Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Veelgestelde vragen over Premium


Vragen over het IEX Premium abonnement

Een abonnement op IEX Premium geeft u toegang tot extra verdieping, inzichten en concrete tips die normaal enkel voor professionals beschikbaar zijn. De toegang tot deze extra kennis geeft u de informatie die nodig is om betere beleggingsbeslissingen te nemen. De tips, adviezen en analyses die u ontvangt zijn samengesteld door onze IEX Beleggersdesk; professionele analisten en beurswatchers die concrete tips en adviezen zelf opvolgen met daadwerkelijke transacties en portefeuilles.
Bekijk uw abonnementen bij IEX.

Relevante links


Algemeen

Wat kost IEX Premium?

IEX Premium kent twee varianten; Premium Totaal (inclusief IEX Magazine) en Premium Digitaal

Premium Totaal
Het Premium Totaal maandabonnement is enkel beschikbaar als u woonachtig bent in Nederland en kost €16,95 per maand. Het IEX Premium Totaal jaarabonnement is er voor de zakelijke klant, de particuliere klant en de klant woonachtig in het buitenland. De standaardkosten voor het jaarabonnement in Nederland en België bedraagt €179,70. De standaardkosten voor het IEX Premium Totaal jaarabonnement buiten Nederland en België bedraagt € 298,60.

Premium Digitaal
Het IEX Premium Digitaal maandabonnement is er voor de particuliere klant en de klant woonachtig in het buitenland. De standaardkosten voor het IEX Premium Digitaal maandabonnement bedraagt €12,95 per maand.

Genoemde prijzen kunnen afwijken in het geval van een (tijdelijk) actieaanbod. De incasso van IEX wordt uitgevoerd door Buckaroo.

Wat zijn de voordelen van IEX Premium?

9 voordelen van een Premium-lid:

  • Kijk iedere dag mee over de schouders van professionele beleggers die continu op zoek zijn naar de beste beleggingsideeën voor in hun modelportefeuilles.
  • Dagelijkse instant-analyses en adviezen over meer dan 300 Nederlandse en buitenlandse aandelen.
  • Directe toegang tot de modelportefeuilles en de complete Watchlist van de IEX Beleggersdesk.
  • Als eerste op de hoogte van nieuwe koop- en handelsideeën, via alerts, mail of WhatsApp.
  • Een in Nederland unieke combinatie van fundamentele en technische analyse.
  • Gebruik de krachtige beleggingstools: de IEX Aandelenselector en het IEX Dividendoverzicht.
  • Meer perspectief bij uw beleggingen, in de vorm van uitgebreide sector- en thema-analyses, interviews met CEO’s en andere achtergronden.
  • Om de week uw eigen exemplaar van het IEX Magazine.
  • Reclamevrij op IEX.nl.
Hoe kan ik inloggen bij Premium?

Als u Premium-lid bent geworden kunt u inloggen via 'INLOGGEN' rechtsboven op IEX.nl of klik hier.
Het is aan te raden om het vinkje 'onthouden' aan te zetten. Zo blijft u ingelogd en krijgt u geen advertenties meer te zien als u op iex.nl komt. U kunt dan alle Premium-adviezen lezen en tools gebruiken.

Met de IEX App logt u in door rechtsboven in de app op het wieltje te klikken en dan uw gegevens in te vullen. Als u vervolgens bovenaan op 'Premium' klikt, kunt u de nieuwste artikelen lezen.

Is het mogelijk meerdere keren aan te melden voor een actieaabod?

U kunt alleen gebruik maken van een actieaanbod als u in de afgelopen 6 maanden niet eerder gebruik heeft gemaakt van een actieaanbod. Als u zich dus binnen deze 6 maanden nogmaals aanmeldt voor een actie van IEX Premium betaalt u vanaf de eerste maand/het eerste jaar het volledige bedrag.

Hoe neem ik een abonnement op IEX Premium?

Het afsluiten van een abonnement op IEX Premium is zeer eenvoudig en kunt u doen via Premium.IEX.nl.

Ik ben lid geworden maar heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?

