Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

'Opvallend sombere toon VolkerWessels'

Gepubliceerd op 29 augustus 2019 09:59 | Views: 8.554

AMSTERDAM (AFN) - Bouwbedrijf VolkerWessels heeft in het eerste halfjaar solide resultaten neergezet, maar slaat tegelijkertijd een sombere toon aan over de marktomstandigheden. Dat laatste zal volgens analisten van ING niet alleen zijn weerslag op de aandelen van VolkerWessels hebben, maar waarschijnlijk ook op andere aan de beurs in Amsterdam genoteerde bouwers.

VolkerWessels waarschuwde in zijn halfjaarbericht dat de Nederlandse stikstofkwestie een "significante impact" zal hebben op bouw- en infraprojecten. De Raad van State verklaarde het Nederlandse stikstofbeleid onlangs ongeldig, waardoor verschillende bouwprojecten direct vertraagd werden.

Het bouwconcern wees er verder op dat de brexit zwaarder weegt op de Britse economie, wat VolkerWessels mogelijk parten gaat spelen. Daarnaast is het bedrijf negatief over mogelijke nieuwe regelgeving voor de huurmarkt in Berlijn, wat investeerders kan afschrikken. Marktvorsers stippen aan dat deze risicofactoren niet nieuw zijn, maar dat VolkerWessels vooral een andere toon aanslaat dan concurrenten.

Koersdoel

De cijfers over het eerste halfjaar waren volgens ING solide. Het bedrijfsresultaat (ebitda) was weliswaar iets lager dan kenners van de bank hadden voorzien, maar zo'n afwijking is volgens hen normaal in de bouwwereld. De nettokaspositie is verder "zeer sterk".

ING hanteert een buy-advies en koersdoel van 28,50 euro. Het aandeel VolkerWessels stond donderdag omstreeks 09.55 uur 6,7 procent lager op 17,46.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
15 Posts
| Omlaag ↓
  1. Peak 29 augustus 2019 11:17
    Vreemd de houding van het MT van VW. Wie somber moet zijn is de aandeelhouder, niet het bestuur!. Alles waar VW of Reggeborgh bij betrokken is deze week daalt keihard (NIBC, VW). Dan is de teneur dat komt door (onverwachte) tegenwind?
    Brexit? Milieumaatregelen?. Halloooo !!!! Het loopt al een tijdje en ik zou zeggen wees blij dat het veld wat wordt opgeschud, slimme bestuurders weten hier juist het verschil te maken. En dat gebeurt niet met het afleveren van een analyse met als titel: waarom het weer niet gaat lukken en hoe het bestuur kan blijven zitten.. Teleurstellend is een eufemisme van een open zeesluisformaat in dit verband.. Ben benieuwd waar het heengaat met het aandelen belang in de op zich fraaie bank NIBC. Eens kijken wat de rode draad wordt.. De voortekenen beloven weinig goeds.
  2. Peak 29 augustus 2019 11:45
    Whauauw ! -/- 10% alweer (VWssls) en ik moet mn 2e koffie nog inschenken. Even over nagedacht, ik zie tot mn vreugde dat de put opties VW hun werk prima doen en de geschreven calls. Laat de dividenden maar doolopen, dat zou nog een verdienste kunnen zijn van dit vastgeplakte bestuur. Het verband met NIBC (via Reggeborch) zal zijn dat na het (bewust) in de prak deuken van de koers van VW door hetzelfde management, zij het restant van de beurs halen met een leninkje van NIBC, waarna het wonderwel "ineens" weer opleeft. En wellicht nog eens naar de beurs wordt gebracht, bla bla bla..L histoire ce repete, koop dus gerust op dips (en die komen echt) wat aandeeltjes NIBC (met wat bijpassende put opties zou ik zeggen). Werk zat bij NIBC in dit verband. Dit betreft geen advies maar een zeer well educated guess.
  3. forum rang 5 Saibee 29 augustus 2019 11:53
    quote:

    Peak schreef op 29 augustus 2019 11:45:


    Het verband met NIBC (via Reggeborch) zal zijn dat na het (bewust) in de prak deuken van de koers van VW door hetzelfde management, zij het restant van de beurs halen met een leninkje van NIBC, waarna het wonderwel "ineens" weer opleeft. En wellicht nog eens naar de beurs wordt gebracht, bla bla bla..L histoire ce repete, koop dus gerust op dips (en die komen echt) wat aandeeltjes NIBC (met wat bijpassende put opties zou ik zeggen). Werk zat bij NIBC in dit verband. Dit betreft geen advies maar een zeer well educated guess.

