Boskalis verwerft belangrijk contract voor transport LNG-modules

Gepubliceerd op 7 feb 2019 om 08:00 | Views: 386 | Onderwerpen: transport

Papendrecht, 7 februari 2019

Koninklijke Boskalis Westminster N.V. (Boskalis) heeft een contract verworven voor het transport van een groot aantal modules bestemd voor een Noord-Amerikaanse LNG-exportfaciliteit. De contractwaarde bedraagt circa USD 55 miljoen met opties tot meerwerk met een waarde tot USD 30 miljoen.

De werkzaamheden omvatten het logistiek management en transport van een groot aantal modules van een productiewerf in China naar Noord-Amerika. Het contract zorgt vanaf het tweede kwartaal 2021 tot het derde kwartaal 2022 voor een bezetting van twee high-end zware-ladingschepen met open achtersteven.

De strategie van Boskalis is gericht op de lange termijn macro-economische trends die de wereldwijde vraag opdrijven op onze markten: de groei van de wereldhandel, stijgende energieconsumptie, de groeiende wereldbevolking en de uitdagingen die gepaard gaan met klimaatverandering. Dit project komt tegemoet aan de stijgende energieconsumptie waarbij LNG een belangrijke schakel vormt in de energietransitie.

Koninklijke Boskalis Westminster N.V. is een toonaangevende internationale dienstverlener op het gebied van baggeren, maritieme infrastructuur en maritieme diensten. De onderneming levert wereldwijd creatieve en innovatieve totaaloplossingen voor infrastructurele uitdagingen in maritieme gebieden, kuststreken en rivierdelta's. Met kernactiviteiten zoals kust- en oeverbescherming en landaanwinning kan Boskalis adaptieve en mitigerende oplossingen aanbieden ter bestrijding van de gevolgen van klimaatverandering, zoals extreme weersomstandigheden en de stijging van de zeespiegel, evenals oplossingen voor de toenemende behoefte aan ruimte in kust- en deltagebieden over de hele wereld. De onderneming faciliteert de ontwikkeling van offshore energie-infrastructuur, waaronder duurzame windenergie. Tevens is Boskalis actief in de aanleg en het onderhoud van havens, waterwegen, toegangskanalen en civiele infrastructuur waarmee bijgedragen wordt aan het faciliteren van handelsstromen en de sociaal-economische ontwikkeling van een regio. Boskalis is tevens een internationaal expert op het gebied van scheepsbergingen en heeft meerdere strategische partnerships in havensleep- en terminaldiensten (Kotug Smit Towage, Keppel Smit Towage, Saam Smit Towage en Smit Lamnalco). Met een veelzijdige vloot van ruim 900 schepen en vaartuigen en 10.700 medewerkers, inclusief deelnemingen, is de onderneming actief in meer dan 90 landen, verspreid over zes continenten.

This announcement is distributed by West Corporation on behalf of West Corporation clients.
Source: Koninklijke Boskalis Westminster N.V. via Globenewswire

Aandeel Kies Hudige trend
Boskalis 100% zegt kopen 2 stemmen

transport

Klik hier om dit onderwerp te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Boskalis Westminster Koninklijke