Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

'Aegon beter bestand tegen turbulentie'

Gepubliceerd op 16 maart 2020 11:07 | Views: 17.080 | Onderwerpen:

Aegon 29 mei

2,41 -0,12 (-4,56%)

AMSTERDAM (AFN) - Aegon is volgens analisten van ING beter bestand geworden tegen turbulentie op de financiële markten. Dat maken de marktvorsers op uit een roadshow met topman Alex Wynaendts van afgelopen vrijdag. Dat is dus nadat het aandeel vanwege de wereldwijde angst voor het nieuwe coronavirus al flink was gekelderd.

Aegon kwam op die bijeenkomst met verschillende boodschappen, die naar de mening van de ING-analisten geruststellend zijn te midden van de coronacrisis. Daardoor denken de kenners dat de solvabiliteitsratio (Solvency II) dit jaar in de bovenste helft van de bandbreedte 150 tot 200 procent uitkomt, van 201 procent eind 2019. Ook zullen er waarschijnlijk geen problemen met de kasstroom optreden, zelfs niet bij lagere rentetarieven.

Het advies voor het aandeel blijft staan op buy, met een koersdoel van 5 euro. Het aandeel Aegon noteerde maandag omstreeks 10.50 uur 11,1 procent in de min op 1,62 euro. Daarmee was het fonds een van de grootste dalers in de Amsterdamse AEX-index.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Aegon 90% zegt kopen 31 stemmen

Gerelateerd

Volgen
 
Klik hier om dit onderwerp te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Aegon

Volgen
 
Klik hier om dit instrument op uw watchlist te zetten en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
25 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 FairValue 16 maart 2020 11:16
    quote:

    Robin2020 schreef op 16 maart 2020 11:10:


    Ehhhh € 1,60 ja dat ziet er sterk uit. Morgen krijgen we bericht dat Aegon staatssteun krijgt.


    De beurs kan ook overdrijven Robin. Er is paniek dus mooi moment om te kopen.

    En volgens mij heb jij al genoeg verdiend? Want 100 euro short eind januari is nu 10.000 euro als het niet meer is. Of zit je hier enkel om de boel op stang te jagen.

    Goud gaat niet stijgen misschien eens aandelen met korting kopen?
  2. Robin2020 16 maart 2020 11:25
    quote:

    BIUSEE schreef op 16 maart 2020 11:14:


    En hoe zou ING er zelf voor staan? Er zou toch zo langzamerhand wel wat informatie naar buiten mogen komen hoe de zaken ervoor staan.


    We gaan gewoon een herhaling zien van 2008 maal 10.
    Regeringen wereldwijd hebben totaal niets ondernomen om in te grijpen in de banken sector. En banken hebben dit dan ook helemaal aan zichzelf te wijten met al hun gelobby om vooral niet in te grijpen.

    Ik hoop nu alleen dat de bevolking in opstand gaat komen als blijkt dat de burger weer op moet draaien voor het onvermogen van regeringen en banken....

    Ja ja ik heb mijn Alu hoedje weer op :-)
  3. forum rang 6 Jopie1962 16 maart 2020 11:26
    quote:

    FairValue schreef op 16 maart 2020 11:16:


    [...]

    De beurs kan ook overdrijven Robin. Er is paniek dus mooi moment om te kopen.

    En volgens mij heb jij al genoeg verdiend? Want 100 euro short eind januari is nu 10.000 euro als het niet meer is. Of zit je hier enkel om de boel op stang te jagen.

    Goud gaat niet stijgen misschien eens aandelen met korting kopen?


    Goud stijgt inderdaad niet, daalt zelfs. Lekkere veilige haven in deze tijden.
  4. forum rang 6 Jopie1962 16 maart 2020 12:04
    quote:

    Robin2020 schreef op 16 maart 2020 11:35:


    [...]


