Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

'Coronacrisis maakt eind aan 21 jaar groei voor luchtvaart'

Gepubliceerd op 29 december 2020 19:13 | Views: 3.584 | Onderwerpen: luchtvaart

Air France-KLM 15:51

5,11 +0,05 (+0,91%)

LONDEN (AFN) - De coronacrisis heeft een einde gemaakt aan 21 jaar van passagiersgroei voor de wereldwijde luchtvaartindustrie. Volgens onderzoeksbureau Cirium, dat luchtvaartdata verzamelt en analyseert, kelderde het wereldwijde passagiersverkeer dit jaar naar schatting met 67 procent vergeleken met vorig jaar. Daarmee is het verkeer beland op het niveau van 1999, stelt Cirium.

Reisbeperkingen en lockdowns om het coronavirus te beteugelen, dwongen luchtvaartmaatschappijen om vluchten met 49 procent te verminderen, van 33,2 miljoen in 2019 naar 16,8 miljoen dit jaar. Het absolute dieptepunt voor de luchtvaart was op 25 april. Toen werden wereldwijd 13.600 vluchten uitgevoerd, wat een daling van 86 procent inhoudt in vergelijking met 3 januari, de drukste dag van dit jaar met ruim 95.000 passagiersvluchten, aldus Cirium.

De grootste klappen kwamen voor internationale vluchten, met een afname van 68 procent. Bij binnenlandse vluchten was een krimp van 40 procent te zien.

Volgens Cirium-topman Jeremy Bowen laten de cijfers zien hoe groot de uitdagingen zijn voor de luchtvaart door corona. Hij denkt dat het nog lange tijd zal gaan duren voordat de sector weer terug is op het niveau van voor de virusuitbraak.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Air France-KLM 64% zegt verkopen 11 stemmen

Gerelateerd

Reacties

13 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 7 drooglegging 29 december 2020 20:15
    Sinds "de crisis" is de CO2 uitstoot met 12.374.000 miljoen ton afgenomen.
    Ik kan me niet voorstellen dat we augustus volgend jaar weer en masse voor 400 euro p.p. 3 weken naar Vietnam gaan, het zou een wereldwijde van een misser jewelste zijn om deze kans te laten lopen, minderen op straffe van een nog zwaarder virus om het blijvend af te leren!
  2. forum rang 4 geobeo 29 december 2020 20:47
    quote:

    drooglegging schreef op 29 december 2020 20:15:


    Sinds "de crisis" is de CO2 uitstoot met 12.374.000 miljoen ton afgenomen.
    Ik kan me niet voorstellen dat we augustus volgend jaar weer en masse voor 400 euro p.p. 3 weken naar Vietnam gaan, het zou een wereldwijde van een misser jewelste zijn om deze kans te laten lopen, minderen op straffe van een nog zwaarder virus om het blijvend af te leren!


    Ik reis veel, maar ik ken geen erger land vol toeristen oplichters dan Vietnam. Zelfs Bali kon niet aan Vietnam tippen en dat zegt nogal wat.

    Mooi voorbeeld dus ;)
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 29 december 2020 20:53
    quote:

    geobeo schreef op 29 december 2020 20:47:


    [...]Ik reis veel, maar ik ken geen erger land vol toeristen oplichters dan Vietnam. Zelfs Bali kon niet aan Vietnam tippen en dat zegt nogal wat.

    Mooi voorbeeld dus ;)

    Vertel eens, hoe hebben ze jou opgelicht.........!!!
  4. forum rang 7 drooglegging 29 december 2020 20:57
    Ik had ook Papoua Nieuw Gunea kunnen noemen, >14 uur vliegen voor zo weinig geld, tot een jaar geleden nog mogelijk! dit was het absolute hoogtepunt, of anders gezegd een nieuw dieptepunt als je een andere bril opzet.

    De luchtvaart is 30 jaar teruggezet qua aantallen vluchten en passagiers, een set back van jewelste, duurder maken dus!

    Zet de reeds gestorte miljarden euros(en de aankomende miljarden euros) van bijstorting KLM weg onder de categorie "eeuwig durend", in het Griekse potje dus!(hahahhahaaaa)

    Ik heb bij Weekamp een mooi nieuw bankstel gekocht, op de pof natuurlijk, 14% rente, wat denk je? ook eeuwig durend natuurlijk!
  5. Tony86 29 december 2020 23:01
    Het duurder maken van vliegtickets wil niet zeggen dat mensen minder gaan vliegen. En dit wil ook niet automatisch zeggen dat er minder vliegtuigen de lucht ingaan.

    Vooral in het afgelopen jaar hebben juist een hoop vakantiegangers geld opgepot, omdat er geen zak meer te doen was tijdens al die lockdowns. Die mensen willen juist weer verre reizen maken als het mogelijk is. Als daar een duurdere ticketprijs bijhoort, dan so be it.

  6. forum rang 5 Japio_ 30 december 2020 06:46
    quote:

    P.Latzak schreef op 30 december 2020 05:46:


    De luchtvaart is 21 jaar terug gezet, een enorm succes voor Bill Gates en zijn companions.
    Dit met slechts het eerste virus, dit stimuleert er nog velen te laten ontstaan.
    Nu afwachten wat de vaccinatie gaat uitwerken, want zij moeten nog van miljarden mensen af, of gaat het volk in opstand komen.
    Als zij het maar langzaam genoeg doen, blijft de mensheid wel door slapen


    Voor €95 per uur (of deel daarvan) wil ik wel naar jouw verhaal luisteren.
  7. forum rang 6 Branco P 30 december 2020 08:18
    quote:

    P.Latzak schreef op 30 december 2020 05:46:


    De luchtvaart is 21 jaar terug gezet, een enorm succes voor Bill Gates en zijn companions.
    Dit met slechts het eerste virus, dit stimuleert er nog velen te laten ontstaan.
    Nu afwachten wat de vaccinatie gaat uitwerken, want zij moeten nog van miljarden mensen af, of gaat het volk in opstand komen.
    Als zij het maar langzaam genoeg doen, blijft de mensheid wel door slapen


    Bill Gates wil zeker niet van miljarden mensen af want hij wil zo veel mogelijk mensen zo lang mogelijk de windows updates blijven aansmeren. Daar verdient hij zijn grote geld mee.
  8. P.Latzak 1 januari 2021 01:33
    quote:

    suske wiet schreef op 29 december 2020 22:59:


    het is een kudde geest .
    Stres ,werken en werken en we beelden ons in dat we op vakantie MOETEN,,,,?
    Hopelijk hebben veel mensen hun eigen land beter leren kennen .
    Gewoon wandelen en de natuur bewonderen in eigen land is de boodschap .
    Wel je eigen vuil opruimen

    In ieder geval is het aantal zelfmoorden explodeert, zo ook de echtscheidingen en huiselijk geweld.
    Dat zal wel onbelangrijk zijn , maar dat er een mos soort is bijgekomen, dat kickt
13 Posts
|Omhoog ↑