Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Olieprijzen weer stevig onderuit

Gepubliceerd op 23 nov 2018 om 12:31 | Views: 10.379

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
17 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Bravehendrik
0
Het wordt tijd om Iran's olie uitvoer te stoppen, nu we toch zat olie hebben.
Misschien komt dan de bevolking in actie om die oplichters regering eruit te gooien
Ritageld
0
Als 1 ding duidelijk is geworden, dan is het dat er binnen de OPEC geen sprake meer is van coordinatie tussen Iran en SA!
barondehuile
0
[i][u]In de Thanksgiving-week worden meestal bewegingen met een laag volume en een lage volatiliteit in het energiecomplex uitgevoerd, maar tot nu toe hebben we in deze door de vakantie ingekorte week niets gezien van het feit dat de ruwe prijzen werden beïnvloed door de verhoogde volatiliteit op de aandelenmarkten en de prijzen van aardgas. ondersteund door voorspellingen van een extreem vroege triple-digit drawdown in het aanbod.

Hier kan ik helaas geen brood van bakken.........sorry beste (Sint)Nicolaas13

Overigens over de lange termijn zal er simpel een tekort ontstaan en gaan we weer richting 100 of wellicht 200 $/bbl. Daar helpt geen moedertje lief aan (ook geen zonnepaneeltje of windmolentje). Staar je niet dood op een daling ingegeven door politieke spelletjes met een grote bek. Uiteindelijk zullen vraag en aanbod de prijs bepalen. En vraag neemt toe en aanbod neemt af (bestaande bronnen zwakken af en fracking is eventjes hoog, maar snel uitgeput). Als OPEC slechts 1,4 MMbls/day verlaging nodig heeft om de prijs op korte termijn weer naar 70-80 US$/bbl te brengen, kun je eenvoudig bepalen hoe zo'n echt tekort en ook nog eens een steeds groter tekort straks de prijs weer zal opdrijven. Ook bij de Saudi's moet het geld binnenstromen om al het wapentuig te kunnen bekostigen.
barondehuile
0
quote:

steelfighter72 schreef op 23 nov 2018 om 14:39:


Hoort Shell nu niet op 18 euro te staan??


Dat zou mooi zijn om bij te kopen, want koers gaat op termijn (1 maand of 5 jaar) wel weer eens richting 30.
barondehuile
0
quote:

steelfighter72 schreef op 23 nov 2018 om 14:39:


Hoort Shell nu niet op 18 euro te staan??


Overigens heeft natural gas de afgelopen tijd een aardige sprong omhoog gemaakt, wellicht een reden dat RDS niet al te ver zakt.
ljjls
0
quote:

Bravehendrik schreef op 23 nov 2018 om 14:36:


Het wordt tijd om Iran's olie uitvoer te stoppen, nu we toch zat olie hebben.
Misschien komt dan de bevolking in actie om die oplichters regering eruit te gooien
Dan Rusland ook, Poetin is een psychopaat, en dan SA ook, die kroonprins is een.... Dan is Trump een watje
ljjls
0
Ja, BP neemt weer een nieuw veld in productie, olie zat voorlopig, onder Groenland en Antartica liggen nog triljarden vaten, hup de lucht in met die CO2, is het ijs in Groenland snel weg en kunnen we bij de olie, yes we can
Max Felix
0
Er is te weinig olie ,de reserves waren nog nooit zo laag en de olie prijs kan alleenmaat omhoog gaan.
Bravehendrik
0
quote:

ljjls schreef op 23 nov 2018 om 16:40:


[...]Dan Rusland ook, Poetin is een psychopaat, en dan SA ook, die kroonprins is een.... Dan is Trump een watje



Putin weet wat hij doet en is niet (te) gevaarlijk, hij is intelligent en zal niet als eerste een atoombom werpen.
Iran is het meest gevaarlijke land op dit moment, zij bereiden niet alleen een nuke voor, zij hebben ettelijke malen gedreigt om hem te gebruiken ook. Eerst de kleine satan Israel en daarna de grote , USA.
SA zijn barbarische idioten, maar zijn geen wereld bedreiging hopelijk kunnen zij helpen om Iran tot zwijgen te brengen
Traveler@repair
0
Tuurlijk, Trump heeft de Saudi's onder druk gezet, heeft Iran's olie tegen de verwachting in niet gestopt. De Saudi's slaan terug en kunnen de olie verder doen dalen dan de kostprijs in de VS, hebben ze eerder gedaan. Kwamen toen zelf in problemen. Gaan zich verschuilen achter deze problemen om de betalingen aan de VS te schorten ?? Om zo af te dwingen dat Trump de Iraanse olie gaat stoppen ? Het blijft een spel. Vingers aan de knoppen !
Bravehendrik
0
quote:

Traveler@repair schreef op 24 nov 2018 om 03:03:


Tuurlijk, Trump heeft de Saudi's onder druk gezet, heeft Iran's olie tegen de verwachting in niet gestopt. De Saudi's slaan terug en kunnen de olie verder doen dalen dan de kostprijs in de VS, hebben ze eerder gedaan. Kwamen toen zelf in problemen. Gaan zich verschuilen achter deze problemen om de betalingen aan de VS te schorten ?? Om zo af te dwingen dat Trump de Iraanse olie gaat stoppen ? Het blijft een spel. Vingers aan de knoppen !


Waarom is het "modern, eigentijds, links, progressief, politiek correct" , om tegen Saudi te zijn maar pro Iran. Hoe kunnen zij dit zelf verklaren of is dit er gewoon ingegoten. Iran is geen haar beter dan de barbaren in S.A.
In Iran verdwijnen tientallen politieke gevangenen, worden homophielen massaal opgehangen, maar dit schijnt in dit geval niet relevant.
Onze party zegt SA is slecht, en Iran is ok.
PS. SA is slechts 1 van de vele OPEC leden, en kan op eigen houtje niks beginnen.
Je hebt toch niet de nozy dat de VS 148 miljard aan wapens levert en dan in genade afwacht wanneer er betaald gaat worden. Na een vooruitbetaling , wordt 1 badge afgeleverd, dan volgt de rest betaling v/d badge enz
hosternokke
0
quote:

this guy schreef op 23 nov 2018 om 13:58:


[...]

Wat wil je precies zeggen? Ik kan het niet volgen?

Volgens mij probeert ie het reglement van de Nations League uit te leggen. Maar ik snap er nog steeds geen kut van.
Gnos
1
In de olieprijs zit steeds een hoop speculatie. Contracten van partijen die helemaal geen olie willen kopen, alleen eraan verdienen. Nu de prijsstijging wat tegenvalt moesten er wat speculanten uit. Dus nog wat daling. Gezien de lage inspanningen m.b.t. exploratie komt die prijs wel weer bij, en RD ook. Bovendien is dit meer een gasbedrijf tegenwoordig, wat gezien de gewenste transitie voorlopig een cashcow zal blijven, vooral als de realiteitszin doorbreekt bij de politiek .. :-)
Bravehendrik
0
Trump heeft S.A. gevraagd de productie op te voeren, en omdat zij nog beschaamd staan vanwege de journalist, zullen ze dit wel doen.
Om straks een buffer te hebben als Iran afgesneden wordt
17 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