Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

'Veel animo Fortis-claim'

Gepubliceerd op 24 mei 2019 18:50 | Views: 7.787 | Onderwerpen: banken

AMSTERDAM (AFN) - De animo van gedupeerde Fortis-beleggers om zich aan te sluiten bij de schikking wegens misleiding in aanloop naar het omvallen van Fortis is groter dan verwacht. Dat zegt beleggersvereniging VEB. Ook zijn er minder mensen dan gedacht die níet meedoen met de schikking om zelf door te procederen voor een hogere vergoeding.

Volgens de Vereniging van Effectenbezitters zijn er 266.000 afzonderlijke claims ingediend. Het verwerken daarvan kost extra tijd, waardoor veel mensen wat langer op hun geld moeten wachten. Ook is er door het grote aantal beleggers wat minder geld dan gedacht te verdelen per persoon.

Het gerechtshof in Amsterdam gaf medio 2018 zijn fiat aan de tweede schikkingsovereenkomst tussen de Belgische verzekeraar Ageas, oftewel de erfgenaam van Fortis, en claimorganisaties. De schikking bedraagt ruim 1,3 miljard euro, de grootste ooit tussen een Europees bedrijf en zijn beleggers.

Gerelateerd

banken

Volgen
 
Klik hier om dit onderwerp te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
16 Posts
| Omlaag ↓
  1. DeBlauweRidder 24 mei 2019 21:52
    Sinds de schikking met Ageas tot stand is gekomen, zijn er 200.000 claims bij de onafhankelijke claims administrator ingediend. Hiervan zijn inmiddels ruim 60.000 claims goedgekeurd voor een vroegtijdige uitbetaling van 70% van de schadevergoeding, Voor deze claims gaat het om ruim € 400 miljoen die de komende maanden wordt uitgekeerd.
  2. forum rang 5 Dagelijkse Kost 24 mei 2019 22:35
    quote:

    Koekenbakker schreef op 24 mei 2019 21:55:


    Verder : 1.300.000.000 beschikbaar gesteld : 260.000 aanmeldingen is €5000 gemiddeld.
    Misschien heeft tradersonly dan geluk :)


    De tegemoetkoming in het geleden verlies is maar een schijntje. Dus verwacht daar maar niet (te) veel van !
  3. Rowi62 24 mei 2019 23:31
    quote:

    tradersonly schreef op 24 mei 2019 19:08:


    16 feb voor het laatst een mailtje ontvangen van st. fortis effect.
    Mijn claim is in behandeling. Ach die paar maanden kunnen er ook nog wel bij op 10+ jaar tijd. Destijds 5000 eurootjes zien verdampen helaas.
    Als je geen 70% voorschot hebt gehad dan is er wellicht iets
    niet goedgekeurd?
  4. Bammartinovino 25 mei 2019 00:37
    Weet iemand nog hoe het zit?
    Heb na jaren 12 jaar lidmaatschap van FortisGroeiVermogenClaim waar ik mijn claim onderbouwd heb neergelegd, een brief gehad dat het vonnis nu al zo vaak was uitgesteld dat je nergens meer op hoefde te rekenen. Het enigste positieve : FortisGroeiVermogenClaim zou vanaf maart 2019 geen verdere contributie meer in rekening brengen. Hoort die club mogelijk ook bij dezelfde zakkenvullersbende?
  5. Wallander 25 mei 2019 10:59
    quote:

    Rowi62 schreef op 24 mei 2019 23:31:


    [...]Als je geen 70% voorschot hebt gehad dan is er wellicht iets
    niet goedgekeurd?


    Gisteren heb ik nog gebeld met die club. Het duurt allemaal wat langer dan men had verwacht. Joh! Ik heb 22K zien verdampen en "hoop" daarvan circa 1,4K terug te zien...
  6. MartijnN1932 25 mei 2019 23:35
    quote:

    Bammartinovino schreef op 25 mei 2019 00:37:


    Weet iemand nog hoe het zit?
    Heb na jaren 12 jaar lidmaatschap van FortisGroeiVermogenClaim waar ik mijn claim onderbouwd heb neergelegd, een brief gehad dat het vonnis nu al zo vaak was uitgesteld dat je nergens meer op hoefde te rekenen. Het enigste positieve : FortisGroeiVermogenClaim zou vanaf maart 2019 geen verdere contributie meer in rekening brengen. Hoort die club mogelijk ook bij dezelfde zakkenvullersbende?

    Ik zou zeggen ik vermoed van wel.

    Ik heb via de VEB vorig jaar mijn claim ingediend, in maart al 70% voorschot ontvangen, van de Jurdische afhandeling van AGEAS.

    Dus erg vreemd dat FGVC aangeeft dat je niets hoeft te verwachten
  7. Huppeldepepup 27 mei 2019 08:22
    quote:

    MartijnN1932 schreef op 25 mei 2019 23:35:


    [...]
    Ik zou zeggen ik vermoed van wel.

    Ik heb via de VEB vorig jaar mijn claim ingediend, in maart al 70% voorschot ontvangen, van de Jurdische afhandeling van AGEAS.

    Dus erg vreemd dat FGVC aangeeft dat je niets hoeft te verwachten


    Best bijzonder al die hulpbedrijven. Ik heb de claim gewoon zelf ingediend. Nergens lid geworden. Nergens bijdrage betaald. In december 2018 mijn 70% voorschot ontvangen. Heb niet zoveel met die claimstichtingen. Zitten er volgens mij toch vooral voor de aangesloten juristen in.
  8. forum rang 6 'd Aandelen 27 mei 2019 10:49
    Goed dat ik dit artikel zag staan, ik wilde net een mailtje sturen hoe het zit met de vergoeding die ik zou ontvangen.
    In september 2018 een claim ingediend en sinds die tijd 2 mailtjes verstuurd, is in behandeling en door de grote drukte kan het nog even duren hoorde ik al 2 x.

    Dus nog maar even afwachten, eerlijk gezegd had ik nooit meer verwacht dat ik een claim kon indienen, een klein bedrag weliswaar maar dat valt dan toch weer mee, ik had het verlies al afgeschreven.

    Laat ik nu toch voor een aardig bedrag in Besi, ING en PostNL zitten, van het koersverloop van deze drie fondsen wordt ik niet echt blij.
16 Posts
|Omhoog ↑