Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

KPN houdt vast aan schrappen naam XS4ALL

Gepubliceerd op 25 jan 2019 om 11:09 | Views: 5.520

KPN 18 apr

2,77 -0,01 (-0,36%)

DEN HAAG (AFN) - KPN houdt vast aan het opheffen van de merknaam XS4ALL. De provider wil zich richten op het hoofdmerk, KPN zelf. De aankondiging leidde tot veel protesten bij XS4ALL-abonnees, een petitie werd meer dan 45.000 keer ondertekend.

,,Het besluit om met het KPN-merk alle klantsegmenten te bedienen staat vast'', laat een woordvoerster van KPN weten. Het bedrijf heeft deze week gesproken met de mensen achter de petitie, waar onder meer de directeur consumentenmarkt bij aanwezig was. ,,We hebben standpunten uitgewisseld en geluisterd naar de zorgen die er zijn. We begrijpen de emoties die er zijn bij het op termijn uitfaseren van het merk XS4ALL gezien de historie van het merk.''

Het is nog niet bekend wanneer de naamswijziging gaat plaatsvinden. Volgens KPN ,,zullen we uiteraard heel zorgvuldig zijn in de uitvoering''. KPN wil niet prijsgeven hoeveel abonnees XS4ALL heeft.

Het actiecomité 'XS4ALL moet blijven' vindt dat KPN zich ,,star opstelt'' en vasthoudt aan een ,,ramkoers''. Volgens de groep komen de ruim 45.000 ondertekenaars van zijn petitie ,,overeen met zo'n 20 procent van het klantenbestand'' van XS4ALL. Het comité komt maandag bijeen in de Waag in Amsterdam. KPN was uitgenodigd, maar komt niet. ,,We staan altijd open voor dialoog, we hebben de uitnodiging ontvangen en ervoor bedankt, gezien het feit dat we afgelopen week al met elkaar hebben gesproken'', laat een woordvoerster weten.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Hudige trend
KPN 50% zegt kopen 14 stemmen

Gerelateerd

KPN Koninklijke

Volgen
 
Klik hier om dit instrument op uw watchlist te zetten en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
20 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Jinba
0
Tja, wellicht dat er dan van contractbreuk sprake is en dat men dan een nieuwe provider kan kiezen.
Hmm, dat gaat geld kosten ..... maar is dat meer dan de huidige omslagkosten?
pim f
0
KPN sukkels, ik ben toch niet voor niks al mijn internetleven lang bij xs4all aangesloten? Hopelijk komt er een andere premium-aanbieder want met die Scheepsbouwer-eenheidsworst wil ik niet geassocieerd worden.
Mr_Baldy
0
wie is hier nu de sukkel, het gaat toch om de levering van de dienst, als deze nogsteeds door xs4all geleverd word en het dus puur een label verandering is, dan maak je je daar toch niet druk om, uiteindelijk gaat het om de kwaliteit niet de naam lijkt mij. Non discussie in mijn ogen
Response
0
Als ze de migratie verkloten ben ik weg. Niet ondenkbaar: ik had eerst concepts en toen kpn er zich mee begon te bemoeien had ik twee maanden lang geen verbinding (eikels)!
Maaiveld
0
Vanuit marketing een interessante "case" om te volgen. Ben benieuwd of de consument deze attitude zal accepteren. Bij merken gaat het vaak om gepercipieerde waarde. XS4all wordt door klanten al vele jaren gezien als onderscheidend. Een klassieke technocratische misvatting: "inhoud vs vorm". Ik vrees voor vernietiging van KPN aandeelhouderswaarde door onderschatting van de impact (kostenbesparing/harmonisatie vs klantperceptie). Zorgwekkende strategische (her-)overweging, "bedrijfs DNA" en klantbenadering.
erjee-ff
0
Xs4all is al bijna 20 jaar eigendom van KPN, er van uit gaan dat de dienstverlening van beide bedrijven volkomen gescheiden is lijkt me op zijn minst onlogisch.
Response
0
Het zijn waarschijnlijk twee verschillende platforms die ze technisch ook gaan migreren (dat was bij concepts ook zo). Helaas kan ik niet meekijken achter de schermen. Klagen bij de toezichthouder kan ook maar dat is mosterd na de maaltijd als het echt fout gaat. U en ik zitten met de brokken. En ga niet zeggen dat dit niet kan. Ik viel bij concepts ook van mijn stoel van verbazing. Ik wacht nog steeds op excuses en een schadevergoeding.
Bonost
0
Misschien moet het XS4ALL personeel, die dan toch op de schopstoel zitten, zelf maar een internetbedrijf opstarten. Die nemen dan behoorlijk veel klanten mee. Misschien dat KPN dan anders gaat piepen.
el pato loco
0
quote:

erjee-ff schreef op 25 jan 2019 om 14:10:


Xs4all is al bijna 20 jaar eigendom van KPN, er van uit gaan dat de dienstverlening van beide bedrijven volkomen gescheiden is lijkt me op zijn minst onlogisch.


