Van beleggers

• Geen account? Registreren

Agfa-Gevaert: Aandeleninkoopprogramma – gereglementeerde informatie

Mortsel, België – 13 juli 2021 – 17:40 CET

In het kader van het aandeleninkoopprogramma dat werd aangekondigd in het persbericht van 10 maart 2021, begon Agfa-Gevaert NV met de aankoop van eigen aandelen op Euronext Brussel.

De toelating om eigen aandelen in te kopen werd gegeven door de Buiten-gewone Algemene Aandeelhoudersvergadering van de Groep van 12 mei 2020.

Agfa-Gevaert NV heeft een financiële tussenpersoon verzocht om in zijn naam aandelen Agfa-Gevaert in te kopen voor maximaal 50.000.000 euro op basis van een discretionair mandaat dat inging op 1 april 2021 en geldt tot 31 maart 2022.

Als gevolg van een beslissing van de Raad van Bestuur heeft de vennootschap, bij notariële akte van 22 juni 2021, in totaal 1.996.884 eigen aandelen vernietigd. Deze beslissing werd genomen conform de machtiging verleend aan de Raad van Bestuur door de Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders op 12 mei 2020. Het nieuwe aantal uitstaande aandelen (noemer) bedraagt bijgevolg 165.754.306.

Op 9 juli 2021 bezat de Agfa-Gevaert Groep 541.493 eigen aandelen, wat overeenkomt met 0,33% van het totale aantal aandelen van de Groep.

Details per dag:

DatumAantal
aandelen
Gemiddelde prijs (€)Minimum- prijs (€)Maximum- prijs (€)Totale prijs (€)

5 juli 2021 40.0003,89803,88003,9250155.920,00
6 juli 2021 40.0003,90383,87003,9150156.152,00
7 juli 2021 34.5273,93233,90503,9500      135.770,52
8 juli 2021 40.0003,88193,86503,9050155.276,00
9 juli 2021 38.0003,88533,84503,9100      147.641,40

Totaal192.5273,8995  750.759,92

Sinds het begin van het aandeleninkoopprogramma tot 9 juli 2021 kocht de Agfa-Gevaert Groep 2.538.377 eigen aandelen, wat neerkomt op 1,51% van het totaal aantal uitstaande aandelen op 1 april 2021.

Over Agfa
De Agfa-Gevaert Groep is een toonaangevende onderneming op het vlak van beeldvormingstechnologie en IT-systemen met meer dan 150 jaar ervaring. De Groep bestaat uit vier divisies: Radiology Solutions, HealthCare IT, Digital Print & Chemicals en Offset Solutions. Ze ontwikkelen, produceren en verkopen analoge en digitale systemen voor de gezondheidszorgsector, voor specifieke industriële toepassingen en voor de drukindustrie. In 2020 boekte de Groep een omzet van 1.709 miljoen euro.

Contact:

Johan Jacobs
Corporate Press Relations Manager
T +32 (0)3/444 80 15
E johan.jacobs@agfa.com

Bijlage

Agfa-Gevaert

Agfa-Gevaert

4,060 17 sep
0,000 0,00%

Dagelijkse nieuwsbrief

Ja, ik wil elke dag de laatste kooptips en analyses van verschillende aandelen ontvangen.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites