Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

ABN AMRO boekt eenmalig verlies van 183 miljoen euro

Gepubliceerd op 26 maart 2020 08:39 | Views: 9.457 | Onderwerpen: banken

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
29 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 drooglegging 26 maart 2020 08:48
    Ben wel benieuw op welke dag deze klant geliquideerd is, de posities moeten gigantisch geweest zijn.
    Hoeveel van soortgelijke klanten heeft de staatsbank nog in zijn bestand staan?

    Als het goed gaat is het lekker hoor, tienduizenden dollars per dag commissie, elke handelsdag weer.
  2. Putschrijvert 26 maart 2020 09:02
    quote:

    ischav2 schreef op 26 maart 2020 08:59:


    Het is eigenlijk niet te geloven dat een door de belastingbetaler geredde bank zulke risico’s nog steeds mag aangaan. Min van Fin zitten jullie te slapen. Nationaliseren deze bank en stoppen met deze ongebreidelde risico’s. Who’s next?

    Communist
  3. forum rang 4 Bir 26 maart 2020 09:08
    quote:

    ischav2 schreef op 26 maart 2020 08:59:


    Het is eigenlijk niet te geloven dat een door de belastingbetaler geredde bank zulke risico’s nog steeds mag aangaan. Min van Fin zitten jullie te slapen. Nationaliseren deze bank en stoppen met deze ongebreidelde risico’s. Who’s next?


    He lampie, dit speelt zich af in de VS he......wakker worden.......
  4. forum rang 5 The Entrepreneur 26 maart 2020 09:11
    quote:

    ischav2 schreef op 26 maart 2020 08:59:


    Het is eigenlijk niet te geloven dat een door de belastingbetaler geredde bank zulke risico’s nog steeds mag aangaan. Min van Fin zitten jullie te slapen. Nationaliseren deze bank en stoppen met deze ongebreidelde risico’s. Who’s next?


    Er worden ook vele uitstellen van betaling verleend en schulden kwijtgescholden in deze tijd van zowel particulieren als bedrijven. Dat verlies zal ongetwijfeld veel groter zijn.
    Moet dat dan ook maar gestopt worden? Als iedere bank een filantropische instellingen wordt, wie gaat DAT dan betalen.
  5. forum rang 4 Red_ 26 maart 2020 09:17
    quote:

    Mijn Vriend schreef op 26 maart 2020 08:56:


    Oke, een klant die over de rug van ABN-AMRO speculeert. Zou het een neefje van Trump zijn geweest? Maar wat een blunder van ABN-AMRO.

    Gaan er nog koppen rollen?


    Laatst een artikel gelezen over Ronin Capital die in Chicago probleem had.
    1 en 1 = 3 in dit geval...
  6. Huppeldepepup 26 maart 2020 09:34
    quote:

    StockLobster schreef op 26 maart 2020 09:17:


    Daar klopt iets niet, er is altijd een afdeling Risk die dit moet monitoren. Deze heeft duidelijk gefaald. Liquideren van portfolio mag nooit zo'n verlies opleveren.

    Best een gekke bank. Ga ik ook een rekening openen en speculeren. Bij winst is het voor mij, bij verlies betaalt de bank. Fantastisch. Jammer alleen dat het nog altijd deels een staatsbank is, waardoor ik het alsnog zelf betaal. Mijn respect voor bankiers was al niet groot, maar daalt nu naar het volgende dieptepunt.
  7. willem1000 26 maart 2020 09:49
    Voorstelbaar bij een crisis door niemand voorspeld, moet een goede klant geweest zijn gezien volume-aanduiding. Los daar van overheid zou er nu maar eens werk van moeten maken, eruit. Dijsselbloem-talmen geeft uitholling van de bank en het is moeilijk financieel handelen met ambtenaren, die positie-spel aanhouden i.p.v. volgen dynamiek van de markt( zoals hier het geval). Geen twee kapiteins op een schip.
29 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