Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Winst Flow Traders ruim vertienvoudigd dankzij chaos op beurzen

Gepubliceerd op 21 april 2020 07:54 | Views: 14.478

Flow Traders 17:35

26,30 +0,10 (+0,38%)

AMSTERDAM (AFN) - De nettowinst van beursintermediair Flow Traders is in het eerste kwartaal bijna veertien keer zo hoog uitgevallen als in dezelfde periode vorig jaar. Het bedrijf, dat zijn inkomsten vooral uit handelsactiviteit op de beurzen haalt, profiteerde daarbij van de grote onrust op de financiële markten door de coronacrisis.

Flow Traders zorgt bij bepaalde beleggingsproducten voor de vraag- en aanbodprijzen en strijkt het tussenliggende verschil als inkomsten op. De grillige handel in maart zorgde voor topdrukte, meldt Flow Traders bij zijn bericht over het eerste kwartaal. Doordat zorgen over de pandemie de beurshandel domineerden, liepen bovendien de verschillen tussen aanbod- en vraagprijzen op.

Hierdoor steeg het netto handelsresultaat van Flow Traders met 684 procent tot 495 miljoen euro. Door de grote drukte liepen ook de personeelskosten bij de flitshandelaar op, maar minder scherp dan de inkomsten. Daardoor bleef er onder de streep 262 miljoen euro over, tegenover 19,2 miljoen euro een jaar eerder.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Flow Traders 91% zegt kopen 44 stemmen

Gerelateerd

Reacties

36 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Mr.Windows 21 april 2020 08:21
    Flow Traders doet het zeker goed. Ik vermoed dat het nog wat maanden onrustig zal zijn, hoewel er natuurlijk meer bedrijven zijn die door de crisis (vanwege het omdenken) er beter uitkomen dan ze erin gingen.
    Via Add Value Fonds hebben ze ook een belang in Flow Traders als een soort hedge, dus voor degenen die niet rechtstreeks willen beleggen kan in het beleggingsfonds gehandeld worden.
  2. SlechteBelegger 21 april 2020 08:30
    quote:

    Remykat schreef op 21 april 2020 08:21:


    Reuze benieuwd hoe FT opent? Plus 15%...



    Dat lijkt me redelijk laag ingeschat. Met 50 cent eps per kwartaal handelden ze vorig jaar al op 26 euro. Ze zitten nu bijna op 50 cent per week. En dan is het nog niet over. Ik verwacht dat ze nu ook nog op minimaal 50 cent per maand zitten.
  3. SlechteBelegger 21 april 2020 09:20
    quote:

    JJMM schreef op 21 april 2020 09:15:


    Personeel profiteert meer dan de aandeelhouders... Dumpen! Flow Traders kan niet meer stijgen. Ik ben uitgestapt. Wel mooi ritje van 24 naar 32.


    Hoezo dat. 30% gaat naar het personeel en 70% naar de aandeelhouders.
    Dit is echt een mega koop.
  4. victory advies 21 april 2020 09:25
    shortsell.nl/short/Flow

    Laat u niet gek maken. De shorts gaan eruit want de koers blijft stijgen. U moet gewoon even de laatste uitstappers vergelijken met hun positie hiervoor en u kunt zelf zien dat eergisteren de shorts er al uitgingen. Uitstappende shorts zorgen bij laag volume voor grote koersstijgingen. VGl Wereldhave waar nog heel veel shorts inzitten en waar bij het uitstappen van slechts 1,37% van de shorts de koerst 2 euro omhoog ging. Dat was toen van 6 euro naar 8 euro dus 25% van de beurswaarde steeg door 1,37% uitstappende shorts 2 weken geleden.

    Er is geen enkele indicatie waarom het rustig gaat worden op de beurs dus Flow Traders blijft omhoog gaan.
  5. Dammetje 21 april 2020 09:28
    Pfoe, stalen zenuwen nodig, de positie FlowTraders is de laatste tijd zo hoog geworden voor mij door de recente stijging dat het niet in verhouding is. Ik had nooit verwacht dat FT zo goed zou scoren vandaag, dat het er zelfs naar uitziet dat het mogelijk in het rood kan maakt me ietwat angstig, aangezien ik de beurs totaal niet lijk te doorgronden met de bewegingen laatste tijd. Hoge werkloosheidscijfers, negatieve olieprijzen lijken er niet zoveel toe te doen, een mega resultaat dus ook niet.
36 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