Controleer eerst uw spam/ongewenste mail. Staat de bevestigingsmail hier in? Selecteer dan het bericht en klik op ‘Geen ongewenste mail’ of ‘Not junk’. De volgende keer krijgt u de mail direct in uw inbox.


Staat de bevestigingsmail ook niet bij de spam/ongewenste mail? Doorloop dan onderstaande stappen:
  • Klik hier om een nieuwe bevestingsmail toe te laten sturen.
  • Voer uw emailadres in die u gebruikt heeft bij uw aanmelding en klik op "Reset wachtwoord".
  • U ontvangt een e-mail met instructies om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.
  • Creëer een sterk wachtwoord (Minimaal 8 karakters, 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en 1 vreemd teken).
  • Vul dit wachtwoord met uw emailadres in het inlog scherm.
  • Er wordt nu opnieuw een bevestigingsmail naar u opgestuurd.

Ontvangt u de bevestigingsmail dan nog niet? Klik dan hier om contact op te nemen met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bij het inloggen krijg ik de melding ‘Geen geldige e-mailadres/wachtwoord combinatie’. Hoe los ik dit op?
Deze foutmelding kunt u oplossen door onderstaande stappen te doorlopen:
  • Klik hier om een nieuwe bevestingsmail toe te laten sturen.
  • Voer uw emailadres in die u gebruikt heeft bij uw aanmelding en klik op "Reset wachtwoord".
  • U ontvangt een e-mail met instructies om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.
  • Creëer een sterk wachtwoord (Minimaal 8 karakters, 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en 1 vreemd teken).
  • Vul dit wachtwoord met uw emailadres in het inlog scherm.
  • Er wordt nu opnieuw een bevestigingsmail naar u opgestuurd.

Mocht dat niet lukken, dan heeft u uw account misschien nog niet geactiveerd. Er is dan een e-mail gestuurd met een activeringslink. Als u hierop klikt is uw account geactiveerd.

Lukt het daarna nog steeds niet om in te loggen?

Klik dan hier om contact op te nemen met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Wat gebeurt er na de eerste maand met een actieaanbod van het IEX Premium maandabonnement?

U zult doorlopend gebruik kunnen maken van alle voordelen die IEX Premium u biedt. Na de eerste maand zal het IEX Premium abonnement automatisch doorlopen en is maandelijks opzegbaar.

Hoe kan ik mijn abonnement op IEX Premium opzeggen?

U kunt een opzegging van uw abonnement aan ons doorgeven via ons contactformulier of door een e-mail te sturen naar onze klantenservice. Graag vernemen wij de reden van uw opzegging.

De stopzetting van een IEX Premium maandabonnement gaat in vanaf de eerstvolgende maand. Halverwege de maand kunt u uw abonnement stopzetten noch restitueren. Het IEX Premium jaarabonnement is per jaar opzegbaar. Opzegging van de particuliere abonnementen na automatische verlenging kan met inachtneming van een opzegtermijn van een maand. Zakelijke Premium abonnementen en jaarabonnementen buiten Nederland en België worden wel met een jaar verlengd. Zie voor meer informatie de algemene voorwaarden.

Hoe stap ik van een maandabonnement over naar een jaarabonnement?

Bij het afsluiten van een jaarabonnement wordt het maandabonnement aan het einde van de lopende abonnementsperiode automatisch omgezet in een jaarabonnement. U hoeft zich dus geen zorgen te maken om een dubbel abonnement.Uw abonnementsgegevens kunt u inzien via "Mijn abonnementen".

Online artikelen

Hoe vaak verschijnen er IEX Premium-artikelen?

De markt in altijd in beweging en onze IEX Beleggersdesk zit er bovenop. Daarom verschijnt er meerdere keren per werkdag een Premium-artikel op onze website.

Kan ik met Premium alles op IEX.nl lezen?

Ja. Het voordeel van IEX Premium is ook dat wij u voorzien van meer informatie en meer diepgang. Dit wordt mede mogelijk gemaakt doordat u beschikt over de toegang tot alle informatie op IEX.nl. Tevens ziet u geen advertenties meer op IEX.nl.

Kan ik de digitale artikelen ook opslaan/printen?

