Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Unilever heeft kans gemist met verkoop'

'Unilever heeft kans gemist met verkoop'

AMSTERDAM (AFN) - Unilever had zijn gehele levensmiddelentak moeten verkopen in plaats van alleen de margarinetak, om vervolgens een grote slag te slaan op het gebied van huishoudelijke en persoonlijke verzorgingsproducten. Dat meldde ING in een reactie op de vrijdag aangekondigde verkoop van de Spreads-divisie.

De margarinetak wordt verkocht aan investeerder KKR voor ruim 6,8 miljard euro. Volgens ING ligt dat bedrag in lijn met de prijs die was verwacht op de markten. ING-analist Reg Watson vindt echter dat Unilever een ,,gouden kans'' heeft gemist omdat een verkoop van de volledige voedingsactiviteiten winstgevender zou zijn geweest met een ,,transformerende'' acquisitie bij verzorgingsproducten.

Het advies voor Unilever bij ING is buy en het koersdoel ligt op 62 euro per aandeel. Unilever noteerde maandag omstreeks 09.40 uur 0,2 procent lager op 48,42 euro.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

3 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 18 december 2017 12:27
    Wat mij opviel destijds bij Akzo was dat de bouwmarkten volgestouwd werden met alle merken en kleuren en typen verven.
    O wat was die omzet goed...

    Hetzelfde zien we nu met drogisterijen, supermarkten en Actions die helemaal volgestouwd zijn met alle merken geuren en kleuren shampoos.
    O wat is die omzet goed...

    Die 'geweldige' cosmetica business van Unilever, gaat dat niet een Akzogevalletje worden?
  2. [verwijderd] 18 december 2017 13:08
    Akzo heeft veel te lang gewacht met stroomlijnen. Uitsaneren van merken.
    Ze hadden die troep op moeten ruimen ipv er de winkels mee vol te stouwen.
    Unilever maakt dezelfde fout.
    Als je je klanten echt kent wéét je wat je voor ze moet maken, en dat is niet 10 versies met de consument als proefkonijn en afvalvat. Waar is het respect voor de klant?
3 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links