Xs4all werkt met eigen apparatuur, Sinds ik overgestapt ben van stipke naar xs4all
heb ik geen storing in mijn internet verbinding meer ervaren. Ben bang als deze verbinding via de kpn gaat verlopen dit een andere verhaal gaat worden.
Nuchtertransparant
0
Ze gaan hier geen cent extra mee verdienen. Bovendien als je een bedrijf 20 jaar geleden koopt dan moet je of direct de naam veranderen en anders niet meer. Tenzij het een noodlijdende zaak is en er flink gesneden moet worden (alleen dat word mij niet duidelijk uit de info die KPN verstrekt).
Mr.Windows
0
Blijft vreemd om nog steeds reclame te zien van XS4all terwijl dit vanuit KPN wordt gecommuniceerd. Typisch een gevalletje KPN zeg maar.
xs4all gebruikers betalen meer voor hun internet-abonnement (in de wetenschap) dat het beter is dan KPN.
KPN-Xs4all zal ook nog wel een mooie casus worden voor Marketing opleidingen, maar de CEO zal dan wel weg zijn bij KPN om het toe te lichten.
DeZwarteRidder
0
XS4ALL-actievoerders vangen bot bij KPN, gaan voor plan B

Ruim 45.000 klanten pleiten voor behoud van XS4ALL, maar KPN blijft bij zijn standpunt om te stoppen met het merk. Een gesprek met het actiecomité achter de petitie heeft niets opgeleverd.
David Bremmer 25-01-19, 10:46 Laatste update: 11:42

Nadat KPN afgelopen weekend de invitatie al accepteerde, sprak het concern woensdag met de actievoerders achter de XS4ALL-petitie. Het concern had twee leden van het uitvoerend comité afgevaardigd, waaronder de nieuwe directeur consumentenmarkt Jean-Pascal van Overbeke. ,,Onze delegatie heeft KPN tevergeefs gevraagd haar besluit te herzien’’, zegt woordvoerder Kirsten Verdel. ,,KPN is niet bereid na te denken over een toekomst voor XS4ALL.’’

Het telecombedrijf bevestigt dat laatste. ,,Het besluit om met het KPN-merk alle klantsegmenten te bedienen staat vast,” laat woordvoerster Ellen van Heerwaarden weten.

Desalniettemin spreekt KPN van een constructief gesprek, waarbij standpunten zijn uitgewisseld en is geluisterd naar de zorgen van de initiatiefnemers. ,,We begrijpen de emoties die er zijn bij het op termijn uitfaseren van het merk XS4ALL, gezien de historie van het merk. We zijn er echter van overtuigd dat we de XS4ALL-klant met het KPN-merk net zo goed kunnen bedienen als dat we dat nu ook doen.”

Het actiecomité tot behoud van XS4ALL noemt de ‘starre opstelling’ van KPN ‘onbegrijpelijk'. ,,Ze nemen bewust het risico om tienduizenden trouwe klanten te verliezen.”

Plan B

XS4ALL telt een kleine kwart miljoen abonnees. De 45.000 mensen die de petitie hebben ondertekend vormen 20 procent van het klantenbestand. ,,Veel van deze klanten hebben expliciet aangegeven onder geen enkele voorwaarde naar KPN te willen.’’

Als KPN doorzet, dreigen de actievoerders zelf met een alternatief te komen. ,,Liever komen we er met KPN uit, maar als ze hun ramkoers doorzetten, is het tijd voor plan B. We gaan dan sowieso zorgen voor een alternatief voor de 240.000 XS4ALL-klanten en werken aan een businesscase daarvoor.’’

Maandagavond houdt het actiecomité in de Amsterdamse Waag een bijeenkomst waar de toekomst van XS4ALL verder wordt besproken. Daarbij is onder meer Michiel Buitelaar aanwezig, oud-directeur Consumenten bij KPN. ,,KPN heeft die uitnodiging óók afgeslagen.’’
Termijn

KPN maakte op 10 januari bekend te willen stoppen met XS4ALL, de internetprovider die het in 1998 kocht voor 55 miljoen euro. Het merk gaat op in het KPN hoofdmerk.