Zodra u het artikel heeft geopend kunt u via de rechtermuisknop de optie afdrukken selecteren. Alle artikelen die wij publiceren zullen beschikbaar blijven op onze site. Via de zoekfunctie is het gemakkelijk om een artikel terug te vinden. Het is echter niet mogelijk een artikel op uw eigen computer op te slaan.

Ik lees eigenlijk alleen de digitale content. Kan ik me ook alleen op de online content abonneren?

Dat kan. Onlangs hebben wij het nieuwe IEX Premium Digitaal gelanceerd. Kijk hier voor meer informatie.

Magazine

Wat zijn de verschijningsdata van het IEX Magazine en wat staat erin?

U ontvangt het IEX Magazine tweewekelijks (op de zaterdag) op uw deurmat of hier digitaal. Als u zich uiterlijk op de dinsdag heeft aangemeld dan ontvangt u diezelfde week nog het IEX Magazine. Aanmeldingen vanaf de woensdag ontvangen de eerste IEX Magazine in de daaropvolgende uitgave.

Het IEX Magazine levert u:
  • Uitgebreide analyses van de IEX Beleggersdesk.
  • Koersen en kerncijfers in een overzichtelijk schema.
  • Columns van en interviews met succesvolle beleggers.

Heeft u het IEX Magazine? Bekijk dan hier de laatste editie van het magazine.

Betalen

Welke manieren van betalen ondersteunt IEX?

Wij bieden u het gemak van iDeal of een elektronische machtiging. Wij zullen na verificatie van uw rekeningnummer het abonnementsbedrag maandelijks automatisch incasseren zodat u geen omkijken heeft naar de betaling en altijd van de voordelen van IEX Premium kunt gebruikmaken. Voor inwoners buiten Nederland en België is het alleen mogelijk om een jaarabonnement af te sluiten. Dit gebeurt op basis van een factuur.

Wanneer vindt de incasso plaats?

Zodra wij uw aanmelding in goede orde hebben ontvangen en verwerkt, ontvangt u binnen 7 werkdagen de eerste automatische incasso. Deze automatische incasso wordt uitgevoerd door Buckaroo. De volgende automatische incasso zal een maand na de eerste incassodatum plaatsvinden.

Ik heb mijn IEX abonnement netjes betaald, maar ik krijg toch een herinnering/aanmaning. Hoe kan dit?

De verwerking van uw betaling en het aanmaken van de herinnering kunnen elkaar gekruist hebben. Indien u reeds betaald heeft, kunt u de herinnering als niet ontvangen beschouwen. Blijft u de herinnering ontvangen? Dan is er waarschijnlijk iets misgegaan. Wij willen u dan verzoeken om contact op te nemen met onze klantenservice. Wij willen u dan ook verzoeken om bij de melding meteen een kopie, scan of print-screen van uw bankafschrift mee te sturen, zodat de kwestie zo spoedig mogelijk afgehandeld kan worden.

Klik hier om contact op te nemen met de klantenservice.

Waar kan ik het bankrekeningnummer vinden om mijn factuur te betalen?

Indien u een factuur, herinnering of aanmaning ontvangen heeft, kunt u een betaallink opvragen door in te loggen via Mijn IEX. Dit gaat als volgt:

  • Ga naar uw "Mijn abonnementen".
  • Log waar nodig eerst in met uw e-mailadres en wachtwoord.
  • Kijk vervolgens onder het kopje "openstaande rekeningen"
  • Klik op "Betaal nu"
  • Kies voor "overschrijving" en u ziet de benodigde betaalgegevens staan, inclusief het bankrekeningnummer. Vergeet niet alle betalingsgegevens (abonnee- en factuurnummer) te vermelden bij uw betaling.

U kunt ook een e-mail sturen naar de klantenservice. Zij zullen dan u de benodigde betaalgegevens doorgeven. Klik hier om contact op te nemen met de klantenservice.

Kan ik een zakelijk abonnement afsluiten?

Voor bedrijven is het mogelijk om een zakelijk abonnement af te sluiten. Voor een zakelijk abonnement dient u het (zakelijke) jaarabonnement te kiezen en ontvangt u na uw aanmelding een factuur. Voor het aanmelden van een zakelijk abonnement dient u zich als professioneel belegger aan te melden en hierbij de benodigde bedrijfsgegevens in te vullen.

