Agfa-Gevaert: Agfa is van plan zijn Offset Solutions-activiteiten te reorganiseren – Gereglementeerd

Gepubliceerd op 21 januari 2021 07:45 | Views: 160

Agfa-Gevaert 03 mrt

EUR 3,66 -0,07 (-1,88%)

Mortsel, België – 21 januari 2021 - 07:45 CET

Dit persbericht bevat voorwetenschap.

Op 20 januari 2021 drukte de Raad van Bestuur de intentie uit om de Offset Solutions-activiteiten te organiseren in een zelfstandige vennootschapsstructuur en -organisatie binnen de Agfa-Gevaert Groep. Deze beoogde reorganisatie kadert in het strategische transformatieprogramma voor de Agfa-Gevaert Groep,

Om de rendabiliteit te verbeteren en om een antwoord te bieden op de aanzienlijke afname van de marktvraag, herziet Agfa het businessmodel voor offset, vereenvoudigt het zijn organisatie en stroomlijnt het zijn productaanbod.

Over Agfa
De Agfa-Gevaert Groep is een toonaangevende onderneming op het vlak van beeldvormingstechnologie en IT-systemen met meer dan 150 jaar ervaring. De Groep bestaat uit vier divisies: Radiology Solutions, HealthCare IT, Digital Print & Chemicals en Offset Solutions. Ze ontwikkelen, produceren en verkopen analoge en digitale systemen voor de gezondheidszorgsector, voor specifieke industriële toepassingen en voor de drukindustrie. In 2019 boekte de Groep een omzet van 2.239 miljoen euro.

Contact:
Viviane Dictus
Director Corporate Communication
T +32 (0) 3 444 71 24
E viviane.dictus@agfa.com

Johan Jacobs
Corporate Press Relations Manager
T +32 (0)3/444 80 15
E johan.jacobs@agfa.com

Bijlage

Agfa-Gevaert

#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by Infront. Crypto data by Crypto Compare