Een concrete termijn waarop XS4ALL wordt opgeheven, geeft KPN niet, maar bronnen in het bedrijf spreken over een traject van één tot twee jaar.
DeZwarteRidder
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 26 jan 2019 om 13:00:


XS4ALL-actievoerders vangen bot bij KPN, gaan voor plan B

Ruim 45.000 klanten pleiten voor behoud van XS4ALL, maar KPN blijft bij zijn standpunt om te stoppen met het merk. Een gesprek met het actiecomité achter de petitie heeft niets opgeleverd.
David Bremmer 25-01-19, 10:46 Laatste update: 11:42

Nadat KPN afgelopen weekend de invitatie al accepteerde, sprak het concern woensdag met de actievoerders achter de XS4ALL-petitie. Het concern had twee leden van het uitvoerend comité afgevaardigd, waaronder de nieuwe directeur consumentenmarkt Jean-Pascal van Overbeke. ,,Onze delegatie heeft KPN tevergeefs gevraagd haar besluit te herzien’’, zegt woordvoerder Kirsten Verdel. ,,KPN is niet bereid na te denken over een toekomst voor XS4ALL.’’

Het telecombedrijf bevestigt dat laatste. ,,Het besluit om met het KPN-merk alle klantsegmenten te bedienen staat vast,” laat woordvoerster Ellen van Heerwaarden weten.

Desalniettemin spreekt KPN van een constructief gesprek, waarbij standpunten zijn uitgewisseld en is geluisterd naar de zorgen van de initiatiefnemers. ,,We begrijpen de emoties die er zijn bij het op termijn uitfaseren van het merk XS4ALL, gezien de historie van het merk. We zijn er echter van overtuigd dat we de XS4ALL-klant met het KPN-merk net zo goed kunnen bedienen als dat we dat nu ook doen.”

Het actiecomité tot behoud van XS4ALL noemt de ‘starre opstelling’ van KPN ‘onbegrijpelijk'. ,,Ze nemen bewust het risico om tienduizenden trouwe klanten te verliezen.”

Plan B

XS4ALL telt een kleine kwart miljoen abonnees. De 45.000 mensen die de petitie hebben ondertekend vormen 20 procent van het klantenbestand. ,,Veel van deze klanten hebben expliciet aangegeven onder geen enkele voorwaarde naar KPN te willen.’’

Als KPN doorzet, dreigen de actievoerders zelf met een alternatief te komen. ,,Liever komen we er met KPN uit, maar als ze hun ramkoers doorzetten, is het tijd voor plan B. We gaan dan sowieso zorgen voor een alternatief voor de 240.000 XS4ALL-klanten en werken aan een businesscase daarvoor.’’

Maandagavond houdt het actiecomité in de Amsterdamse Waag een bijeenkomst waar de toekomst van XS4ALL verder wordt besproken. Daarbij is onder meer Michiel Buitelaar aanwezig, oud-directeur Consumenten bij KPN. ,,KPN heeft die uitnodiging óók afgeslagen.’’
Termijn

KPN maakte op 10 januari bekend te willen stoppen met XS4ALL, de internetprovider die het in 1998 kocht voor 55 miljoen euro. Het merk gaat op in het KPN hoofdmerk.

Een concrete termijn waarop XS4ALL wordt opgeheven, geeft KPN niet, maar bronnen in het bedrijf spreken over een traject van één tot twee jaar.

Kortom: ER WERKEN TEVEEL IDIOTEN BIJ DE KPN.....!!!
pim f
0
- D.J. -
0
Je zit al bij KPN weliswaar is XS4ALL vrij zelfstandig maar valt onder KPN

Als ze dat nou gewoon zo laten en het bijvoorbeeld KPN-Plus ofzo noemen dat je kan checken of het inderdaad hetzelfde blijft.
Cobalt-47
0
Alexander
0
quote:

Mr_Baldy schreef op 25 jan 2019 om 12:48:


wie is hier nu de sukkel, het gaat toch om de levering van de dienst, als deze nogsteeds door xs4all geleverd word en het dus puur een label verandering is, dan maak je je daar toch niet druk om, uiteindelijk gaat het om de kwaliteit niet de naam lijkt mij. Non discussie in mijn ogen


U snapt t dus niet. Verdiep u eerst in wat dit betekent alvorens zomaar wat te roepen. Als u suggereert dat deze meneer een sukkel is, zegt u dat ook over 45.000 mensen die dit hebben ondertekend.
Ooievaar
0
Het blijven dezelfde bestuurders bij XS4All, alleen administratief wordt het een bende. In het verleden zoveel ellende met KPN gehad dat wil ik niet meer.
20 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Gesponsorde links