Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Veelgestelde vragen over Premium


Vragen over het IEX Premium abonnement

Een abonnement op IEX Premium geeft u toegang tot extra verdieping, inzichten en concrete tips die normaal enkel voor professionals beschikbaar zijn. De toegang tot deze extra kennis geeft u de informatie die nodig is om betere beleggingsbeslissingen te nemen. De tips, adviezen en analyses die u ontvangt zijn samengesteld door onze IEX Beleggersdesk; professionele analisten en beurswatchers die concrete tips en adviezen zelf opvolgen met daadwerkelijke transacties en portefeuilles.
Bekijk uw abonnementen bij IEX

Relevante links


Algemeen

Wat kost IEX Premium?

Het Premium maandabonnement is enkel beschikbaar als u woonachtig bent in Nederland en kost €14,95 per maand.

Het IEX Premium jaarabonnement is er voor de zakelijke klant, de particuliere klant en de klant woonachtig in het buitenland. De standaardkosten voor het jaarabonnement in Nederland en België bedraagt €179,40. De standaardkosten voor het IEX Premium jaarabonnement buiten Nederland en België bedraagt €279,40. Genoemde prijzen kunnen afwijken in het geval van een (tijdelijk) actieaanbod.

De incasso van IEX wordt uitgevoerd door Buckaroo.

Wat zijn de voordelen van IEX Premium?
    • Dagelijks actuele en deskundige beleggingsadviezen
    • Concrete koop-, verkoop- en optietips
    • Direct toegang tot de drie Modelportefeuilles en Watchlist
    • Elke twee weken het gedetailleerde IEX Magazine.
    • Reclamevrij op IEX.nl.
Hoe kan ik inloggen bij Premium?

Als u Premium-lid bent geworden kunt u inloggen via 'INLOGGEN' rechtsboven op IEX.nl
Het is aan te raden om het vinkje 'onthouden' aan te zetten. Zo blijft u ingelogd en krijgt u geen advertenties meer te zien als u op iex.nl komt. U kunt dan alle Premium-adviezen lezen en tools gebruiken.

Met de IEX App logt u in door rechtsboven in de app op het wieltje te klikken en dan uw gegevens in te vullen. Als u vervolgens bovenaan op 'Premium' klikt, kunt u de nieuwste artikelen lezen.

Is het mogelijk meerdere keren aan te melden voor een actieaabod?

U kunt alleen gebruik maken van een actieaanbod als u in de afgelopen 6 maanden niet eerder gebruik heeft gemaakt van een actieaanbod. Als u zich dus binnen deze 6 maanden nogmaals aanmeldt voor een actie van IEX Premium betaalt u vanaf de eerste maand/het eerste jaar het volledige bedrag.

Hoe neem ik een abonnement op IEX Premium?

Het afsluiten van een abonnement op IEX Premium is zeer eenvoudig en kunt u doen via Premium.iex.nl.

Wat gebeurt er na de eerste maand met een actieaanbod van het IEX Premium maandabonnement?

U zult doorlopend gebruik kunnen maken van alle voordelen die IEX Premium u biedt. Na de eerste maand zal het IEX Premium abonnement automatisch doorlopen voor maar €14,95 per maand en is het maandelijks opzegbaar.

Hoe kan ik mijn abonnement op IEX Premium opzeggen?

Het stopzetten of opzeggen van uw IEX Premium abonnement is zeer eenvoudig. U kunt dit zelf via de onderstaande stappen.

    • Login op IEX.nl.
    • Klik op Mijn IEX in de blauwe navigatiebalk.
    • Klik in de grijze balk op Abonnementen.
    • Vervolgens kunt u het Premium abonnement beëindigen door ‘niet verlengen’ te selecteren. U ontvangt een bevestiging in uw inbox zodra wij uw opzegging hebben verwerkt.

U kunt een opzegging van uw abonnement ook aan ons doorgeven via het contactformulier of door een e-mail te sturen naar onze klantenservice via klantenservice@iex.nl.

