Login
 

FAQ / Meest gestelde vragen


Top 10 meest gestelde vragen

Heeft u een vraag? Dan is het waarschijnlijk dat u hier het antwoord vindt. IEX heeft namelijk een overzicht gemaakt van veel gestelde vragen, zodat u hier uw antwoord meteen kunt vinden. Kijk in de categorie waar uw vraag betrekking op heeft.


Wat zijn de voordelen om gratis lid te worden van IEX?

Leden van IEX.nl genieten van veel voordelen. Hier staan er een aantal op een rij:

  • De dagelijkse IEX Nieuwsbrief
  • Houd uw aandelen in gaten met de IEX Watchlist
  • Win fantastische prijzen met de IEX Beurscompetities
  • Interessante informatie en aanbiedingen van IEX Partners
  • Reacties plaatsen op IEX columns/artikelen
  • Deelname aan het IEX Forum.

Lid worden is bovendien gewoon gratis! Klik hier en word gratis lid van IEX

Ik heb een fout ontdekt op de website, hoe kan ik deze melden?

Wij waarderen uw reactie. Heeft u een fout gevonden of een suggestie/verbetering voor de website? Klik hier en laat het ons weten.

Welke koersen op IEX zijn zonder vertraging (realtime)?

Alle fonden genoteerd aan Euronext Amsterdam zijn realtime (behalve opties en futures).

Op de IEXONE market monitor staat tevens nog een aantal extra instrumenten die realtime zijn.

Klik hier en ga naar IEXONE market monitor

Wat is een Watchlist?

De IEX Watchlist is erg handig om uw eigen aandelen in de gaten te houden. Dit kunt u met de IEX Watchlist:

  • Voeg aandelen of andere financiële producten toe
  • Houd de koers van uw aandelen in de gaten
  • Volg al het nieuws over uw aandelen
  • Stel alerts in en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van uw aandeel

De IEX Watchlist staat altijd onder de pagina in de grijze balk, uw persoonlijke balk.
Klik hier en voeg aandelen toe.

Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?
  • Ga naar www.iex.nl/mijniex
  • Log in met uw e-mailadres en wachtwoord
  • Klik rechtsboven op ‘Nieuwsbrieven’
  • Vink vervolgens de nieuwsbrief, die u niet meer wilt ontvangen, uit
Ik heb mijn IEX abonnement netjes betaald, maar ik krijg toch een herinnering/aanmaning. Hoe kan dit?

De verwerking van uw betaling en het aanmaken van de herinnering kunnen elkaar gekruist hebben. Indien u reeds betaald heeft, kunt u de herinnering als niet ontvangen beschouwen.

Blijft u de herinnering ontvangen? Dan is er waarschijnlijk iets misgegaan. Wij willen u dan verzoeken om contact op te nemen met onze klantenservice.

Wij willen u dan ook verzoeken om bij de melding meteen een kopie, scan of print-screen van uw bankafschrift mee te sturen, zodat de kwestie zo spoedig mogelijk afgehandeld kan worden.

Klik hier en neem contact met ons op

Wat is IEX Video?

IEX Video is een aparte videopagina is die speciaal voor u is gemaakt. Hier staan alle filmpjes/video's die te maken hebben met beleggen, overzichtelijk op een pagina

  • Bijna twintig verschillende financiële kanalen
  • Het laatste nieuws
  • Beursupdates
  • IEX Video
  • Economische cijfers
  • Vooruitzichten
  • Analyses
  • Opkomende markten
  • En nog veel meer beursgerelateerde video's!

Klik hier en ga naar IEX Video

Wat is de grijze balk onderaan de pagina?

Dit is uw persoonlijke balk. Deze balk is erg handig in gebruik:
De grijze balk onderaan de pagina is uw persoonlijke balk. Hier kunt u ten alle tijde uw Watchlist en portefeuilles en uw forumposts in de gaten houden. U moet echter wel ingelogd zijn om gebruik te kunnen maken van de functionaliteiten van de balk. Klik hier en meld u gratis aan

Tip: Maak een (gratis) vrije portefeuille aan om zonder risico te oefenen. Houd vervolgens de koers van uw aandeel in de gaten door het toe te voegen aan de Watchlist. U ziet vervolgens al het nieuws en columns over het aandeel in uw persoonlijke balk.

Waar kan ik het bankrekeningnummer vinden om mijn factuur te betalen?

U kunt betalen/het bankrekeningnummer vinden op de volgende manier:

Indien u een factuur, herinnering of aanmaning ontvangen heeft, kunt u een betaallink opvragen door in te loggen via MIJN IEX.

  • Dit doet u via www.iex.nl/mijniex
  • Log in met uw e-mailadres en wachtwoord
  • Klik rechtsboven op ‘abonnementen’ (onder MIJN IEX)
  • Kijk vervolgens onder het kopje openstaande rekeningen.
  • Klik op ‘Betaal nu’
  • U kunt vervolgens betalen op de volgende manieren:
    • Internetbankieren
    • Éénmalige machtiging
    • Overschrijving

Indien u kiest voor een overschrijving, ziet u de benodigde betaalgegevens staan. Inclusief het bankrekeningnummer. Vergeet niet alle betalingsgegevens te vermelden bij uw betaling.

U kunt ook een e-mail sturen naar de klantenservice. Zij zullen dan u de benodigde betaalgegevens doorgeven. Klik hier en neem contact op.

Ik kan niet inloggen: Geen geldige e-mailadres/wachtwoord combinatie, wat nu?

Allereerst kunt u proberen om een nieuw wachtwoord op te vragen. Dat doet u als volgt:

  • Ga naar www.iex.nl/mijniex 
  • Vul eerst uw e-mailadres in bij ‘e-mailadres’
  • Klik vervolgens op ‘wachtwoord opvragen’
  • Uw wachtwoord wordt nu verstuurd naar uw e-mailadres

Er wordt dan een wachtwoord gemaild naar uw e-mailadres, waarmee u kunt inloggen. Mocht dat niet lukken, dan heeft u uw account misschien nog niet geactiveerd. Er is dan een e-mail gestuurd met een activeringslink. Als u hierop klikt is uw account geactiveerd.

Lukt het daarna nog steeds niet met inloggen? Neem hier contact met ons op.



Staat uw vraag hier niet bij?

Kijk of uw vraag onder een van de andere categoriën staat.

Staat uw vraag ook niet bij een van de andere categoriën?

Klik hier en stel uw vraag aan onze klantenservice. Wij helpen u graag!