Ageas maakt herzien totaal aantal uitstaande aandelen bekend

Gepubliceerd op 20 mei 2020 17:45 | Views: 273

Ageas maakt herzien totaal aantal uitstaande aandelen bekend

Na de vernietiging van 3.820.753 Ageas aandelen die in 2019 zijn ingekocht, is het totale aantal uitstaande aandelen (de noemer) gedaald naar 194.553.574.

De Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders van ageas SA/NV keurde op 20 mei 2020 de vernietiging goed van 3.820.753 aandelen (resultaat van de inkoop van aandelen in 2019). Hierdoor is het totale aantal uitstaande aandelen gedaald tot 194.553.574. Dit aantal (de noemer) zal gehanteerd worden in de berekeningen van aandelenbelangen in procenten.

Deze informatie is beschikbaar op de website van Ageas onder "Investeerders – Aandeelhoudersstructuur" (http://www.ageas.com/nl/investeerders/aandeelhoudersstructuur).

Ageas is een beursgenoteerde internationale verzekeringsgroep met 190 jaar vakkennis en ervaring. Het biedt zowel particulieren als bedrijven Levens- en Niet-Levensverzekeringsproducten aan die beantwoorden aan hun specifieke behoeften, niet alleen vandaag maar ook in de toekomst. Ageas, een van de grootste verzekeringsmaatschappijen in Europa, is vooral werkzaam in Europa en Azië, die samen het grootste deel van de wereldwijde verzekeringsmarkt vormen. Via een combinatie van 100%-dochterondernemingen en langetermijnpartnerships met sterke financiële instellingen en belangrijke distributeurs, is Ageas met succes actief in België, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Portugal, Turkije, China, Maleisië, India, Thailand, Vietnam, Laos, Cambodja, Singapore en de Filipijnen. Ageas behoort tot de marktleiders in de meeste landen waar het aanwezig is. Ageas telt meer dan 45.000 werknemers en in 2019 bedroeg het premie-inkomen ruim EUR 36 miljard (alle cijfers tegen 100%).

Bijlage

Ageas 100% zegt kopen 4 stemmen

Ageas

#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by VWD Group Crypto data by Crypto Compare