De stopzetting van een IEX Premium maandabonnement gaat in vanaf de eerstvolgende maand. Zet u uw abonnement echter stop in de eerste actiemaand, dan staat het abonnement direct stop.
Het IEX Premium jaarabonnement is per jaar opzegbaar. Opzegging van het abonnement na automatische verlenging kan met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.

Als ik het IEX Premium abonnement halverwege de maand opzeg, krijg ik dan mijn resterende geld terug?

Dit is niet mogelijk. Het IEX Premium account is maandelijks opzegbaar. Dit houdt in dat u de stopzetting op ieder gewenst moment door kunt geven en het IEX Premium abonnement stopt vanaf de eerstvolgende maand. Een jaarabonnement is na het eerste jaar maandelijks opzegbaar.

Hoe stap ik van een maandabonnement over naar een jaarabonnement?

Bij het afsluiten van een jaarabonnement wordt het maandabonnement aan het einde van de lopende termijn automatisch omgezet in een jaarabonnement. U hoeft zich dus geen zorgen te maken om een dubbel abonnement.

Hoe zorgt IEX Premium dat ik meer uit mijn beleggingen haal?
    • Altijd actuele aandelenanalyses: De IEX Beleggersdesk publiceert doorlopend, ook rondom nieuws en cijfers, onafhankelijke analyses over bijna alle Nederlandse en vele buitenlandse aandelen. In één oogopslag ziet u voor elk aandeel wat het meest recente advies is dankzij de vijf duidelijke adviesiconen. Met de adviezen kopen, positief, neutraal, negatief of verkopen weet u precies wat u moet doen.

    • Voor ieder type belegger: IEX Premium combineert fundamentele- en technische analyse in één abonnement. Er zijn adviezen voor lange én korte termijn voor zowel aandelen als opties.

    • Inclusief alertservice: Bij een koopadvies of een wijziging in de IEX Portefeuille krijgt u een bericht via e-mail en Whatsapp.

    • Professionele beleggingsadviseurs: De IEX Beleggersdesk bestaat uit beleggingsexperts met een uitgebreid netwerk en ieder hun eigen specialisme. Zij geven onafhankelijk advies.

    • Toegang op mobiel, via de site en tot het magazine: Alle adviezen zijn voor Premium-leden realtime in de IEX App en op de website beschikbaar. Ook ontvangt u het tweewekelijkse IEX Magazine.

Accountinstellingen & gegevens

Waar kan ik mijn emailadres wijzigen?
  • Ga naar www.iex.nl/mijniex.
  • Log in met uw emailadres en wachtwoord.
  • Ga vervolgens naar uw profiel.
  • Klik onder uw gegevens op ‘Wijzig’.
  • Onder uw huidige emailadres verschijnt de optie ‘Wijzig emailadres’.
Waar kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
  • Ga naar www.iex.nl/mijniex.
  • Log in met uw emailadres en wachtwoord.
  • Ga vervolgens naar uw profiel.
  • Klik onder uw gegevens op ‘Wijzig’.
  • Onder uw emailadres verschijnt de optie ‘wijzig wachtwoord’.
Waar kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

Omdat wij met een incassomachtiging werken kunt u alleen zelf het rekeningnummer wijzigen. U gaat dan naar Mijn IEX Abonnementen en klikt op 'Machtiging intrekken'. Daarna gaat u naar gegevens update en geeft u een nieuwe machtiging af. Heeft u nog vragen? Stel die per email aan klantenservice@iex.nl.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord niet meer weet?
  • Ga naar www.iex.nl/mijniex.
  • Klik rechtsboven op inloggen.
  • Onderaan het inlogscherm selecteert u de optie “Wachtwoord vergeten?”.
  • Vul op het vervolgscherm uw emailadres in en u ontvangt een email met instructies om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.
Waar kan ik mijn leesvoorkeuren instellen?
  • Ga naar www.iex.nl/mijniex.
  • Log in met uw emailadres en wachtwoord.
  • Selecteer in het submenu “Volginstellingen”.
  • Vervolgens treft u instellingen voor leesvoorkeuren die u naar wens in kan stellen.
Kan ik mijn artikelen ergens opslaan?

