Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'KLM-crew ervaart 'onacceptabele restricties' in het buitenland'

AMSTERDAM (AFN) - Personeel van KLM dat wordt ingezet op repatriëringsvluchten naar bijvoorbeeld Paramaribo, Singapore of Bonaire is niet blij met de "onacceptabele restricties" die voor de crew zou gelden op die plekken. Dat meldt cabinebond VNC, die daarover klachten van leden ontving.

Zo zat personeel dat in Singapore moet wachten op de terugvlucht tot wel 55 uur vast in een hotelkamer. Ook in Suriname mag de crew niet de verdieping van het hotel verlaten en dreigt een tekort aan eten. Volgens de VNC gelden de beperkingen veelal niet voor andere gasten in de hotels.

Een woordvoerster van de cabinebond stelt dat op dit moment het uiterste van KLM-personeel wordt gevraagd. In volle vliegtuigen is het bijvoorbeeld niet mogelijk om 1,5 meter afstand tot elkaar te houden, waarmee het personeel aan gezondheidsrisico's wordt blootgesteld. De VNC wil dat de geldende beperkingen voor personeel in het buitenland vooraf duidelijk zijn en trok daarvoor aan de bel bij de maatschappij.

Gezondheidsklachten

Net als bij andere beroepen geldt dat personeel van KLM niet mag vliegen bij de minste of geringste gezondheidsklachten. Ook is de verzuimregeling bij de maatschappij verruimt. Volgens de VNC lukt het ondanks het beperkte aantal vluchten nog maar net om de roosters rond te krijgen.

Om de problemen rond restricties te tackelen zou KLM er volgens de VNC voor kunnen kiezen om met dubbele bemanning te vliegen. Eén voor de heenvlucht en één voor de terugvlucht. Daarmee wordt de wachttijd bij langeafstandsvluchten korter. Voor Singapore zou al besloten zijn dat er geen lange stops meer gedaan worden.

KLM zegt in een reactie er alles aan te doen om het werk zo veilig mogelijk te houden. Zowel in Singapore als in Paramaribo is KLM in overleg met lokale KLM-collega’s en met de autoriteiten om te kijken welke oplossingen er mogelijk zijn. Op sommige bestemmingen is KLM echter aan de daar geldende regels gebonden. Verder verstrekt de maatschappij persoonlijke beschermingsmiddelen en is het rooster aangepast, zodat de crew niet of zo kort mogelijk in het buitenland verblijft.

Lees over dit aandeel ook

  1. 24 apr Nieuwe commissarissen en CFO voor KLM
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Air France-KLM

Gerelateerd

Reacties

11 Posts
| Omlaag ↓
  1. Jack P 25 maart 2020 13:21
    Het is sowieso een schande hoe passagiers tegenwoordig als sardientjes vervoerd worden. Nu gewoon 1 passagier bij rij zou ik zeggen. En die ‘crew’ op de stewardessen na heb ik sowieso weinig medelijden mee, de arrogantie die van die piloten afstraalt, ooh ze zijn zo bijzonder, heel ingewikkeld beroep hoor
  2. kwast-c 25 maart 2020 13:45
    quote:

    Jack P schreef op 25 maart 2020 13:21:

    Het is sowieso een schande hoe passagiers tegenwoordig als sardientjes vervoerd worden. Nu gewoon 1 passagier bij rij zou ik zeggen. En die ‘crew’ op de stewardessen na heb ik sowieso weinig medelijden mee, de arrogantie die van die piloten afstraalt, ooh ze zijn zo bijzonder, heel ingewikkeld beroep hoor
    Ben je ook piloot <:-| ?
  3. De Buurman 25 maart 2020 14:44
    quote:

    Jack P schreef op 25 maart 2020 13:21:

    Het is sowieso een schande hoe passagiers tegenwoordig als sardientjes vervoerd worden. Nu gewoon 1 passagier bij rij zou ik zeggen. En die ‘crew’ op de stewardessen na heb ik sowieso weinig medelijden mee, de arrogantie die van die piloten afstraalt, ooh ze zijn zo bijzonder, heel ingewikkeld beroep hoor
    Zoals er arrogantie van de piloten afstraalt, straalt er jaloezie van jouw comment.

    Als je het een schande vindt om als sardientje vervoert te worden kan je er ook voor kiezen om business of first class te vliegen. Of je reist niet. Opties te over.
  4. WijHetVolk 25 maart 2020 15:03
    "Zo zat personeel dat in Singapore moet wachten op de terugvlucht tot wel 55 uur vast in een hotelkamer."

    OK nou ben ik benieuwd. Hoe lang zitten jullie al gemiddeld vast in jullie huis, onderkomen e.d? En hoe doen die stewardessen dat dan in NL? Niet, lekker naar het strand ofzo?
11 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,690 17:38
-0,274 -2,75%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links