Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

'Deutsche Bank wil miljarden in bad bank'

Gepubliceerd op 17 jun 2019 om 07:43 | Views: 5.515

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
20 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
objectief
0
quote:

Fat Clemenza schreef op 17 jun 2019 om 07:55:


Dat riekt weer naar de misdaad.



Welke misdaad; heb je al aangifte gedaan bij de politie.
eldee99
0
Jopie1962
0
quote:

simidoc schreef op 17 jun 2019 om 08:34:


Simpel,ze gaan al hun toxische rommel in een bad bank steken.


En als die omvalt, betaalt de belastingbetaler dan de rekening?
gokker
0
quote:

simidoc schreef op 17 jun 2019 om 08:34:


Simpel,ze gaan al hun toxische rommel in een bad bank steken.


... in een poging het resterende deel van een zinkend schip voor ondergang te redden.
gokker
0
quote:

Jopie1962 schreef op 17 jun 2019 om 08:51:


[...]

En als die omvalt, betaalt de belastingbetaler dan de rekening?


daar lijkt het op
rene l
1
quote:

simidoc schreef op 17 jun 2019 om 08:34:



Simpel,ze gaan al hun toxische rommel in een bad bank steken.



Ik zou wel eens een exacte specificatie van deze toxische rommel willen zien.

Maar dat mogen we waarschijnlijk helemaal niet weten, we zouden er zomaar van kunnen schrikken.

Stel je toch voor, een ooit zo solide bank met keurige stropdassen, hoe heeft het in vredesnaam zo ver kunnen komen.

En achteraf beweren ze met droge ogen dat ze niets fout gedaan hebben.

Tja, de bonus was toch een fantastisch uitvinding, of niet dan?
Red_
0
quote:

simidoc schreef op 17 jun 2019 om 08:34:


Simpel,ze gaan al hun toxische rommel in een bad bank steken.


de gehele bank is een bad bank. ik snap het concept in dit geval dus niet zo...
kishenwa
0
objectief
0
quote:

kishenwa schreef op 17 jun 2019 om 10:05:


Ze gaan dus een nieuwe Deutsche bank oprichten? Kan dat zomaar?



Ja, dat kan en heeft al vrij dikwijls plaatsgevonden.
Slechte onderdelen in een bad bank onderbrengen en dan op termijn saneren en/of verkopen aan derden. Natuurlijk blijft ook de band bank eigendom van DB tot de evt. verkoopdatum. In feite is het een strategische zet.
Fat Clemenza
0
Aansprakelijkheid verschuiven zodat de schades zoals bij Vestia ontstaan niet meer te verhalen zijn.
Dododo
0
De werkelijke derivatenpositie van DB behelst ingeschat zo'n 40.000Miljard, dus om daarvan 50Miljard te separeren lijkt een toneelstukje voor de bühne. Die tent is zo toxisch als maar zou kunnen, dus één toneelstukje zou daar geen verandering in mogen brengen.
Van der Stadt
0
quote:

objectief schreef op 17 jun 2019 om 07:57:


[...]


Welke misdaad; heb je al aangifte gedaan bij de politie.


Aansprakelijkheid verschuiven zodat de schades zoals bij Vestia ontstaan niet meer te verhalen zijn.
dasokwat
0
Ondanks alle malafide praktijken de laatste jaren , kan de bank nog steeds nauwelijks het hoofd boven water houden.
Maar nu komt de masterset
gijs123456
0
Ik denk dat ik eens een nieuwe BV ga oprichten en alle slecht betalende klanten overhevel naar die nieuwe entiteit. Kan ik DB mooi als referentie gebruiken mocht de fiscus daar wat vragen over gaan stellen :-)
objectief
0
quote:

eldee99 schreef op 17 jun 2019 om 08:51:


Je dacht toch zeker niet dat de schuldigen hiervoor zouden gaan opdraaien?



De schuldigen zijn al lang weg bij deze bank.
objectief
0
quote:

gijs123456 schreef op 17 jun 2019 om 15:06:


Ik denk dat ik eens een nieuwe BV ga oprichten en alle slecht betalende klanten overhevel naar die nieuwe entiteit. Kan ik DB mooi als referentie gebruiken mocht de fiscus daar wat vragen over gaan stellen :-)



Dat zou niet slim zijn voor je verliescompensatie.
dasokwat
0
quote:

objectief schreef op 17 jun 2019 om 15:16:


[...]


Dat zou niet slim zijn voor je verliescompensatie.


De bank van Gijs maakt geen verlies , dus hoeft er niks af aan verliescompensatie worden opgevoerd
20 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