Solvay brengt zijn geïntegreerd jaarverslag en verslag van betalingen aan overheden voor het boekjaa

Gepubliceerd op 3 apr 2019 om 10:01 | Views: 203 | Onderwerpen: biotechnologie

Solvay 23 mei

EUR 85,04 -1,06 (-1,23%)

Brussel, woensdag 3 april 2019 om 10:00 uur ---  Solvay brengt vandaag zijn derde geïntegreerd jaarverslag uit. Het derde geïntegreerd jaarverslag van Solvay gaat in op de vooruitgang die we hebben geboekt wat geïntegreerd management betreft. Dit begon in 2012 toen de Groep een geïntegreerde manier van denken invoerde om het verband tussen de verschillende bedrijfsactiviteiten, duurzaamheid en financiën te versterken. Dit verslag dat het boekjaar 2018 dekt, verstrekt elementen en rapporteringsprincipes aanbevolen door de International Integrated Reporting Council (IIRC) en is uitgewerkt volgens de richting aangegeven door de World Business Council for Sustainable Development (WBCSD).

Onze geïntegreerde aanpak wordt geïllustreerd in:
  • De sectie "Solvay Begrijpen" gaan we in op het nieuwe, gestroomlijnde bedrijfsmodel van de Groep. Het  onderstreept ook het overleg met belanghebbenden en de uitkomst van deze discussies wordt gedeeld. Het presenteert ons nieuwe duurzaam waardecreatiemodel.
  • Het beheersverslag dat het bestuursrapport bevat, het risicobeheersrapport, het bedrijfsoverzicht dat de beoordeling van de alternatieve prestatiemaatstaven (APM) integreert, de extra-jaarrekening, de jaarrekening, tesamen met de verslagen van de commissarissen.
  • De Global Reporting Initiative (GRI) Index die nu volledig geïntegreerd is in het jaarverslag.

Toegang tot Solvays 2018 geïntegreerd jaarverslag: digitale versie - PDF versie

Solvay brengt vandaag tevens zijn verslag van betalingen aan overheden uit voor het boekjaar 2018. Dit verslag is beschikbaar op FINANCIAL FILINGS.

Solvay is bedrijf van geavanceerde materialen en specialiteitschemicaliën, en zet zich in voor het ontwikkelen van oplossingen voor belangrijke maatschappelijke uitdagingen. Solvay innoveert en werkt samen met klanten wereldwijd in veel diverse eindmarkten. Haar produkten zijn te vinden in vliegtuigen, auto's, batterijen, smart devices, medische toepassingen, alsook in de extractie van zowel mineralen als olie en gas, en dragen bij aan efficiëntie en duurzaamheid. Solvays lichtgewicht materialen bevorderen een schonere mbiliteit, de formuleringen optimaliseren het gebruik van grondstoffen, terwijl performance chemicals de lucht- en waterkwaliteit verbeteren. Het hoofdkantoor is gevestigd in Brussel, met 27 000 werknemers verspreid over 62 landen. In 2017 bereikte de netto-omzet € 10,3 miljard en de marge 22%, met 90% van de activiteiten waar Solvay tot de wereldtop-drie behoort. Solvay nv (SOLB.BE) staat genoteerd op Euronext in Brussel en Parijs (Bloomberg: SOLB.BB - Reuters: SOLB.BR) en in de Verenigde worden de aandelen (SOLVY) verhandeld via een level-1 ADR programma.

Financiële cijfers houden rekening met de aangekondigde verkoop van Polyamides.

Caroline JacobsVictoria Binoche
  +32 2 264 1530 +33 1 44 94 86 72

investor.relations@solvay.comGeoffroy RaskinJodi AllenBisser Alexandrov
+32 2 264 2158 +32 2 264 1540 +1 6098604608 +32 2 264 3687

This announcement is distributed by West Corporation on behalf of West Corporation clients.
Source: Solvay S.A. via Globenewswire

Aandeel Kies Hudige trend
Solvay

biotechnologie

Klik hier om dit onderwerp te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Solvay