Het is niet mogelijk om artikelen op te slaan. De artikelen die wij publiceren zullen wel altijd terug te vinden zijn op onze site. Gaat u naar bijvoorbeeld de koersenpagina van een aandeel dan ziet u direct het op dat moment geldende advies en de laatste artikelen. Een handige tool om artikelen te vinden is via de zoekfunctie op de website.

Kan ik terugzien welke artikelen ik gelezen heb?

Het is niet mogelijk om terug te zien welke artikelen u reeds gelezen heeft. Wel kunt u ieder artikel gemakkelijk terugvinden via de zoekfunctie op onze site.

Hoe schrijf ik me in/uit voor de IEX Premium nieuwsbrief?
  • Bezoek de nieuwsbrievenpagina.
  • Log in met uw emailadres en wachtwoord.
  • Selecteer vervolgens de IEX Premium nieuwsbrief die u (niet meer) wilt ontvangen.
Waar kan ik me in/uitschrijven voor alle emails van IEX?
  • Ga naar www.iex.nl/mijniex.
  • Log in met uw emailadres en wachtwoord.
  • Klik rechtsboven op ‘Nieuwsbrieven’.
  • U treft vervolgens de pagina waar u kunt selecteren welke berichtgevingen u wel of niet wilt ontvangen.

Online artikelen

Hoe vaak verschijnen er IEX Premium artikelen?

De markt in altijd in beweging en onze IEX Beleggersdesk zit er bovenop. Daarom verschijnt er meerdere keren per werkdag een Premium artikel op onze website.

Kan ik met IEX Premium alles op IEX.nl lezen?

Ja. Het voordeel van IEX Premium is ook dat wij u voorzien van meer informatie en meer diepgang. Dit wordt mede mogelijk gemaakt doordat u beschikt over de toegang tot alle informatie op IEX.nl. Tevens ziet u geen advertenties meer op iex.nl.

Kan ik de digitale artikelen ook printen?

Ja. Zodra u het artikel heeft geopend kunt u via de rechtermuisknop de optie afdrukken selecteren.

Kan ik de digitale artikelen ook opslaan?

Alle artikelen die wij publiceren zullen beschikbaar blijven op onze site. Via de zoekfunctie is het gemakkelijk om een artikel terug te vinden. Het is echter niet mogelijk een artikel op uw eigen computer op te slaan.

Ik lees eigenlijk alleen de digitale content. Kan ik me ook alleen op de online content abonneren?

Met het IEX Premium account leveren wij u een all inclusive product. Het is dus niet mogelijk om delen van het IEX Premium lidmaatschap af te sluiten.

Magazine

Wat zijn de verschijningsdata van het IEX Magazine?

U ontvangt tweewekelijks op de zaterdag het IEX Magazine op uw deurmat. Als u zich uiterlijk op de dinsdag heeft aangemeld dan ontvangt u diezelfde week nog het IEX Magazine. Aanmeldingen vanaf de woensdag ontvangen de eerste IEX Magazine in de daaropvolgende uitgave.

IEX Magazine niet ontvangen? Bekijk hier de digitale versie van alle IEX Magazines

Wat staat er allemaal in het Magazine?

Het IEX Magazine levert u:

  • Uitgebreide analyses van de IEX Beleggersdesk.
  • Koersen en kerncijfers in een overzichtelijk schema.
  • Columns van en interviews met succesvolle beleggers.
Ik lees eigenlijk alleen het magazine. Kan ik me ook alleen op het magazine abonneren?

Met het IEX Premium account leveren wij u een all inclusive product. Het is dus niet mogelijk om delen van het IEX Premium lidmaatschap af te sluiten.

Betalen

Welke manieren van betalen ondersteunen jullie?

