Persberichten van maandag 7 september 2020 tot zondag 13 september 2020

11 sep ABO-GROUP - Halfjaarcijfers 2020

Gerelateerd:  ABO-Group 2,800 0,00%

In €Omzet23.60023.8992991,3% Totale bedrijfsopbrengsten24.00224.1431410,6% Operationele winst voor afschrijvingen3.3033.77447114,3%0,36Afschrijvingen2.0752.1831085,2% Operationele winst1.2281.59136329,6%0,15Financieel resultaat-329-25178-23,7% Winst voor belastingen8991.34544649,6% Netto winst60096536460,6%0,09Totaal resultaat60397637361,9%       Totaal eigen vermogen15.70717.7222.01512,8%1,68Netto kasstroom uit operaties6764.5783.902577,2% Balanstotaal49.36454.4975.13310,4%  Frank De Palmenaer, CEO ABO-GROUP Environment, verklaart: “Corona heeft ons weinig tot niet geraakt. Interne wendbaarheid en het strikt implementeren en opvolgen van veiligheidsmaatregelen heeft gezorgd voor weinig tot geen vertraging in consultancy, en slechts beperkt en tijdelijke stilstand bij een aantal grote projecten in de veldwerkafdeling. Financieel zijn we er sterk op vooruit gegaan, met een nettowinst die meer dan 60% stijgt. Dit is een heel mooie prestatie, waar we terecht fier mogen op zijn. Mijn dank gaat in de eerste plaats uit naar alle onze medewerkers, die flexibel overschakelden naar thuiswerk, maar ook naar onze klanten en leveranciers, die het vertrouwen behielden. ABO-GROUP staat sterker dan ooit, met een stevige cashbuffer, een lage schuldgraad en onderliggend structureel groeiende trends, zoals duurzaamheid, climate change, energieneutraliteit en de nood aan degelijke infrastructuur. ABO-GROUP is ideaal gepositioneerd om in te spelen op het herstel en de voorziene relance van de economie. Intern werden ondertussen  tal van investeringen en optimalisaties uitgevoerd om de groep verder organisch te kunnen laten groeien. Tot onze spijt, coronamaatregelen respecterend, zullen we op 27 oktober ons 25 jarig bestaan niet uitgebreid kunnen vieren. We hopen dit later, op een geschikt moment tijdens het jubeleumjaar 2021, toch nog met al onze stakeholders te kunnen doen.”      106 keer bekeken | 0 reacties

11 sep Primair eindpunt bereikt met ziritaxestat  in NOVESA-studie bij patiënten met systemische sclerose

Gerelateerd:  Galapagos 122,050 +0,70%

Mechelen, België; 11 september 2020, 04:30 CET – Galapagos NV (Euronext NASDAQ: GLPG) rapporteert topline resultaten in de NOVESA fase 2a klinische studie met ziritaxestat (GLPG1690) bij  patiënten met diffuse cutane systemische sclerose (dcSSc). 444 keer bekeken | 0 reacties

10 sep Ageas en BlackRock: Transparantiekennisgeving

Gerelateerd:  Ageas 34,990 +0,37%

BlackRock informeerde Ageas op 9 september 2020, overeenkomstig de financiële transparantievereisten*, dat zijn belang op 8 september 2020 onder de wettelijke drempel van 5% van de door Ageas uitgegeven aandelen viel en nu in totaal 4,97% bedraagt. 194 keer bekeken | 0 reacties

08 sep Umicore: Vervreemding van eigen aandelen

Artikel 8:6 van het Koninklijk Besluit van 29 april 2019 tot uitvoering van het nieuwe Wetboek van vennootschappen en verenigingen, bepaalt dat elke vervreemding van eigen aandelen publiek gemaakt dient te worden sinds 01/01/2020. 2.090 keer bekeken | 0 reacties

07 sep VGP NV: Openbaarmaking Conform de Wet van 2 mei 2007 - Transparantiewetgeving

Gerelateerd:  VGP 117,800 -0,17%

VGP NV heeft een op 7 september 2020 gedateerde transparantiekennisgeving ontvangen waaruit blijkt dat, ingevolge een versnelde private plaatsing (accelerated bookbuild) van al de aandelen in VGP NV gehouden door VGP Belgium NV, VGP NV, die de exclusieve controle heeft over VGP Belgium NV, nu minder dan 3% van de stemrechten bezit, wat onder de laagste kennisgevingsdrempel is. 143 keer bekeken | 0 reacties

07 sep Intervest Offices & Warehouses verwelkomt nieuwe leden in raad van toezicht en directieraad

Gerelateerd:  Intervest Offices & Warehouses 22,650 +0,22%

De raad van toezicht heeft Marco Miserez, vertegenwoordiger van referentieaandeelhouder FPIM/SFPI (inclusief Belfius Groep), gecoöpteerd tot lid van de raad van toezicht, om met ingang van 30 juli 2020 het vrijgekomen mandaat door de benoeming eerder dit jaar van Gunther Gielen tot ceo en voorzitter van de directieraad van Intervest Offices Warehouses nv, over te nemen. Zijn definitieve benoeming zal worden voorgedragen op de eerstvolgende algemene vergadering van Intervest.  132 keer bekeken | 0 reacties

07 sep Ease2pay NV: maakt halfjaarcijfers 2020 bekend

Gerelateerd:  Ease2pay N.V. 0,814 +0,49%

Het resultaat van Ease2pay N.V. (de “Vennootschap”) over het eerste halfjaar van 2020 laat een duidelijke verbetering zien, maar werd toch sterk bepaald door de uitbraak van het COVID-19 virus. Terwijl het bedrijfsresultaat voor financieringslasten en afschrijving (EBITDA) verbeterde, naar een verlies van EUR 309 duizend (2019 eerste halfjaar: EUR 429 duizend), daalde de gerealiseerde omzet over het eerste halfjaar licht naar EUR 84 duizend (2019 eerste halfjaar: EUR 91 duizend). Ondanks COVID-19, is de Vennootschap in staat geweest het nettoverlies over het eerste halfjaar te verlagen naar EUR 410 duizend (2019 eerste halfjaar: EUR 521 duizend). Uit de Ease2pay Investor Presentation September 2020, die vandaag ook online staat op www.ease2paynv.com, blijkt dat de interesse in het Ease2pay betaalplatform sterk gestegen is. Per 30 juni hebben meer dan 52 duizend (2019: 38 duizend) mensen een account op het Ease2pay platform aangemaakt, waarbij het aan de elektronischgeldinstelling Ease2pay toevertrouwde vermogen op 30 juni EUR 173 duizend (per 31 december 2019: EUR 144 duizend) was. 216 keer bekeken | 0 reacties

07 sep Ageas en BlackRock: Transparantiekennisgeving

Gerelateerd:  Ageas 34,990 +0,37%

BlackRock informeerde Ageas op 4 september 2020, overeenkomstig de financiële transparantievereisten*, dat zijn belang op 3 september 2020 onder de wettelijke drempel van 5% van de door Ageas uitgegeven aandelen viel en nu in totaal 4,97% bedraagt. 122 keer bekeken | 0 reacties

07 sep Van Lanschot Kempen benoemt Jeroen Berns als Hoofd Kempen Merchant Banking

Gerelateerd:  Van Lanschot Kempen NV 15,600 -0,76%

Van Lanschot Kempen kondigt vandaag de benoeming van Jeroen Berns aan als hoofd van Kempen Merchant Banking per 14 september. Merchant Banking houdt zich bezig met Corporate Finance, Equity Capital Markets en Securities. 143 keer bekeken | 0 reacties

#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by VWD Group Crypto data by Crypto Compare