Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Moederbedrijf MediaMarkt verkoopt meer thuiswerkapparatuur

DÜSSELDORF (AFN/BLOOMBERG) - Het Duitse winkelconcern Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn, heeft de afgelopen periode wereldwijd meer thuiswerkapparatuur verkocht vanwege de coronapandemie. Ook werden er meer huishoudelijke apparaten en tv's verhandeld. Mede daardoor steeg de omzet de afgelopen tijd flink. Ook via internet werd veel meer verkocht.

Ceconomy sloot het boekjaar af met een winst van 230 miljoen euro, op een omzet van 20,8 miljard euro. Die omzet viel wel 2 procent lager uit dan vorig jaar maar door de coronapandemie waren winkels een tijd gesloten. De resultaten vielen een stuk hoger uit dan analisten hadden verwacht.

Volgens het Duitse concern zet de groei door in het eerste kwartaal van het nieuwe boekjaar. "Uiteraard blijven de economische onzekerheden rond het coronavirus bestaan", zegt topman Bernhard Düttmann.

Eerder deze maand werd bekend dat Ceconomy werkt aan een reorganisatie, waardoor bij MediaMarkt en zusterketen Saturn mogelijk duizenden banen worden geschrapt. Het bedrijf komt hierover op 15 december met een update.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

5 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 23 oktober 2020 16:41
    Mooie rally. Heeft iemand nog een onderbouwde visie op winkel ketens (media markt en zo zijn er nog tiental anderen) en de transitie naar online. Laat ik het zo zeggen, zijn goede voorbeelden/parallels waarbij deze partijen wel dominant in online zijn en nog iets van marges over blijven houden...

  2. [verwijderd] 23 oktober 2020 17:01
    quote:

    Knarf schreef op 23 oktober 2020 16:53:

    Dus de toekomstige omzet is naar voren gehaald. Lijkt me dat ze de komende jaren dus minder gaan verkopen.
    Apparaten blijven eenzelfde relatief korte levensduur behouden en men blijft innoveren.

    Beide zaken blijven leiden tot aankopen.

    Men gaat m.i. juist een hogere omzet behalen, nu mensen nóg meer apparaten in huis hebben. Veel nieuwe klanten, zonder extra focus op marketing.
  3. Knarf 23 oktober 2020 18:46
    quote:

    Yandex schreef op 23 oktober 2020 17:01:

    [...]

    Apparaten blijven eenzelfde relatief korte levensduur behouden en men blijft innoveren.

    Beide zaken blijven leiden tot aankopen.

    Men gaat m.i. juist een hogere omzet behalen, nu mensen nóg meer apparaten in huis hebben. Veel nieuwe klanten, zonder extra focus op marketing.
    Ja die korte levensduur is wel waar. Helaas zijn apparaten snel kapot, traag of niet meer modieus. Mijn moeder heeft nog een Miele stofzuiger die het al 52 jaar doet. Daar verdienen ze dus niet veel aan.
    Mijn opmerking was eigenlijk een gevolg van de statement over ontslag van personeel. Of ze moeten de extra vraag met minder personeel aankunnen. Als dat het geval is dan zijn de personeelskosten dus al een tijd te hoog.
    Innovatie zorgt inderdaad voor vervangingsvraag.
    We zullen wel zien.
5 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links