    Dat komt omdat jij helemaal niets snapt van goud


    Ik snap dat het nu gedumpt wordt om moeilijke posities af te handelen, maar jonge jonge, wanneer gaat het eindelijk een keer omhoog? als het niet meer hoeft? Als alles weer veilig is en je beter aandelen kunt hebben?
  5. ruchhouwer 16 maart 2020 12:20
    Bij de vorige crisis was koers aegon nog een stuk hoger en later weer meer dan 200% hoger. Dus op de huidige koers ga je verdienen linksom of rechtsom. Aegen werd aangemerkt als to big to fail en dat bied mogelijk enig houvast tenzij het net zo gaat als met abnamro en sns. Dan zijn aandeelhouders wel hun geld kwijt
  6. Robin2020 16 maart 2020 12:47
    quote:

    Jopie1962 schreef op 16 maart 2020 12:04:


    [...]

    Ik snap dat het nu gedumpt wordt om moeilijke posities af te handelen, maar jonge jonge, wanneer gaat het eindelijk een keer omhoog? als het niet meer hoeft? Als alles weer veilig is en je beter aandelen kunt hebben?



    Heb je niets geleerd van 2008 ? Ben blij dat je nu laag kunt kopen.
  7. forum rang 5 Japio_ 16 maart 2020 12:50
    quote:

    Jopie1962 schreef op 16 maart 2020 11:26:


    [...]

    Goud stijgt inderdaad niet, daalt zelfs. Lekkere veilige haven in deze tijden.


    De generatie die het hardst door corona wordt geraakt dat is nu net de grootste markt voor goud. De Snapchat generatie kiest voor een leuk leven in plaats van bezit.
  8. RSIman 16 maart 2020 13:03
    Ik heb als eens eerder meerdere berichten geplaatst over Aegon. In het kort het is een dinosaurus en we weten hoe het met hun is afgelopen. Mocht je denken aan bijkopen zoals sommigen hier suggereren en telkens gelijk daarna -12% kwijt zijn dan behoort Aegon 100% niet bij de aandelen om flinke winsten te pakken mocht de trend draaien. Rommel aandeel hoop dat het verdwijnt uit de aex.
  9. Robin2020 16 maart 2020 13:12
    quote:

    RSIman schreef op 16 maart 2020 13:03:


    Ik heb als eens eerder meerdere berichten geplaatst over Aegon. In het kort het is een dinosaurus en we weten hoe het met hun is afgelopen. Mocht je denken aan bijkopen zoals sommigen hier suggereren en telkens gelijk daarna -12% kwijt zijn dan behoort Aegon 100% niet bij de aandelen om flinke winsten te pakken mocht de trend draaien. Rommel aandeel hoop dat het verdwijnt uit de aex.


    Je praat hier tegen dovemansoren, mensen willen schijnbaar niet leren. Hetzelfde dat ze goud niet snappen.
  10. forum rang 4 Anton78 16 maart 2020 13:18
    quote:

    RSIman schreef op 16 maart 2020 13:03:


    Ik heb als eens eerder meerdere berichten geplaatst over Aegon. In het kort het is een dinosaurus en we weten hoe het met hun is afgelopen. Mocht je denken aan bijkopen zoals sommigen hier suggereren en telkens gelijk daarna -12% kwijt zijn dan behoort Aegon 100% niet bij de aandelen om flinke winsten te pakken mocht de trend draaien. Rommel aandeel hoop dat het verdwijnt uit de aex.


    Ok het is een dinosaurier, goed punt. Ik verkoop de aandelen weer die ik vanmorgen heb opgepakt. Dit soort adviezen kunnen we in ieder geval wat mee, dank je wel.
  11. Robin2020 16 maart 2020 13:25
    quote:

    Anton78 schreef op 16 maart 2020 13:18:


    [...]

    Ok het is een dinosaurier, goed punt. Ik verkoop de aandelen weer die ik vanmorgen heb opgepakt. Dit soort adviezen kunnen we in ieder geval wat mee, dank je wel.


    Wacht je moment af en stap dan in fysiek goud. Banken moeten nu alles verkopen wat los en vast zit vanwege margin calls, zo ook hun papier goud en zilver. Is dat eenmaal gebeurd dan gaat fysiek goud sky high.
25 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