Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Pharming wil tweede notering aan Amerikaanse Nasdaq

Gepubliceerd op 29 oktober 2020 07:37 | Views: 15.415 | Onderwerpen: biotechnologie

Pharming 04 dec

1,14 +0,01 (+0,93%)

NEW YORK (AFN) - Biotechnologiebedrijf Pharming wil een tweede notering aan de Amerikaanse Nasdaq. De onderneming meldde dat tegelijkertijd met de publicatie van een kwartaalupdate. Volgens Pharming is het nog niet zeker of het tot een notering in de VS komt. Het punt staat op de agenda van een buitengewone aandeelhoudersvergadering eind dit jaar. Timing en voorwaarden zijn nog niet bekend.

Pharming blijft naar eigen zeggen aanhoudend solide presteren. De onderneming zag de omzet dit jaar tot en met het derde kwartaal met 9,2 procent stijgen tot 134,7 miljoen euro. Daarbij ging het bedrijfsresultaat met bijna een vijfde omhoog tot 51,1 miljoen euro. De winst steeg met ruim 6 procent tot 25,6 miljoen euro, waarbij wisselkoersen het resultaat sterk drukte. Bij gelijkblijvende wisselkoersen zou sprake zijn van een plus van 59 procent.

De coronacrisis heeft volgens het bedrijf geen effect gehad bij de opschaling van de productie van het belangrijkste middel ruconest, of voor de distributie ervan. Wel is door crisis de werving van nieuwe patiënten in lopende klinische studies is tijdelijk stopgezet. Patiënten die al in lopende onderzoeken zijn opgenomen, zullen de behandeling blijven ontvangen.

Dollars

Verder maakte Pharming bekend per 1 januari in dollars te zullen rapporteren in plaats van euro's. Dit vanwege de dominantie van de Amerikaanse dollar vanwege aanhoudend positieve kasstromen in deze valuta en beleggingen in Amerikaanse staatsobligaties.

Voor dit jaar verwacht Pharming dat de verkopen van ruconest in de VS en Europa zullen blijven aantrekken. Daarbij zal het bedrijf zwarte cijfers blijven schrijven. Pharming blijft investeren in de verdere uitbreiding van de productie van ruconest. Verder kijkt het bedrijf naar andere investeringsmogelijkheden en blijft het geld stoppen in de ontwikkeling van andere medicijnen.

Wel waarschuwt Pharming voor de effecten van de coronapandemie die ongewis zijn. Het bedrijf geeft geen verwachtingen af.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Pharming 92% zegt kopen 99 stemmen

Gerelateerd

Reacties

25 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Beursplein 5 29 oktober 2020 07:55
    In de eerste negen maanden van 2020 zijn in totaal 6.732.152 nieuwe aandelen uitgegeven door uitoefening van opties. Het aantal geplaatste aandelen per 30 september 2020 bedraagt 638.055.619. Het volledig verwaterde aantal aandelen (fully diluted) op 29 oktober 2020 bedraagt 756.428.631
  2. forum rang 8 Kaviaar 29 oktober 2020 07:57
    quote:

    Beursplein 5 schreef op 29 oktober 2020 07:55:


    In de eerste negen maanden van 2020 zijn in totaal 6.732.152 nieuwe aandelen uitgegeven door uitoefening van opties. Het aantal geplaatste aandelen per 30 september 2020 bedraagt 638.055.619. Het volledig verwaterde aantal aandelen (fully diluted) op 29 oktober 2020 bedraagt 756.428.631



    Verkeerde beslissing genomen?
  3. forum rang 8 Kaviaar 29 oktober 2020 07:59
    quote:

    Beursplein 5 schreef op 29 oktober 2020 07:56:


    Slechte resultaten.
    Een forse daling van de omzet t.o.v. het eerste kwartaal.

    De omzet daalde van $ 49,3 miljoen naar 46,1 miljoen.




    Klopt niet wat u schrijft. U gaat Q1 naast Q3 zetten, terwijl u weet dat er in Q1 meer voorraad is ingeslagen i.v.m. Corona en daardoor Q2 minder oogde. Zo zit het in elkaar.
  4. forum rang 4 nb 29 oktober 2020 08:21
    quote:

    *direct* schreef op 29 oktober 2020 07:48:


    Jeetje, lees ik 6% vs 59% door wisselkoersen?
    Keurige groei.

    Het is een 'als.....''. Maar dus niet gerealiseerd.
    Er zijn zoveel oorzaken waardoor iets bereikt of niet bereikt wordt.
    Tegenwoordig is het: 'als er geen corona was geweest, dan......'
    Slappe excuses
  5. forum rang 4 wiegveld 29 oktober 2020 08:27
    Amerikaanse staatsobligaties???
    Is het geen idee eigen aandelen te gaan inkopen of te zorgen voor een “normaler aandelenaantal”
    Een reverse spilt 100:1 zou ik handig vinden.

    Wat veel beleggers niet doorhebben is dat Pharming nu veel verder is dan Galapagos, maar dat betaalt zich niet uit.
    Pharming maakt gewoon winst, maar moet zijn basis verbreden met nieuwe producten en nieuwe indicaties.

    Niets over COvid 19 test??
  6. Lightet 29 oktober 2020 08:27
    quote:

    Beursplein 5 schreef op 29 oktober 2020 07:56:


    Slechte resultaten.
    Een forse daling van de omzet t.o.v. het eerste kwartaal.

    De omzet daalde van $ 49,3 miljoen naar 46,1 miljoen.



    Ik zie in vrijwel alle posting die ik te zien krijg als ik op uw naam klik een beschamende negatieve benadrukking door u van diverse aandelen. Het zou zomaar kunnen dat u uw enige positieve bijdrage daardoor gericht is op een short positie.
  7. forum rang 4 Analyse 29 oktober 2020 08:39
    quote:

    wiegveld schreef op 29 oktober 2020 08:27:


    Amerikaanse staatsobligaties???
    Is het geen idee eigen aandelen te gaan inkopen of te zorgen voor een “normaler aandelenaantal”
    Een reverse spilt 100:1 zou ik handig vinden.

    Wat veel beleggers niet doorhebben is dat Pharming nu veel verder is dan Galapagos, maar dat betaalt zich niet uit.
    Pharming maakt gewoon winst, maar moet zijn basis verbreden met nieuwe producten en nieuwe indicaties.

    Niets over COvid 19 test??

    Inderdaad is Pharming tegenwoordig een beleggingsmaatschappij. Zie er het nut niet van in een boel kasgeld vast te zetten in Amerikaanse staatsobligaties en aan de andere kant een dikke convertible. Investeer dit geld in biotech start-ups. Die kunnen op dit moment moeilijk aan geld komen en Pharming bulkt van de kasmiddelen.
  8. Forza Koersdoel Kempen 29 oktober 2020 08:50
    quote:

    Jemoetwat schreef op 29 oktober 2020 08:36:


    Beursplein 5 en fanaat zitten short of hebben centjes verloren. Jammer !
    Pharming levert, vandaag +5%.


    Na gister 3,3% verlies tel uit je winst, ik denk meer -5% hard richting koersdoel Kempen!

    De aandelenpers blijft de grootste hobbie van dit bedrijf.
25 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