te gaan en de gewenste abonnementsvorm te kiezen (Totaal of Digitaal). In de tweede stap kunt u aangeven dat u de factuur op bedrijfsnaam wilt ontvangen en kunt u uw bedrijfsnaam invullen.

    Na het afsluiten wordt de huidige abonnementsvorm aan het einde van de lopende abonnementsperiode automatisch omgezet in de nieuwe abonnementsvorm. U hoeft zich dus geen zorgen te maken om een dubbel abonnement.

    LET OP: de nieuwe abonnementsvorm op Premium gaat in na uw lopende abonnementsperiode. Mocht de betaling van uw lopende abonnement nog niet voltooid zijn, dan zien wij deze alsnog graag tegemoet. Uw abonnementsgegevens kunt u inzien via 'Mijn abonnementen'.

  • Hoe kan ik mijn factuur voor IEX Premium betalen?
    1. Ga naar Mijn abonnementen in uw Mijn IEX-omgeving.
    2. Log indien nodig eerst in met uw e-mailadres en wachtwoord.
    3. Kijk vervolgens onder "Openstaande rekeningen" en klik op "Betaal nu".
    4. Selecteer de gewenste betaalmethode en voltooi de betaling
  • Ik wil mijn rekeningnummer wijzigen, hoe doe ik dat?
    Rekeningnummer wijzigen bij geen automatische incasso

    Bij de volgende factuur kunt u via de betaallink in de mail zelf kiezen van welk rekeningnummer het bedrag moet worden afgeschreven.

    Rekeningnummer wijzigen bij automatische incasso

    Stuur een verzoek om het rekeningnummer te wijzigen naar de IEX Klantenservice. Wij zullen vervolgens de machtiging voor automatische incasso intrekken. Voor de volgende betaling ontvangt u een factuur per e-mail. Via de betaallink in deze mail kunt u aangeven van welk nieuw rekeningnummer het bedrag moet worden afgeschreven.

  • Ik heb mijn abonnement beëindigd maar ontvang alsnog een factuur of herinnering, hoe kan dat?

    Met IEX Premium heeft u een doorlopend abonnement dat u op ieder gewenst moment kunt opzeggen. De stopzetting van uw IEX Premium abonnement gaat in na afloop van uw huidge abonnementsperiode. Beëindigt u uw abonnement gedurende een lopende abonnementsperiode dan dient u voor deze periode dan ook te betalen.

    De startdatum en einddatum van uw abonnement kunt u inzien via Mijn abonnementen. Tevens vindt u op deze pagina de eventueel openstaande rekeningen.

  • Welke manieren van betalen ondersteunt IEX?

    Wij bieden u het gemak van iDeal of een elektronische machtiging. Wij zullen na verificatie van uw rekeningnummer het abonnementsbedrag maandelijks automatisch incasseren zodat u geen omkijken heeft naar de betaling en altijd van de voordelen van IEX Premium kunt gebruikmaken. Voor inwoners buiten Nederland en België is het alleen mogelijk om een jaarabonnement af te sluiten. Dit gebeurt op basis van een factuur.

  • Het lukt niet om te betalen met Bancontact. Wat nu?

    Mogelijk heeft dit te maken met 3D Secure. Helaas komt fraude op internet nog steeds voor. Met die reden hebben wij voor betalingen met bancontact 3D Secure of 3DS / 3 DS. Dit zorgt ervoor dat risico’s bij online betalingen aanzienlijk verminderen. Bij de verificatie van online Bancontact betalingen, waarbij de kaartgegevens worden gebruikt ter identificatie, wordt door een 3-D Secure actie gewaarborgd. Na het invullen van de kaartgegevens zal de gebruiker worden gevraagd om een extra code te delen. Deze kan worden gegenereerd door gebruik te maken van de digipass of kaartlezer, welke voor deze kaart beschikbaar is gesteld door de uitgevende bank. Indien het alsnog niet lukt om te betalen, kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

  • Wanneer vindt de incasso plaats?

    Zodra wij uw aanmelding in goede orde hebben ontvangen en verwerkt, ontvangt u binnen 7 werkdagen de eerste automatische incasso. Deze automatische incasso wordt uitgevoerd door Buckaroo. De volgende automatische incasso zal een maand na de eerste incassodatum plaatsvinden.

  • Ik heb mijn IEX abonnement netjes betaald, maar ik krijg toch een herinnering/aanmaning. Hoe kan dit?

    De verwerking van uw betaling en het aanmaken van de herinnering kunnen elkaar gekruist hebben. Indien u reeds betaald heeft, kunt u de herinnering als niet ontvangen beschouwen. Blijft u de herinnering ontvangen? Dan is er waarschijnlijk iets misgegaan. Wij willen u dan verzoeken om contact op te nemen met onze klantenservice. Wij willen u dan ook verzoeken om bij de melding meteen een kopie, scan of print-screen van uw bankafschrift mee te sturen, zodat de kwestie zo spoedig mogelijk afgehandeld kan worden.

