Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Deliveroo daagt Belgische koeriers

BRUSSEL (AFN/BELGA) - Maaltijdbezorger Deliveroo heeft in België twee van zijn fietskoeriers voor de rechter gedaagd. Het gaat om koeriers die hadden geklaagd over het beleid van Deliveroo om alleen nog maar met maaltijdbezorgers die zzp'er zijn te werken.

De koeriers waren naar een speciale commissie van de autoriteiten gestapt en die oordeelde dat hun arbeidsvoorwaarden duiden op de arbeidsrelatie van een werknemer en dus niet van een zelfstandige. Deliveroo is het daar niet mee eens.

Het bedrijf ziet de gerechtelijke procedure die het nu heeft opgestart als een principiële kwestie. De genoemde commissie zou Deliveroo zelf niet hebben geraadpleegd over de zaak. In een verklaring benadrukte Deliveroo dat het de rechtsregels in België ,,nauwgezet'' respecteert.

Ook in Nederland heeft het beleid van Deliveroo al tot veel commotie geleid. Bezorgers kwamen in protest en verenigden zich onder andere in een bij de FNV aangesloten vakbond. Met steun van de PvdA spande een Deliveroo-bezorger tevens een rechtszaak aan tegen het van oorsprong Britse bedrijf.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

2 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Blanco rolling 29 april 2018 20:55
    Zielig bedrijf toch, ondernemen op grote schaal houdt in personeel hebben.
    Lijkt mij dat iedereen zo'n platform links moet laten liggen om zijn maaltijd te bestellen. In een week tijd is het platform "kaput"

    Dit is echt een K** bedrijf dat geen enkel respect heeft voor zijn medewerkers en heeft mi dan ook geen enkel recht om te bestaan.

    Uit principe zou ik dus nooit bestellen bij zo'n bedrijf , net zomin als erin beleggen
  2. FlashHenk 29 april 2018 23:16
    quote:

    Blanco rolling schreef op 29 april 2018 20:55:

    Zielig bedrijf toch, ondernemen op grote schaal houdt in personeel hebben.
    Lijkt mij dat iedereen zo'n platform links moet laten liggen om zijn maaltijd te bestellen. In een week tijd is het platform "kaput"

    Dit is echt een K** bedrijf dat geen enkel respect heeft voor zijn medewerkers en heeft mi dan ook geen enkel recht om te bestaan.

    Uit principe zou ik dus nooit bestellen bij zo'n bedrijf , net zomin als erin beleggen
    Akkoord, het probleem is dat een flexibele schil bij steeds meer bedrijven wordt ingezet. Uber werkt natuurlijk met eenzelfde model, maar postbezorgers veelal ook. Ik ben het wel met je eens, maar het wordt dan wel ingewikkeld als je al die bedrijven wil vermijden.
2 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links