    Er zal nog wel ergens een draaiboek uit 2003 liggen...
  4. forum rang 6 Knight V 29 augustus 2019 13:50

    Dat krijg je met dat gepeupel over milieu zaken.
    Heb je als regering iets goedgekeurd, dan heb je geen donder meer te zeggen.

    Want Brussel bepaald de norm. Wie zei ook alweer dat onze soeverniteit niet in het geding is.
    Oh ja, de pro Brussels/EURO kamp / Groen links/ VVD.

    300 projecten, streep er door heen...

    Dank je wel EU.
    Dan toch liever als UK, zelf bepalen wat stikstof norm is.

    Het blijft vreemd natuurlijk... We willen niet dat de Chinezen, Russen, Amerikanen iets over ons vertellen of over ons regeren, maar we vinden het allemaal best als Brussel de macht over ons heeft.


  5. forum rang 4 Weert=No.1 29 augustus 2019 15:20
    Heer Peak. Ik bespeur iets vreemds in Uw statistieken.U schrijft 3 maal, maa het aantal posts blijft haken op 135. Gegeven 0 en ontvangen 35 aanbevelingen. Bel CBS snel. Ik snap niet wat stikstof met de bouw temaken heeft. Denk bij bouw alleen maar aan cement en bakstenen enz.
  6. Peak 30 augustus 2019 08:33
    Het bestuur van VW kan tevreden terug kijken op de daling van de koers gisteren. De exit komt met rasse schreden dichterbij, lijkt het. Nu ging het gisteren te hard. Het boze plannetje mag niet teveel opvallen. Gestage daling, dat zou de koers moeten zijn want als het opvalt dat door bad governance/ eigen nalatigheid de koers daalt dan kan dat leiden tot bestuurdersaansprakelijkheid in prive.. We zullen daarom hoogstwaarschijnlijk een media offensiefje mogen verwachten waarin de heren zullen verklaren zelf een paar aandelen te gaan kopen, voor de buhne. Zodoende kunnen ze ook voor de exit alvast wat verdienen aan de tijdelijke opleving, in afwachting van de echte zakkenvuller; de exit met de hulp van NIBC waarschijnlijk. Want hier zal geen "normale" bank zich meer aan wagen. Best grappig, zo'n boek dat zichzelf schrijft en steeds intrigerender wordt. Feit of fictie, de tijd zal het leren...
  7. ING kenner 30 augustus 2019 13:00
    Inderdaad zoals Peak hierboven beschrijft gaat het al een hele tijd. Hoog geïntroduceerd en straks laag terugkopen. Alles wordt uit de kast gehaald om winsten naar de toekomst te schuiven. Stikstofprobleem wordt straks op internationaal niveau overruled door een nieuw aanvullend rapport erbij te doen. Overheid zint al op reparatie. Maar wel alles extra aandikken dan zakt het lekker om straks terug te kopen. VW maakt zijn eigen koers.
  8. Peak 30 augustus 2019 15:46
    Mocht het niet zo zijn dat VW aan het afbouwen is en daar geloof ik totaal niet in, dan moet op zijn minst op de eerstvolgende aandeelhoudersvergadering het beloningsbeleid ter sprake worden gebracht. De kopploeg wordt betaald als risicolopende ondernemers terwijl ze zich gedragen als bange vastgelopen werknemertjes die ineens door een beetje tegenwind (totaal niet voorzien, ja ja) naast hun stoel vallen. Ze voorzien niks omdat ze daar geen belang bij hebben. Of ze nemen te grote voorzieningen omdat die later vrijvalt (na beurs exit) als het deurendebacle "ineens" onvoorzien meevalt. Voor een blinde koe is nog nooit veel betaald, dus afbouwen die salarissen.
15 Posts
|Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

 
Quotedata: Amsterdam realtime by Euronext, other realtime by Cboe Europe Ltd.   US stocks: by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15min delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by VWD Group Crypto data by Crypto Compare