Wij bieden u het gemak van iDeal of een elektronische machtiging. Wij zullen na verificatie van uw rekeningnummer het abonnementsbedrag maandelijks automatisch incasseren zodat u geen omkijken heeft naar de betaling en altijd van de voordelen van IEX Premium kunt gebruikmaken. Voor inwoners buiten Nederland is het alleen mogelijk om een jaarabonnement af te sluiten. Dit gebeurt op basis van een factuur.

Kan ik met iDEAL betalen?

Dit is mogelijk. Door een éénmalige transactie van 1 cent via iDEAL wordt uw bankrekening bij ons geverifieerd. Hiermee geeft u tevens toestemming om maandelijks € 14,95 te incasseren. Zo heeft u geen omkijken naar de betaling.

Wanneer vindt de incasso plaats?

Zodra wij uw aanmelding in goede orde hebben ontvangen en verwerkt, ontvangt u binnen 7 werkdagen de eerste automatische incasso. De volgende automatische incasso zal een maand na de eerste incassodatum plaatsvinden.

Kan ik ook per jaar betalen?

Het is niet mogelijk als particulier een jaarabonnement af te sluiten, tenzij u in het buitenland woonachtig bent. Als u het abonnement op naam van een bedrijf afsluit, is het wel mogelijk om een jaarabonnement te hebben.

Kan ik een zakelijk abonnement afsluiten?

Voor bedrijven is het mogelijk om een zakelijk abonnement af te sluiten. Voor een zakelijk abonnement dient u het (zakelijke) jaarabonnement te kiezen en zult u na de aanmelding een factuur ontvangen. Voor het aanmelden van een zakelijk abonnement dient u zich als professioneel belegger aan te melden en hierbij de benodigde bedrijfsgegevens in te vullen.

Kan ik vanuit het buitenland een abonnement afsluiten?

Ja, vanuit het buitenland kunt u een abonnement afsluiten. Dit is wel een ander tarief dan een abonnement in Nederland. Dit heeft te maken met de verzendkosten van het IEX Magazine.

Waarom is er geld van mijn rekening afgeschreven?

In de omschrijving van de afschriften treft u extra informatie over de incasso. Mocht u alsnog vragen hebben dan kunt u altijd contact met ons opnemen via het contactformulier of per email met onze klantenservice.

Kan ik een IEX Premium abonnement cadeau geven?

Dit is mogelijk. U kunt er zelf voor kiezen op welke naam en adres u een abonnement laat bezorgen.

Adviezen

Volgt de IEX Beleggersdesk zijn eigen adviezen ook zelf op? Wat als de IEX Beleggersdesk er naast zit met hun advies?

Hoewel wij er altijd naar streven een zo goed mogelijk advies te geven, kan het natuurlijk voorkomen dat onze verwachting niet uitkomt. Naderhand evalueren wij dan ook waarom ons advies (niet) overeenkomt met de werkelijkheid.

Probeert de IEX Beleggersdesk niet gewoon hun eigen visie op te leggen?

Onze IEX Beleggersdesk bestaat uit professionele analisten en beurswatchers die continu gefocust zijn op de koop- en verkoopkansen in de markt. Ze delen hun expertise door u te voorzien van adviezen en onderbouwingen die u helpen een weloverwogen beleggingsbeslissing te nemen. U voorzien van professionele informatie is onze expertise maar de uiteindelijke beleggingsbeslissing laten wij altijd aan uzelf over.

Klantenservice

Ik heb een klacht, wat moet ik doen?

We betreuren dat u een klacht heeft. Via het contactformulier of via klantenservice@iex.nl kunt u contact met ons opnemen. Wij streven naar een zo snel mogelijke reactie.

Hoe kan ik de klantenservice het best bereiken?

Wij zijn te bereiken via ons contactformulier of via een e-mail naar klantenservice@iex.nl.

Wanneer kan ik de klantenservice bereiken?

U kunt op ieder gewenst moment contact met ons opnemen via het contactformulier. Wij zijn iedere werkdag geopend en zullen uw vraag of opmerking binnen twee werkdagen beantwoorden.


Staat uw vraag er niet tussen? Stel uw vraag via het contactformulier of via een e-mail naar klantenservice@iex.nl en wij helpen u graag verder.