Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Brussel: no-dealbrexit waarschijnlijker

Gepubliceerd op 25 maart 2019 12:20 | Views: 12.953

20 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Sjonnie2 25 maart 2019 12:50
    quote:

    havik of duif schreef op 25 maart 2019 12:36:


    Eigenbelang van de EU en daarom wordt de druk opgevoerd nu het nog kan, kijken of de EU ook echt zo flink blijft als de Engelsen ook hun poot stijf houden.


    Bij een no-deal brexit krijgt de EU een aardige economische klap te verwerken maar dit zal niet in verhouding staan tot de dreun die Groot Brittannie te verwerken krijgt.
    Groot Brittannie heeft veel meer te verliezen bij een no-deal brexit dan de EU, al krijg ik niet de indruk dat de Britse politiek zich dat realiseerd.





  2. thesheepofwallstreet 25 maart 2019 13:05
    Mensen, ik zou uit aandelen gaan nu. We zijn weer lekker gestegen de afgelopen maanden maar nu komt er toch weer allemaal slecht nieuws.
    Het meest gevaarlijke wat er vrijdag is gebeurt, de lange rente is onder de korte rente gezakt.
    Dat is op zn zachtst gezegd niet goed.
  3. forum rang 5 havik of duif 25 maart 2019 13:42
    quote:

    Sjonnie2 schreef op 25 maart 2019 12:50:


    [...]

    Bij een no-deal brexit krijgt de EU een aardige economische klap te verwerken maar dit zal niet in verhouding staan tot de dreun die Groot Brittannie te verwerken krijgt.
    Groot Brittannie heeft veel meer te verliezen bij een no-deal brexit dan de EU, al krijg ik niet de indruk dat de Britse politiek zich dat realiseerd.






    Let wel mijn stelling is dat de EU de druk opvoert in de hoop dat Engeland lid zal blijven.
  4. forum rang 5 Arie40 25 maart 2019 13:46
    quote:

    Sjonnie2 schreef op 25 maart 2019 12:50:


    [...]

    Bij een no-deal brexit krijgt de EU een aardige economische klap te verwerken maar dit zal niet in verhouding staan tot de dreun die Groot Brittannie te verwerken krijgt.
    Groot Brittannie heeft veel meer te verliezen bij een no-deal brexit dan de EU, al krijg ik niet de indruk dat de Britse politiek zich dat realiseerd.


    Valt te bezien. De VK exporteert 44% naar de EU en 56% buiten de EU. Als ze straks verlost zijn van de EU kunnen ze veel nieuwe handelsrelaties aangaan. Dat mogen ze nu niet.

    Daarbij heeft de VK een handelstekort met de EU.

    Kortom het is afwachten. Wat wel stom is geweest is dat ze een 60% regel hadden moeten gebruiken. Nu zijn de voor en tegenstanders voor een Brexit ongeveer even groot. Dat is vragen om langdurige problemen.



  5. forum rang 4 Jeroentje-2018 25 maart 2019 14:00
    quote:

    havik of duif schreef op 25 maart 2019 13:42:


    [...]Let wel mijn stelling is dat de EU de druk opvoert in de hoop dat Engeland lid zal blijven.
    U stelling is helder maar het blijven Engelsen he. En Engelsen zijn 'eilanders' en eilanders zijn nukkig, trots maar vooral erg eigenwijs.

    Engelsen bepalen hun eigen koers, immers, ze rijden nog steeds rechts, zijn nooit overgegaan naar het metriek stelsel, hebben in WW2 ook bewezen dat ze zich kranig stand weten te houden, dus geheel uitgesloten dat ze zonder deal uitstappen is er niet beste man,...
  6. forum rang 6 Jopie1962 25 maart 2019 14:54
    quote:

    Jeroentje-2018 schreef op 25 maart 2019 14:00:


    [...] U stelling is helder maar het blijven Engelsen he. En Engelsen zijn 'eilanders' en eilanders zijn nukkig, trots maar vooral erg eigenwijs.

    Engelsen bepalen hun eigen koers, immers, ze rijden nog steeds rechts, zijn nooit overgegaan naar het metriek stelsel, hebben in WW2 ook bewezen dat ze zich kranig stand weten te houden, dus geheel uitgesloten dat ze zonder deal uitstappen is er niet beste man,...



    Uhhh ... bedoel je dat JIJ dus links rijdt ?!!!

    :-()
  7. JeanJ 26 maart 2019 09:57
    Nogmaals hier mijn bijdrage van 11 januari (!) aan een ander brexit artikel:

    Als een democratisch gekozen regering en parlement een keuze (resp. wet) maken, dan heb je je als onderdanen daarbij nee te leggen. Alhoewel.. er kan nog altijd een referendum gehouden worden, op zich is daar niets mis mee. Maar waar wél wat mis mee is, is dat 51% bij zo'n referendum de dienst uit kan gaan maken. Grote kans dat het klootjesvolk dan, al dan niet gemanipuleerd en geïndoctrineerd en in ieder geval veelal zonder daadwerkelijke kennis van zaken, een opportunistische keuze afdwingt. Volgens mij wringt dáár de schoen! Ergo: als er dan al een referendum gehouden wordt, dan is er minstens 2/3 van de stemmen (of 3/4?) nodig om de regering terug te fluiten. Het wordt tijd dat 'de politiek' zich hier eens over gaat buigen!
  8. forum rang 5 het zwaard 26 maart 2019 10:20
    olgens mij komt er nu helemaal geen Brexit meer en ligt de weg open om terug Britse aandelen te kopen, vermits deze nu wel erg goedkoop geworden zijn. Indien zo zal dit ook een gunstig effect hebben op de andere Europese beurzen en bijgevolg ook terug een massale instroom van geld naar de Europese beurzen zal teweeg brengen . M.a.w. Europa boven.
20 Posts
|Omhoog ↑