Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
'KLM houdt rekening met einde huwelijk met Air France'
Door
op maandag 27 april 2020
Views: 29.988
AMSTERDAM (AFN) - De top van KLM houdt er rekening mee dat de huidige crisis wel eens het einde van het huwelijk met Air France kan betekenen. Cruciaal voor het voortbestaan van de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie is of Air France erin slaagt de kosten drastisch te verlagen. Dat schrijft Het Financieele Dagblad.
Op het hoofdkantoor in Amstelveen is men niet overtuigd van de Franse bereidheid daartoe, zeker niet nadat de Franse staat het bedrijf vrijdag financieel te hulp was geschoten met een lening van 7 miljard euro. "Dat versterkt de positie van de overheid, ten nadele van de bedrijfstop", zo taxeert een betrokkene in de krant.
Dat bevestigen ingewijden rond de onderneming aan het FD. De verhoudingen tussen de Fransen en de Nederlanders bij Air France-KLM zijn de afgelopen jaren verslechterd, met als dieptepunt de strijd begin vorig jaar rond de herbenoeming van KLM-topman Pieter Elbers. Het ergert KLM dat de Fransen de baas spelen terwijl ze het eigen huis niet op orde hebben.
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
Huwelijk ? Zijn toch gewoon gekocht, toen , en KLM is een frans bedrijf, toch ?? Jammer genoeg heeft de belastingbetaler hier aandelen gekocht ! :-)
Is dit nieuws onderbouwd? Vraag me af waar dit vandaan komt... ik kan me niet voorstellen dat de klm top dit heeft gezegd
Eindelijk, was slechtste beslissing ooit om samen te gaan werken met Fransen.
Dan moet Air France het enige deel van het bedrijf dat degelijke winst maakt verkopen. En welke topbestuurder of minister zou dat in z'n hoofd halen?baloub1 schreef op 27 april 2020 07:49 :
Eindelijk, was slechtste beslissing ooit om samen te gaan werken met Fransen.
Als KLM niet zelf op zoek was gegaan naar een partner dan waren ze wel vijandig overgenomen....op deze manier hadden ze nog keuze en iets te zeggen..
Hoe vaak ik niet gelezen heb dat deze combi voor de KLM uiterst nadelig was, wel 10x p/dag, 10 jaar lang. I rest my case.
Mooi nieuws. met (een deel van) de 2 tot 4 miljard beloofde steun meteen aandelen opkopen. Nationaliseren die handel.
Liever gisteren dan vandaag nog! Voor KLM is de samenwerking meer een blok aan het been, de Fransen willen altijd het laatste woord hebben. Alle beslissingen die nodig zijn om het bedrijf meer succesvol en rendabel te maken worden door de Fransen afgehouden en in de kiem gesmoord. Dit is niet de manier van samenwerking die er beoogd is en tot synergie leidt. Op zich begrijp ik de keuze die er destijds gemaakt is, echter zou het beter zijn geweest wanneer dit met een Duitse of Scandinavische luchtvaartmaatschappij zou zijn geweest. Die hebben dezelfde mentaliteit en moraal, waarmee een samenwerking wel vruchten kan afwerpen.
Het is nu de kans, dat de KLM weer Nederlands kan worden. Liever vandaag dan morgen.
ROYAL DUTCH AIRLINES =================== Weg uit de handen van die frauderende arrogante stakende semi ambtenaren bij Air France. Net als dat EU nep parlement in Straatsburg wat al miljarden heeft gekost.
Nederland buiten de randstad, wordt wakker! Let op uw saeck. Er is een sterke lobby vanuit de Randstad-Schiphol. De Telegraaf heeft een vaste mevrouw die dagelijks in de roddelrubrieken geïnterviewd wordt. Alle indirecte werkgelegenheid meegeteld zouden dik 110.000 mensen er hun brood mee verdienen. Die krijgen van Wiebes 2 a 4 miljard steun aan KLM te geven. Dat is dan tussen de €36.000 en €18.000 per mens. Per KLM-medewerker is het trouwens ruim 3x zo veel: €110.000 a €55.000 pp . Om de coronacrises te overbruggen. Gaan die soms 2 jaar in quarantaine??? Of KLM alleen 6 jaar???
Hoe eerder hoe liever. Het is water naar de zee dragen met Air-France. Air-France wordt al jaren kapot gestaakt door haar personeel. Nooit gesnapt waarom KLM met Air-France is samengegaan. Werd daar toen al om de haverklap gestaakt.Heeft KLM bakken met geld gekost.
Wie denkt dat KLM in de toekomst in zijn eentje kan bestaan/overleven heeft niets geleerd van het verleden.
leek2018 schreef op 27 april 2020 09:59 :
Wie denkt dat KLM in de toekomst in zijn eentje kan bestaan/overleven heeft niets geleerd van het verleden.
Men kan ook samenwerken zonder fusie of fuseren met een serieus vliegbedrijf.
Donderkop schreef op 27 april 2020 09:54 :
Hoe eerder hoe liever. Het is water naar de zee dragen met Air-France. Air-France wordt al jaren kapot gestaakt door haar personeel. Nooit gesnapt waarom KLM met Air-France is samengegaan. Werd daar toen al om de haverklap gestaakt.Heeft KLM bakken met geld gekost.
KLM MOET loskomen van Air France, want er valt niet samen te werken met Fransozen.
DeZwarteRidder schreef op 27 april 2020 10:04 :
[...]
Men kan ook samenwerken zonder fusie of fuseren met een serieus vliegbedrijf.
Er zijn maar 2 opties, tw BA of Lufthansa. En BA zal het beste zijn. Lufhansa zal namelijk dan op termijn KLM overnemen.
Gewoon heel die vliegerij op doeken. Eerst moeten we alleen om Corona al npaar honderd euro per nederlander aan KLM geven om hun jaren thuis te laten zitten, en nog betaal je je scheel als je eens gaat vliegen. Tsja, jouw gift moet terugverdiend worden :))
Bowski schreef op 27 april 2020 10:13 :
Gewoon heel die vliegerij op doeken.
Eerst moeten we alleen om Corona al npaar honderd euro per nederlander aan KLM geven om hun jaren thuis te laten zitten, en nog betaal je je scheel als je eens gaat vliegen.
Ik heb het al eerder gezegd. Alle steun aan ondernemers en hun personeel is een tijdelijke, verkapte, riante WW-uitkering.
leek2018 schreef op 27 april 2020 10:16 :
[...]
Ik heb het al eerder gezegd. Alle steun aan ondernemers en hun personeel is een tijdelijke, verkapte, riante WW-uitkering.
Maar de steun voor KLM is voldoende om een aantal jaren het personeel thuis te houden. Dat is niet "tijdelijk".
Dat KLM zoveel banen oplevert. is logisch met jarenlang zoveel financiële en politieke steun. Op die manier kan élk bedrijf veel banen opleveren.
Aantal posts per pagina:
20
50
100