Transparentieverklaring - Participatiemelding van Blackrock Inc.

Gepubliceerd op 2 okt 2018 om 08:30 | Views: 155

Solvay 24 mei

EUR 85,00 -0,04 (-0,05%)

Brussel, dinsdag 2 oktober 2018 om 08.30 uur (CEST) --- In overeenstemming met de Belgische wetgeving op de openbaring van belangrijke deelnemingen (wet van 2 mei 2007), heeft BlackRock Inc. (55 East 52nd Street, New York, NY, 10055, U.S.A.) Solvay nv te kennen gegeven dat:

• Op 25 september 2018 het aantal aangehouden directe stemrechten van BlackRock Inc. de statutaire drempel van 3 % opwaarts heeft overschreden tot 3,24 %. Met de stemrechten gelijkgestelde financiële instrumenten bedroeg het totaal 3,40 % van de bestaande stemrechten van Solvay nv.

De verklaringen van BlackRock Inc. worden gepubliceerd in de Investor Relationsrubriek op de website van Solvay.

De volledige PDF vindt u in bijlage.

VOLG ONS OP twitter @SolvayGroup

Solvay is bedrijf van geavanceerde materialen en specialiteitschemicaliën, en zet zich in voor het ontwikkelen van oplossingen voor belangrijke maatschappelijke uitdagingen. Solvay innoveert en werkt samen met klanten wereldwijd in veel diverse eindmarkten. Haar produkten zijn te vinden in vliegtuigen, auto's, batterijen, smart devices, medische toepassingen, alsook in de extractie van zowel mineralen als olie en gas, en dragen bij aan efficiëntie en duurzaamheid. Solvays lichtgewicht materialen bevorderen een schonere mobiliteit, de formuleringen optimaliseren het gebruik van grondstoffen, terwijl performance chemicals de lucht- en waterkwaliteit verbeteren.
Het hoofdkantoor is gevestigd in Brussel, met 26 800 werknemers verspreid over 61 landen. In 2017 bereikte de netto-omzet 10,1 miljard en de marge 22%, met 90% van de activiteiten waar Solvay tot de wereldtop-drie behoort. Solvay nv (SOLB.BE) staat genoteerd op Euronext in Brussel en Parijs (Bloomberg: SOLB.BB - Reuters: SOLB.BR) en in de Verenigde worden de aandelen (SOLVY) verhandeld via een level-1 ADR programma.
Financiële cijfers houden rekening met de aangekondigde verkoop van Polyamides

Caroline JacobsJodi AllenGeoffroy RaskinBisser Alexandrov
Media Relations Investor Relations Investor Relations Investor Relations
+32 2 264 1530 +1 609 860 4608 +32 2 264 1540 +32 2 264 3687

This announcement is distributed by West Corporation on behalf of West Corporation clients.
Source: Solvay S.A. via Globenewswire

Aandeel Kies Hudige trend