  • Waar kan ik het bankrekeningnummer vinden om mijn factuur te betalen?

    Indien u een factuur, herinnering of aanmaning ontvangen heeft, kunt u een betaallink opvragen door in te loggen via Mijn IEX.

    Dit gaat als volgt:
    1. Ga naar uw "Mijn abonnementen".
    2. Log waar nodig eerst in met uw e-mailadres en wachtwoord.
    3. Kijk vervolgens onder het kopje "openstaande rekeningen"
    4. Klik op "Betaal nu".
    5. Kies voor "overschrijving" en u ziet de benodigde betaalgegevens staan, inclusief het bankrekeningnummer. Vergeet niet alle betalingsgegevens (abonnee- en factuurnummer) te vermelden bij uw betaling.
  • Kan ik een zakelijk abonnement afsluiten?

    Voor bedrijven is het mogelijk om een zakelijk abonnement af te sluiten. Voor het aanmelden van een zakelijk abonnement dient u zich als professioneel belegger aan te melden en hierbij de benodigde bedrijfsgegevens in te vullen. U ontvangt een factuur per mail (géén pdf). Het is niet mogelijk om de factuur op een ander emailadres te laten bezorgen.

  • Kan ik vanuit het buitenland een abonnement afsluiten?

    Ja, vanuit het buitenland kunt u een abonnement afsluiten. Voor de postversie van het Magazine betaalt u wel een ander tarief dan een digitaal abonnement, dit heeft te maken met de verzendkosten van het IEX Magazine.

    Voor IEX Premium Totaal Buitenland (niet NL/BE) zijn de standaardkosten voor een jaarabonnement €279,40. Het jaarabonnement is per jaar opzegbaar.

    Wilt u geen postversie van het IEX Magazine ontvangen dan kunt u kiezen voor IEX Premium Digitaal. Een maandabonnement op IEX Premium Digitaal is €12,95 per maand of €119,95 per jaar.

  • Waarom is er geld van mijn rekening afgeschreven?

    In de omschrijving van de afschriften treft u extra informatie over de incasso. Daarnaast vindt u in het overzicht van uw Mijn abonnementen pagina een overzicht van uw (lopende) abonnementen bij IEX.

  • Hoe kan ik mijn verlenging betalen?

    Indien u een factuur, herinnering of aanmaning ontvangen heeft, kunt u een betaallink opvragen door in te loggen via Mijn IEX.

    Dit gaat als volgt:
    1. Ga naar uw "Mijn abonnementen".
    2. Log waar nodig eerst in met uw e-mailadres en wachtwoord.
    3. Kijk vervolgens onder het kopje "openstaande rekeningen"
    4. Klik op "Betaal nu".
    5. Kies voor "overschrijving" en u ziet de benodigde betaalgegevens staan, inclusief het bankrekeningnummer. Vergeet niet alle betalingsgegevens (abonnee- en factuurnummer) te vermelden bij uw betaling.
  • Kan ik een IEX Premium abonnement cadeau geven?

    Dit is mogelijk. U kunt er zelf voor kiezen op welke naam en adres u een abonnement laat bezorgen.

Adviezen

  • Wat als de IEX Beleggersdesk er naast zit met hun advies?

    Hoewel wij er altijd naar streven een zo goed mogelijk advies te geven, kan het natuurlijk voorkomen dat onze verwachting niet uitkomt. Naderhand evalueren wij dan ook waarom ons advies (niet) overeenkomt met de werkelijkheid.

  • Probeert de IEX Beleggersdesk niet gewoon hun eigen visie op te leggen?

    Onze IEX Beleggersdesk bestaat uit professionele analisten en beurswatchers die continu gefocust zijn op de koop- en verkoopkansen in de markt. Ze delen hun expertise door u te voorzien van adviezen en onderbouwingen die u helpen een weloverwogen beleggingsbeslissing te nemen. U voorzien van professionele informatie is onze expertise maar de uiteindelijke beleggingsbeslissing laten wij altijd aan uzelf over.

  • Ik wil graag persoonlijk advies over een aandeel, kan dat?

    Helaas. Wij mogen u, in opdracht van de Autoriteiten Financiële Markten, geen persoonlijk advies geven.

  • Wat is de IEX risico rating?

    Beleggen draait niet alleen om rendement: ook risico en risicobeheersing vormen een belangrijk onderdeel van succesvol beleggen. De IEX Beleggersdesk introduceert daarom een unieke risico rating voor aandelen om beleggers nog beter bij te kunnen staan in hun beleggingsbesluiten. Er zijn vijf categorieën:

    1. 1 van 5 lijnen:  Minst Risico Minst risicovol
    2. 2 van 5 lijnen: Laag Risico Laag risico
    3. 3 van 5 lijnen:  Gemiddeld Risico Gemiddeld risico
    4. 4 van 5 lijnen:  Boven Gemiddeld Risico Bovengemiddeld risico
    5. 5 van 5 lijnen:  Zeer Risico Zeer risicovol/speculatief

    "Bekijk hier de uitgebreide uitleg".

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links