Kan ik vanuit het buitenland een abonnement afsluiten?

Ja, vanuit het buitenland kunt u een abonnement afsluiten. Voor de postversie van het Magazine betaalt u wel een ander tarief dan een digitaal abonnement, dit heeft te maken met de verzendkosten van het IEX Magazine.

Voor IEX Premium Buitenland (niet NL/BE) zijn de standaardkosten voor een jaarabonnement €279,40. Jaarabonnement is per jaar opzegbaar.

Waarom is er geld van mijn rekening afgeschreven?

In de omschrijving van de afschriften treft u extra informatie over de incasso. Mocht u alsnog vragen hebben dan kunt u altijd contact met ons opnemen via ons contactformulier of door een e-mail te sturen naar onze klantenservice via klantenservice@iex.nl.

Hoe kan ik mijn verlenging betalen?

Indien u een factuur, herinnering of aanmaning ontvangen heeft, kunt u een betaallink opvragen door in te loggen via Mijn IEX. Dit gaat als volgt:

  • Ga naar uw "Mijn abonnementen".
  • Log waar nodig eerst in met uw e-mailadres en wachtwoord.
  • Kijk vervolgens onder het kopje "openstaande rekeningen"
  • Klik op "Betaal nu"
  • Kies voor "overschrijving" en u ziet de benodigde betaalgegevens staan, inclusief het bankrekeningnummer. Vergeet niet alle betalingsgegevens (abonnee- en factuurnummer) te vermelden bij uw betaling.

U kunt ook een e-mail sturen naar de klantenservice. Zij zullen dan u de benodigde betaalgegevens doorgeven. Klik hier om contact op te nemen met de klantenservice.

Kan ik een IEX Premium abonnement cadeau geven?

Dit is mogelijk. U kunt er zelf voor kiezen op welke naam en adres u een abonnement laat bezorgen.

Adviezen

Volgt de IEX Beleggersdesk zijn eigen adviezen ook zelf op?

Ja, de IEX Beleggersdesk volgt zijn eigen adviezen op. In het kader van transparantie kunt u direct meekijken in de drie modelportefeuilles van de IEX Beleggersdesk. Neem direct een kijkje in de modelportefeuilles.

Wat als de IEX Beleggersdesk er naast zit met hun advies?

Hoewel wij er altijd naar streven een zo goed mogelijk advies te geven, kan het natuurlijk voorkomen dat onze verwachting niet uitkomt. Naderhand evalueren wij dan ook waarom ons advies (niet) overeenkomt met de werkelijkheid.

Probeert de IEX Beleggersdesk niet gewoon hun eigen visie op te leggen?

Onze IEX Beleggersdesk bestaat uit professionele analisten en beurswatchers die continu gefocust zijn op de koop- en verkoopkansen in de markt. Ze delen hun expertise door u te voorzien van adviezen en onderbouwingen die u helpen een weloverwogen beleggingsbeslissing te nemen. U voorzien van professionele informatie is onze expertise maar de uiteindelijke beleggingsbeslissing laten wij altijd aan uzelf over.

Klantenservice

Ik heb een klacht, wat moet ik doen?

U kunt op ieder gewenst moment contact met ons opnemen via ons contactformulier of per e-mail naar klantenservice@iex.nl klantenservice@iex.nl.

Wij zijn iedere werkdag geopend en zullen uw vraag of opmerking uiterlijk binnen twee werkdagen beantwoorden.

Hoe kan ik de klantenservice het beste bereiken en wanneer?

Wij zijn iedere werkdag geopend en zullen uw vraag of opmerking uiterlijk binnen twee werkdagen beantwoorden. U kunt op ieder gewenst moment contact met ons opnemen via ons contactformulier of per e-mail naar klantenservice@iex.nl klantenservice@iex.nl.



Staat uw vraag hier niet bij?

Kijk of uw vraag onder een van de andere categorieën staat.

Staat uw vraag ook niet bij een van de andere categorieën?

Klik hier en stel uw vraag aan onze klantenservice. Wij helpen u graag!