Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Chef innovatie vertrekt bij Ahold Delhaize

ZAANDAM (AFN) - Ahold Delhaize moet op zoek naar een nieuwe hoofdverantwoordelijke voor e-commerce en innovatie. Hanneke Faber, die deze portefeuille nu nog onder jaar hoede heeft binnen het uitvoerend comité van het supermarktconcern, stapt eind dit jaar over naar Unilever.

Faber heeft volgens topman Dick Boer een grote bijdrage geleverd aan het succes van Ahold Delhaize als winkelbedrijf dat online combineert met fysieke winkels. Haar opvolger moet die digitaliseringsslag voortzetten. Slimme technologie waarmee de supermarktketens en webwinkels meer klanten aan zich kunnen binden is daarbij een van de speerpunten.

De verkoop via internet speelt een steeds grotere rol binnen Ahold Delhaize. Om de samenwerking op dat terrein binnen de groep te bevorderen, is besloten dat de baas van webwinkel Bol.com vanf 1 januari rechtstreeks valt onder Wouter Kolk, operationeel directeur Nederland en België. In de Verenigde Staten rapporteert de baas van onlineshop Peapod voortaan direct aan operationeel directeur Kevin Holt van Ahold USA.

Winkelbedrijven staan onder druk om snel nog meer werk te maken van een combinatie van stenen winkels en onlineverkopen. Dat geldt met name in de VS, waar Amazon sterk in opkomst is. Dat webwinkelconcern nam onlangs voor bijna 14 miljard dollar de supermarktketen Whole Foods over, een stap die voor veel deining heeft gezorgd in de Amerikaanse detailhandel.

Lees over dit aandeel ook

  1. 16 apr Consumentenbond daagt Albert Heijn voor rechter om fouten in kassabonnen 5
  2. 14 feb Ahold Delhaize op overnamejacht in de VS

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Ahold Delhaize

Gerelateerd

Reacties

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 27 oktober 2017 17:50
    Dat met die zakscanners en zonder kassa-medewerker afrekenen vind ik een verbetering, tegenwoordig kan je ook afrekenen met air miles via dit systeem, echt heel veel big-data dat loskomt, de cirkel rond krijgen dus.

    Maar, echter! Amazone is nu bezig met "De haar"
    een 2 cm lang stukje nylon/haar in elk artikel, altijd onzichtbaar, optisch dus niet aanwezig zoals een barcode/qr code.
    Alle informatie van het artikel erin: prijs, hoeveelheid, product en gelijk automatisch bijbestellen zoals nu ook al via verkoop aan kassa.

    Je haalt je hele kar/mand door een poortje et voila de bon kan geproduceerd worden, diefstalschade zal dan niet meer voorkomen, de bezuinigingen die door dit soort methodes loskomen zijn significant.

    De snelheid en de service voor de klant zijn meerwaarde, boodschappen doen kan een quick-job worden, rijen voor de kassa op vrijdagmiddag schrikken nog steeds af.

    Als Amazone Ahold gaat aanvallen op de thuismarkt(die wens is sterk aanwezig, een overname in NL dus!)) met dit nieuwe systeem........dan gaat Ahold dat zeker merken, de slag missen dus....
  2. kenner66 27 oktober 2017 18:26
    quote:

    paulta schreef op 27 oktober 2017 17:50:

    Dat met die zakscanners en zonder kassa-medewerker afrekenen vind ik een verbetering, tegenwoordig kan je ook afrekenen met air miles via dit systeem, echt heel veel big-data dat loskomt, de cirkel rond krijgen dus.

    Maar, echter! Amazone is nu bezig met "De haar"
    een 2 cm lang stukje nylon/haar in elk artikel, altijd onzichtbaar, optisch dus niet aanwezig zoals een barcode/qr code.
    Alle informatie van het artikel erin: prijs, hoeveelheid, product en gelijk automatisch bijbestellen zoals nu ook al via verkoop aan kassa.

    Je haalt je hele kar/mand door een poortje et voila de bon kan geproduceerd worden, diefstalschade zal dan niet meer voorkomen, de bezuinigingen die door dit soort methodes loskomen zijn significant.

    De snelheid en de service voor de klant zijn meerwaarde, boodschappen doen kan een quick-job worden, rijen voor de kassa op vrijdagmiddag schrikken nog steeds af.

    Als Amazone Ahold gaat aanvallen op de thuismarkt(die wens is sterk aanwezig, een overname in NL dus!)) met dit nieuwe systeem........dan gaat Ahold dat zeker merken, de slag missen dus....
  3. [verwijderd] 27 oktober 2017 20:33
    Delhaize, Peapod, en nu deze post....Dick haalt lekker de bezem er door alvorens hij zelf mag vertrekken. Als de boel niet loopt binnen de retail kunnen er altijd maar 2 dingen gebeuren:
    - een nieuwe filiaalmanager
    - rebranden van de zaak

    Het idee dat beiden wellicht niet de oorzaak zijn maar een fundamentele shift in hoe techniek de business heeft verandert en gaat veranderen lijkt nooit bij ze op te komen.
  4. forum rang 5 adritromp 27 oktober 2017 22:09
    quote:

    paulta schreef op 27 oktober 2017 17:50:

    Dat met die zakscanners en zonder kassa-medewerker afrekenen vind ik een verbetering, tegenwoordig kan je ook afrekenen met air miles via dit systeem, echt heel veel big-data dat loskomt, de cirkel rond krijgen dus.

    Maar, echter! Amazone is nu bezig met "De haar"
    een 2 cm lang stukje nylon/haar in elk artikel, altijd onzichtbaar, optisch dus niet aanwezig zoals een barcode/qr code.
    Alle informatie van het artikel erin: prijs, hoeveelheid, product en gelijk automatisch bijbestellen zoals nu ook al via verkoop aan kassa.

    Je haalt je hele kar/mand door een poortje et voila de bon kan geproduceerd worden, diefstalschade zal dan niet meer voorkomen, de bezuinigingen die door dit soort methodes loskomen zijn significant.

    De snelheid en de service voor de klant zijn meerwaarde, boodschappen doen kan een quick-job worden, rijen voor de kassa op vrijdagmiddag schrikken nog steeds af.

    Als Amazone Ahold gaat aanvallen op de thuismarkt(die wens is sterk aanwezig, een overname in NL dus!)) met dit nieuwe systeem........dan gaat Ahold dat zeker merken, de slag missen dus....
    De haar is al langer bekend, en ik weet zeker dat Ahold dat ook test/ heeft getest, probleem is de investering. Alle fabrikanten moeten dat in hun producten verwerken, waardoor de prijs per product dus fors omhoog gaat. A.H draait dan voor de kosten op, en andere supermarkten kunnen dit dan goedkoop ook gebruiken.
7 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Ahold Delhaize Koninklijke

27,760 24 apr
-0,120 -0,43%
Premium

Ahold Delhaize op overnamejacht in de VS

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links