Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Tesla voelt sterke concurrentie op Chinese markt

Gepubliceerd op 17 augustus 2020 08:17 | Views: 14.108 | Onderwerpen: China

TESLA INC. DL -,001 30 sep

364,40 +3,05 (+0,84%)

PEKING (AFN/BLOOMBERG) - Automaker Tesla voelt de stevige concurrentie op de Chinese automarkt. De Amerikanen zagen het aantal registraties van nieuwe voertuigen op de grootste automarkt ter wereld in juli met bijna een kwart dalen ten opzichte van een maand eerder.

In juli werden 11.456 nieuwe Tesla's geregistreerd, zo blijkt uit de cijfers van Chinese autoriteiten. Deze voertuigen rollen sinds kort uit de zogenoemde Chinese gigafactory van de automaker, die zelf geen maandelijkse cijfers uit China rapporteert. Tesla maakt de laatste tijd werk van het opvoeren van zijn productie.

China is een belangrijk onderdeel van de strategie van Tesla om de verkopen buiten de Verenigde Staten aan te jagen. In China kampt Tesla op de markt voor elektrisch rijden onder meer met de concurrentie van het Chinese NIO en wereldmerken als BMW en Volkswagen.

NIO zag het aantal leveringen in juli verviervoudigen tot ruim 3500 leveringen. Daarbij staat het merk voor de lancering van een nieuw modellen. Ook BMW, Mercedes-Benz en Daimler zetten steeds meer elektrische modellen in de markt.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
TESLA INC. DL -,001 74% zegt verkopen 35 stemmen

Gerelateerd

China

Volgen
 
Klik hier om dit onderwerp te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

TESLA INC.

Volgen
 
Klik hier om dit instrument op uw watchlist te zetten en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
21 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Studentenrekening 17 augustus 2020 09:11
    Beetje zelfde verhaal als bij Apple. De hele tijd hoor je slechte verhalen over productie cijfers van externe bronnen en dan in het cijfertijd en blijkt dat ze weer records hebben verbroken.

    Tesla shorten kan heel lucratief zijn als beleggers het realistisch willen gaan prijzen, zolang dat niet het geval is kan het nog 3 of 4x over de kop.

    Tesla heeft btw aangegeven dat ze mogelijk hun software willen delen met andere fabrikanten. Dat zou flink wat inkomsten kunnen genereren.
  2. Gunther 17 augustus 2020 09:17
    quote:

    JBL_0123 schreef op 17 augustus 2020 08:51:


    Tesla gaat net 20 tot 100x meer wagens moeten maken om hun beurswaarde waar te maken, ze struikelen nu al. Dat belooft...


    Het gaat niet alleen om de auto’s maar ook om de batterijen en de software. Desalniettemin lijkt mij de prijs voor dit aandeel veel te fors. Ze moeten de aankomende 4 jaar de winst per aandeel verdubbelen om dan nog een k/w van 50 te hebben.
  3. forum rang 4 MOEdig Voorwaarts 17 augustus 2020 10:06
    quote:

    een uniek alias schreef op 17 augustus 2020 09:58:


    en de fabriek staat pas net. Sterker nog, volgens mij is hij nog niet eens helemaal af.


    Dat laatste geldt overigens ook voor de meeste Tesla's ten tijde van de feestelijke overhandiging aan aan de nieuwe eigenaar:

    electrek.co/2020/06/16/tesla-model-y-...

    Zo lang er overheden (zoals de onze) zijn die het brood uit mond van armlastigen steelt (verhoging laag btw-tarief) om met de opbrengst daarvan deze auto's min of meer gratis ter beschikking te stellen aan de "happy few" voorzie ik echter geen grote problemen;)
  4. goeruh 17 augustus 2020 11:34
    @uniek alias
    winst, jazeker, een heel klein beetje. Alleen niet met verkoop auto's, daar moet vet geld bij.
    Alleen met verkopen van vervuilingsrechten aan concullega's wordt geld verdiend. Natuurlijk wil hij software gaan delen. Met die extra inkomsten kan hij hoofd boven water gaan houden.
    Idd zeer benieuwd naar ontwikkelingen in verkopen van de verschillende merken.
    In Nl is leasemarkt al zo'n beetje verzadigd en privé wordt nauwelijks gekocht; "veuls" te duur. En andere merken beginnen al mee te snoepen.
    Gaan het zien. Shorten..... fundamenteel is het screaming short. Realiteit is helaas anders.
    Tot nu toe dan.
  5. forum rang 4 IceBear1 17 augustus 2020 12:25
    quote:

    JBL_0123 schreef op 17 augustus 2020 08:51:


    Tesla gaat net 20 tot 100x meer wagens moeten maken om hun beurswaarde waar te maken, ze struikelen nu al. Dat belooft...


    En daarbij moeten we niet vergeten dat als een westers bedrijf een fabriek bouwt in China, de productie technology daarvan gekopierd wordt naar de Chineese fabrieken. Hiermee wordt de innovatie voorsprong van westerse bedrijven simpelweg vernietigd binnen enkele jaren.
  6. twintrader 17 augustus 2020 13:59
    Ik weet niet hoeveel mensen die aandelen Tesla kopen, ook daadwerkelijk zelf een Tesla rijden.

    Ikzelf heb een Tesla S gehad. Vorig jaar dé deur uit gedaan.

    Erg tof al die functionaliteit moet ik zeggen, Leuke gadget ook die autopilot. En de acceleratie is ook super. Belangrijkste reden voor aankoop was wel de subsidie (+lage bijtelling). Zonder dat laatste had ik die tesla niet kunnen betalen.

    Maar mijn Tesla S had helaas veel mechanische mankementen. In totaal is hij in de 2.5 jaar dat ik hem gereden heb, 9 keer naar de garage terug gemoeten (veelal voor reparatie).

    Voor mij nooit meer een Tesla! Ik heb nu weer een Audi. Kwalitatief kan Tesla hier echt niet aan tippen!

    Dus.. hoeveel mensen die aandelen Tesla hebben, rijden daadwerkelijk een Tesla????
  7. Petra 60 17 augustus 2020 14:04
    quote:

    Koffiekaatje schreef op 17 augustus 2020 09:18:


    Nio gaat het topaandeel worden, de autos worden geproduceerd met een wisselbare accu, dus geen gedoe met opladen zoals alle Teslaatjes die aan moeten schuiven.
    en de actieradius is bijna 800 km
    degene die nu 1000 aandelen Nio zou kopen is over 10 jaar miljonair.


    En die aandelen, die koop je waar ...?
    In Ch8na of op de Amerikaanse beurs...?
    Bij welke brooker?
  8. Irene 17 augustus 2020 14:32
    In feite is de Chinese markt het land met het grootste consumptiepotentieel ter wereld. Als je me niet gelooft, kijk dan eens naar de jaarlijkse reissituatie en koopkracht van de Chinezen. Daarom willen grote automerken daar auto's verkopen, zoals Tesla.

    Uit CNBC-nieuws kunnen: www.cnbc.com/2020/05/11/tesla-model-3...

    we zien dat de verkopen vanTesla www.autofun.co.id/mobil/tesla in China dit jaar inderdaad veel zijn gedaald, maar deze epidemie heeft hier ook een aanzienlijke impact op gehad en de verkoop van veel automerken is sterk gedaald.
21 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

 
Quotedata: Amsterdam realtime by Euronext, other realtime by Cboe Europe Ltd.   US stocks: by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15min delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by VWD Group Crypto data by Crypto Compare