Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

'Kabinet wil rem op vakantievluchten Schiphol'

Gepubliceerd op 16 okt 2019 om 06:18 | Views: 3.477 | Onderwerpen: luchtvaart

Air France-KLM 14 nov

10,32 +0,14 (+1,33%)

AMSTERDAM (AFN) - Het kabinet wil de groei van vakantievluchten op Schiphol een halt toeroepen. Minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) werkt aan een regel om luchtvaartmaatschappijen die meer bijdragen aan het wereldwijde netwerk van bestemmingen, zoals KLM, te bevoordelen bij de verdeling van vliegrechten.

Dat blijkt uit een concept van de Luchtvaartnota 2020-2050, dat in handen is van de Volkskrant. In de luchtvaartwereld wordt al lang uitgekeken naar de nota, die de richting van het Nederlandse luchtvaartbeleid voor de komende 30 jaar moet wijzen.

In die periode moet Schiphol het doen met beperkte groei om de omwonenden te ontlasten en de uitstoot van broeikasgassen te beperken. Na 2020 mag de luchthaven ‘slechts’ groeien naar 540 duizend starts en landingen per jaar, 40 duizend meer dan nu.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Hudige trend
Air France-KLM 57% zegt kopen 7 stemmen

Gerelateerd

luchtvaart

Volgen
 
Klik hier om dit onderwerp te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Air France-KLM

Volgen
 
Klik hier om dit instrument op uw watchlist te zetten en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
10 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Pinguin
0
Laat een vliegtuig pas vertrekken wanneer deze voor minimaal 50% vol zit
Zal een x duizend vluchten schelen
Knight V
5
Met de minister win je geen oorlog mee. Ook het slachtoffer van klimaatdrammers. Bang voor haar reputatie. Selecte omwonenden hebben last van vlieg verkeer en de rest leeft mee en groeit mede dankzij de inkomsten uit Schiphol.

Nederland kijkt naar kleine problemen en maakt er een gigantisch probleem van.
Broeikast probleem, stikstofkwestie, klimaat verandering.. het krijgt een eigen leven en niemand die serieus onderzoekt wat de gevolgen zijn.
Tegen geluiden worden meer gehoord dan als rest van omwonenden er geen last van hebben.

Schiphol is drijvende motor van NL economie alleen NL doet er lacherig over omdat ze niet willen dat burgers dit gaan beseffen.

Andere luchthaven breiden uit en NL stopt vanwege broeikas. We worden het slachtoffer van onze eigen bekrompenheid en hypocrisie en andere landen profiteren door gewoon te groeien.
NL bijdrage is maar 0,0000001% met een lullige oppervlakte op wereld kaart en wij denken door de braafste uit de klas wel even de wereld kunnen veranderen.

NL is over een decennia, de grootste islam land en lopen wij achter in groei, ontwikkeling, welvaart, zorg, technologie vanwege het feit dat we druk maken over kleine problemen en ons zelf de beperkingen opleggen.

Terechter
0
Ook met minder vliegbewegingen kan Schiphol een gezonde bijdrage leveren aan de economie. Dat er meer vliegbewegingen in de toekomst worden toegestaan is vreemd omdat tegelijkertijd de huizenbouw ernstig belemmerd wordt en boerenbedrijven sterk in aantal terug moeten. Wie slim is gaat nu eerst eens goed nadenken of eeuwigdurende groei een goed idee is. Mijns inziens is het voor de toekomst van de mens gezonder de huidige welvaart te behouden en eerlijker te verdelen. Wie blijft bij het idee van steeds meer, zal uiteindelijk ontdekken dat dit een illusie is. Ik ben benieuwd wanneer algemeen beseft wordt dat steeds meer mensen en meer welvaart een onmogelijkheid is.
taurus86
0
Feit: De grote 'hubs' verplaatsen zich naar het Oosten.
Schiphol zal ondanks dit ministerieel cadeautje een luchthaven worden, van feitelijk regionale betekenis. Men wil via deze nota het toeristenverkeer naar Lelystad verplaatsen. Maar zonder toeristenverkeer zal Schiphol alleen maar sneller aan betekenis verliezen. Want als straks Aziaten als toerist op Schiphol mogen landen, maar Dhr. Jansen uit Abbenes naar Lelystad moet, dan zullen de geluidshinderklachten snel sterker worden. Van Nieuwenhuizen gaat dezelfde trekjes vertonen als haar voorgangers. Bang voor KLM/Schiphol.
suske wiet
0
Ze zijn het kind met het badwater aan het weg gooien .
Vind het ook gelijk hier bovenstaande dat de vliegtuigen moeten vol zitten en korte afstanden afschaffen .
Dee regering is niet goed bezig .
Ze moet oppassen voor massa betogingen .
RoCrit2
0
Met een accijns van 30 euro voor EU vluchten en 60 voor niet EU vluchten is het probleem direct opgelost en is slechts een kleine bijdrage aan het milieu voor onze luchtvaartboeren.
zwanovsky
0
Ik vraag me af of er eigenlijk nog iets is wat de werkende Nederlander nog wel wordt gegund. Let wel, de werkende Nederlander dus niet het linkse volk dat uitkeringsverslaafd is, die vind het allemaal prachtig als er niet meer kan worden gevlogen omdat ze zelf de poen er niet voor hebben.
Nou ja, vertrekken we toch gewoon uit Duitsland of België?
objectief
0
quote:

zwanovsky schreef op 16 okt 2019 om 16:34:


Nou ja, vertrekken we toch gewoon uit Duitsland of België?


Afgaand op je alias wordt het een verre reis naar je roots.
10 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Gesponsorde links