Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Consumentenbond: pakketpost PostNL moet beter

Gepubliceerd op 26 mrt 2019 om 06:37 | Views: 2.659

PostNL 10:51

1,61 +0,03 (+1,93%)

DEN HAAG (AFN) - De pakketbezorging van PostNL moet beter. Bij de Consumentenbond regent het klachten. ,,Geen enkel ander bedrijf zorgt voor zoveel klachten als PostNL en dat moet anders'', stelt de Consumentenbond.

Volgens de bond klagen consumenten al jaren steen en been over PostNL. ,,Op Klachtenkompas, het online klachtenforum van de Consumentenbond, staat het bedrijf steevast bovenaan met het meeste aantal klachten.'' In 2018 was PostNL lijstaanvoerder met ruim 4600 klachten. Klagers zijn vooral ontevreden omdat hun pakketje zoek raakte of niet bezorgd werd (18 procent) of omdat de bezorger ten onrechte aangeeft dat de ontvanger niet thuis is (16 procent).

PostNL zegt in een reactie dat iedere klacht er voor een bedrijf een teveel is, maar dat de hoogste positie op het klachtenforum vooral komt door de grote hoeveelheid pakketten die het bedrijf bezorgt. ,,In 2018 bezorgde PostNL 251 miljoen pakketten en bij absolute metingen voer je dan al snel onterecht de ranglijst aan. Onterecht, we ontvangen slechts op 0,06 procent van de 1000 pakketten een klacht."

De manier waarop PostNL de klachten afhandelt, leidt volgens Klachtenkompas ook tot veel ergernis. Zo zegt het postbedrijf dat alleen een verzender een klacht kan indienen, aldus de bond. ,,PostNL maakt zich er te vaak makkelijk vanaf. Het bedrijf is wettelijk verplicht om ook voor ontvangers een goede klachtenregeling te hebben. Die kun je niet zomaar afpoeieren door naar de verzender door te verwijzen'', zegt directeur Olof King van de Consumentenbond.

Het postbedrijf laat weten te werken aan een betere informatievoorziening en wil consumenten beter inzicht en meer controle over hun pakket geven. PostNL zegt daarnaast actief te werken aan het verbeteren van de dienstverlening.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Hudige trend
PostNL 75% zegt kopen 12 stemmen

Gerelateerd

PostNL Koninklijke

Volgen
 
Klik hier om dit instrument op uw watchlist te zetten en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
2 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Ritageld
0
Je kunt stellen dat 1 op ca. 16000 pakketjes die zoek raken te veel is, vooral als het jezelf overkomt. Jammer dat er niet bij staat of de 18 % van de zoek geraakte pakketjes de schuld is van PostNL of van de afzender. Een aanzienlijk aantal webshops gaat ieder jaar failliet. De periode die daaraan vooraf gaat is vaak niet erg fraai. Hieronder zijn zaken als wel betalingen ontvangen maar niet het bestelde artikel leveren.
'd Aandelen
0
Wat een gezeur over dat aantal pakketjes, je hebt het hier over 0,00018 % dat om allerlei redenen niet goed gaat, altijd hinderlijk voor de ontvanger maar even relativeren bij een totaal van 250.000.000 pakketjes is wel op z'n plaats.
2 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Gesponsorde links