Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

'Galapagos omlaag na waarschuwing Abbvie'

Gepubliceerd op 19 augustus 2019 12:54 | Views: 15.996 | Onderwerpen: biotechnologie

Galapagos 25 sep

118,30 +3,35 (+2,91%)

AMSTERDAM (AFN/BLOOMBERG) - Galapagos ging maandag omlaag op de beurs nadat een middel van concurrent AbbVie door een Amerikaanse toezichthouder is voorzien van een veiligheidswaarschuwing. Dat constateerde een analist van Jefferies.

Het middel van AbbVie tegen reumatoïde artritis kreeg goedkeuring in de VS, maar kreeg wel een zogenoemde black box warning. Dat is een waarschuwingslabel over mogelijk ernstige gevolgen voor de gezondheid. Volgens de marktkenner van Jefferies kan dat ook gevolgen hebben voor het middel filgotinib van Galapagos.

Jefferies handhaaft zijn hold-advies met een koersdoel van 180 euro voor het aandeel. Galapagos stond omstreeks 12.45 uur 2 procent lager in de AEX op 151,80 euro.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Galapagos 67% zegt kopen 43 stemmen

Gerelateerd

biotechnologie

Volgen
 
Klik hier om dit onderwerp te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Galapagos

Volgen
 
Klik hier om dit instrument op uw watchlist te zetten en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
21 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Makita 19 augustus 2019 13:22
    Veiligheidsprofiel wordt pas echt bekend als het in een bredere groep wordt toegepast (fase 4)....

    Anti-TNF profiel is bekend en de prijs is tegenwoordig 10% van de voormalige prijs. Een duurder maar potentieel onveilig nieuw middel kan het nog wel eens moeilijk krijgen om de hooggespannen verwachtingen waar te maken.
  2. forum rang 6 NielsjeB 19 augustus 2019 13:32
    quote:

    Makita schreef op 19 augustus 2019 13:22:


    Veiligheidsprofiel wordt pas echt bekend als het in een bredere groep wordt toegepast (fase 4)....

    Anti-TNF profiel is bekend en de prijs is tegenwoordig 10% van de voormalige prijs. Een duurder maar potentieel onveilig nieuw middel kan het nog wel eens moeilijk krijgen om de hooggespannen verwachtingen waar te maken.

    Filgotinib wordt al duizenden patientjaren geslikt vanaf de eerste trials. Jouw redenering volgend kun je alle medicijnontwikkeling maar beter staken.

    Misschien kun je je beter blijven focussen op TomTom. Over hooggespannen verwachtingen gesproken...

    Disclaimer: long Galapagos en TomTom.
  3. forum rang 6 Makita 19 augustus 2019 14:06
    quote:

    NielsjeB schreef op 19 augustus 2019 13:32:


    [...]
    Filgotinib wordt al duizenden patientjaren geslikt vanaf de eerste trials. Jouw redenering volgend kun je alle medicijnontwikkeling maar beter staken.

    Misschien kun je je beter blijven focussen op TomTom. Over hooggespannen verwachtingen gesproken...

    Disclaimer: long Galapagos en TomTom.

    Succes ermee. Het enige wat ik je wil zeggen is dat er wel degelijk risico’s zijn ook na goedkeuring. Kijk wat er met Abbvie product gebeurt.

    Disclaimer: jarenlang ervaring in farmasector...
  4. Pasti 19 augustus 2019 14:50
    quote:

    Fat Clemenza schreef op 19 augustus 2019 14:39:


    Die waarschuwing krijgt Filgotinib ook straks.


    En dan nog is er geen enkel probleem, hebben we nog steeds veruit het beste veiligheidsprofiel en de keuze uit 2 doseringen! De concurrentie gaat hier veel marktaandeel verliezen, op deze nieuwkomer!
  5. forum rang 7 Woman in Chains32 19 augustus 2019 14:53
    quote:

    Fat Clemenza schreef op 19 augustus 2019 14:39:


    Die waarschuwing krijgt Filgotinib ook straks.



    Op basis van wat..?
    1 patiënt met trombose/longembolie op basis van 2.088 patiënten.

    Veiligheidsratio's Filgotinib zijn zoveel beter dan Upadacitinib (RINVOQ).

  6. forum rang 8 Wilbar 19 augustus 2019 14:57
    quote:

    Novice7 schreef op 19 augustus 2019 14:51:


    Gelijk de helft van mijn Kiadis, stond op +3%, eruit gegooid vanochtend en mijn positie Gala uitgebreid voor een mooie 151 piek. Wat een emo tiepjes die analisten, het is lachwekkend als het niet zo tenenkrommend zou zijn!!

    De meeste "emo tiepjes" vind je hier op het forum want hoeveel reacties zijn hier er op de mening van die ene analist?
  7. forum rang 7 holenbeer 19 augustus 2019 17:00
    quote:

    Makita schreef op 19 augustus 2019 14:06:


    [...]
    Succes ermee. Het enige wat ik je wil zeggen is dat er wel degelijk risico’s zijn ook na goedkeuring. Kijk wat er met Abbvie product gebeurt.

    Disclaimer: jarenlang ervaring in farmasector...

    Wat is er dan met Abbvie product gebeurd na de goedkeuring? Die goedkeuring kwam een paar dagen geleden, dus volgens mij is er nog niet zo heel veel gebeurd?

    Natuurlijk zijn er risico's, maar die zijn niet toegenomen doordat de concurrent een tegenslag kreeg. Als er geen risico's meer waren, stonden we op 300.
  8. forum rang 6 Makita 19 augustus 2019 17:10
    quote:

    holenbeer schreef op 19 augustus 2019 17:00:


    [...]
    Wat is er dan met Abbvie product gebeurd na de goedkeuring? Die goedkeuring kwam een paar dagen geleden, dus volgens mij is er nog niet zo heel veel gebeurd?

    Natuurlijk zijn er risico's, maar die zijn niet toegenomen doordat de concurrent een tegenslag kreeg. Als er geen risico's meer waren, stonden we op 300.

    Ja als ze jou de prijs van het middel lieten bepalen en de veiligheid lieten beoordelen zou het nog veel hoger staan denk ik ;-)
  9. forum rang 7 holenbeer 19 augustus 2019 22:35
    quote:

    Makita schreef op 19 augustus 2019 17:10:


    [...]
    Ja als ze jou de prijs van het middel lieten bepalen en de veiligheid lieten beoordelen zou het nog veel hoger staan denk ik ;-)

    Kom op Accuboor, je kan toch wel even inhoudelijk reageren? Wat is er met het Abbvie-product gebeurd?

    Ik ben veel benieuwder wat er komende maanden gaat gebeuren. Als het flink voorgeschreven wordt, gaat er opnieuw een bepaald percentage patiënten trombose en longembolie krijgen. Zij liever dan ik.
  10. forum rang 6 Makita 23 augustus 2019 00:32
    quote:

    ivet schreef op 22 augustus 2019 23:12:


    en waarom heeft de koers van AbbVie er geen last van? Die kreeg de BBW en niet Galapagos! Heb ik iets gemist, of heeft Jefferies nog een downgrade aan AbbVie gegeven vanwege het verhoogde risico dat als het te vaak fout gaat, het middel uit de schappen moet worden gehaald?

    GLPG verkoopt nog niets...

    Abbvie verkoopt al het nodige
21 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