AkzoNobel geeft Winning Together: 15 by 20 update en maakt plannen bekend voor 2020 en daarna

13 februari 2020

(AKZA; AKZOY)

AkzoNobel organiseert vandaag een evenement voor beleggers in Londen dat door middel van een video-webcast live wordt uitgezonden. Op de agenda staat naast een update van de Winning Together: 15 by 20 strategie ook een toelichting op de plannen voor 2020 en daarna.

De ambities voor 2021-2023 omvatten onder meer:

• Omzetgroei = markt CAGR (samengesteld jaarlijks groeipercentage)
  • Rendement op verkopen (ROS) +50 basispunten CAGR

De ROS wordt gecorrigeerd voor de bedrijfsopbrengsten als percentage van de omzet (inclusief niet-toegewezen kosten).

Thierry Vanlancker, CEO AkzoNobel:

"Sinds 2017 ligt onze scherpe focus op onze Winning Together: 15 by 20 strategie en op de destijds gedane beloftes. De vooruitgang die we hebben geboekt is terug te zien in het totale rendement voor aandeelhouders van 82% in dezelfde periode.

We hebben onze passie voor verf nieuw leven ingeblazen en onze transformatie ligt op schema. We zijn goed op weg en winnen aan dynamiek, met de ambitie om een Rendement op verkopen, exclusief niet-toegewezen kosten, van 14,5-15,5% voor 2020 te realiseren. Dit percentage is afhankelijk van een aanzienlijke hoeveelheid eigen kracht en we verwachten geen steun van onze markten. Het ligt allemaal in onze eigen handen.

Na 2020 ligt de focus op het vinden van de juiste balans tussen groei en verbetering van de winstgevendheid. Onze ambities voor 2021-2023 zijn om ten minste te groeien in lijn met onze relevante markten en verdere verbetering van de winstgevendheid te realiseren. Uiteindelijk is het ons doel om onze rechtmatige plaats in te nemen tussen de topbedrijven op het gebied van verven en coatings, met betrekking tot zowel omvang als prestaties."

De investor update – 2020 and beyond kan hier bekeken worden.

This is a public announcement by Akzo Nobel N.V. pursuant to section 17 paragraph 1 of the European Market Abuse Regulation (596/2014).

Over AkzoNobel
AkzoNobel heeft een passie voor verf. Wij zijn experts in het ambacht van het maken van verven en lakken, waarbij wij sinds 1792 de standaard zetten voor kleur en bescherming. Wereldwijd vertrouwen klanten op ons merkenportfolio van topklasse - waaronder Flexa, International, Sikkens en Interpon. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Nederland en we zijn actief in meer dan 150 landen. We hebben circa 34.000 getalenteerde mensen in dienst met een passie voor het leveren van hoogwaardige producten en diensten. Voor meer informatie: https://www.akzonobel.com/en/nl

Niet voor publicatie – voor meer informatie

Media RelationsInvestor Relations
T +31 (0)88 – 969 7833T +31 (0)88 – 969 7856
Contact: Joost Ruempol
Media.relations@akzonobel.com
Contact: Lloyd Midwinter
Investor.relations@akzonobel.com

Safe Harbor Statement
This press release contains statements which address such key issues such as AkzoNobel’s growth strategy, future financial results, market positions, product development, products in the pipeline and product approvals. Such statements should be carefully considered, and it should be understood that many factors could cause forecasted and actual results to differ from these statements. These factors include, but are not limited to, price fluctuations, currency fluctuations, developments in raw material and personnel costs, pensions, physical and environmental risks, legal issues, and legislative, fiscal, and other regulatory measures. Stated competitive positions are based on management estimates supported by information provided by specialized external agencies. For a more comprehensive discussion of the risk factors affecting our business please see our latest annual report, a copy of which can be found on our website: www.akzonobel.com.

Bijlages