Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Bedrijf achter Ariel en Pampers verkoopt meer schoonmaakmiddelen

CINCINNATI (AFN) - Procter & Gamble (P&G), het moederbedrijf van merken als Pampers, Ariel, Dreft, Braun en Gillette, heeft in het afgelopen kwartaal een hogere omzet en winst geboekt. Dat dankt het Amerikaanse concern onder meer aan een gestegen verkoop van schoonmaakmiddelen voor in en om het huis in verband met de coronacrisis. Maar ook bij de andere divisies voor persoonlijke verzorging en schoonheidsproducten nam de verkoop toe.

De omzet van steeg in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar op jaarbasis met 9 procent tot 19,3 miljard dollar. Er werd een nettowinst behaald van bijna 4,3 miljard dollar, een toename van 19 procent in vergelijking met een jaar eerder.

De sterkste groei kwam voor rekening voor de divisie die zich bezighoudt met wasmiddelen, luchtreinigers en schoonmaakproducten. PG gaf aan zijn verwachtingen voor het gehele lopende boekjaar naar boven bij te stellen.

Lees over dit aandeel ook

  1. 20 mrt Media: Unilever overweegt verkoop belang in Chinese waterzuiveraar 1
  2. 19 mrt De kogel is door de kerk bij Unilever

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
UNILEVER PLC

Gerelateerd

Reacties

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

UNILEVER PLC

44,470 19 apr
+0,240 +0,54%
Premium

De kogel is door de kerk bij Unilever

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links