Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

'Meer steun nodig om luchtvaartsector door crisis te helpen'

Gepubliceerd op 15 september 2020 13:48 | Views: 3.074 | Onderwerpen: luchtvaart

Air France-KLM 09:50

3,12 -0,12 (-3,77%)

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - De luchtvaartsector heeft op termijn meer steun nodig om de crisis door te komen. Dan gaat het om de periode nadat de huidige steunmaatregelen aflopen. Dat zei Ben Smith, de baas van Air France-KLM tijdens een bijeenkomst van Europese luchtvaartmaatschappijen.

Volgens Smith wordt momenteel alles op alles gezet om kosten te besparen en de luchtvaartonderneming aan de huidige omstandigheden aan te passen. Daarbij worden volgens hem belangrijke beslissingen genomen op het gebied van de vloot en het aan de grond houden van toestellen.

Volgens Smith zou de sector geholpen zijn met eenduidige regels als het gaat om reisbeperkingen. Nu nog gaan te veel landen uit hun eigen adviezen. Hij pleit ook voor verplichten coronatesten, bij voorkeur voordat passagiers vertrekken. Ook zouden "omslachtige" Europese regels over vluchtcompensatie moeten worden herzien. Ook waarschuwde hij voor ophanden zijnde klimaatbelastingen voor maatschappijen die in zijn ogen mogelijk niet zullen zorgen voor lagere uitstoot.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Air France-KLM 85% zegt verkopen 13 stemmen

Gerelateerd

luchtvaart

Volgen
 
Klik hier om dit onderwerp te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Air France-KLM

Volgen
 
Klik hier om dit instrument op uw watchlist te zetten en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
15 Posts
| Omlaag ↓
  1. Royal Gaskoning 15 september 2020 14:12
    Ook dit en ook dat en ook zus en ook zo... Meneer wilt en pleit wel voor heel veel, niet?
    Als een industrie niet rendabel is en keer op keer met miljarden geholpen moet worden om overeind te blijven, moet je je dan niet afvragen om er gewoon mee te kappen? Zo werkt het toch gewoon? Waarom moet er voor dit soort bedrijven keer op keer belastinggeld kado worden gedaan?
  2. Cheff 15 september 2020 14:24
    quote:

    Royal Gaskoning schreef op 15 september 2020 14:12:


    Ook dit en ook dat en ook zus en ook zo... Meneer wilt en pleit wel voor heel veel, niet?
    Als een industrie niet rendabel is en keer op keer met miljarden geholpen moet worden om overeind te blijven, moet je je dan niet afvragen om er gewoon mee te kappen? Zo werkt het toch gewoon? Waarom moet er voor dit soort bedrijven keer op keer belastinggeld kado worden gedaan?


    Spijker op zijn kop. Iedereen weet dat dit geld gooien is in een bodemloze put, want op de korte en middel lange termijn zit herstel er in die sector niet in.
    Men kan beter eens goed gaan saneren daar en orde op zaken stellen, dat dit dan nog wat steun nodig heeft zou dan nog in ieder geval te rechtvaardigen zijn.
    Maar zonder al deze zaken is verdere steun niet meer uit te leggen en gewoonweg geld weggooien om maar banen te behouden die er in feite niet meer zijn.
  3. Steegie69 15 september 2020 19:14
    Laat ze nu eens snel besluiten om de top en de piloten 30%-40% te laten inleveren....volstrekt overbetaalde banen. Dat geeft pas vertrouwen voor de toekomst. Hoekstra is duidelijk geweest en heeft volledig gelijk, snel optreden ipv oeverloos traineren en het voortbestaan op het spel zetten....
  4. forum rang 6 rene66 15 september 2020 23:25
    De eerste stap is het ontslaan van 75% van de veel te duur betaalde piloten. De resterende 25% moet 50% inleveren. Dan verdienen ze nog steeds veel meer dan piloten van de prijsvechters. Het is te gek voor woorden dat de klm lobby dit tegen weet te houden op kosten van de belastingbetaler.
  5. Jelle Trader 16 september 2020 10:28
    KLM,...Screaming Buy! Een natie zonder goed functionerende Nationale Luchtvloot in combinatie met een hieraan verbonden goed functionerende luchthaven(Schiphol) is volstrekt ONDENKBAAR! Mocht er een werkzaam vaccin komen, en Nederland (lees de hele wereld,...) weer overgaat tot een 'normale' modus, dan verandert dit direct de situatie van KLM en andere Airliners wereldwijd. Kopen, kopen en kopen....Daarnaast zijn Airliners over het algemeen zeer sterk 'afgestraft'....
  6. Jelle Trader 16 september 2020 11:36
    quote:
    FairValue schreef op 16 september 2020 10:57:

    Screaming buy. Laat me niet lachen zeg!! Eigen vermogen is zelfs niet eens meer positief. Jaren en jaren verlies. Je mag blij zijn als Nederland als ze het overleven. De aandelen zijn eigenlijk niets meer waard. Het is dat de piloten nog niet verkopen.

    Kijk even over je vizier heen FV, Okay, ben met je eens dat de cijfers, balans er niet uit zien om erg blij van te worden, maar op welke manier kan 'Nederland BV'(buiten wegtransport) dan nog zijn waren und spulletjes exporteren naar 'buiten'? Juist! via luchtvaart. Dat is tevens de reden dat Wopke diep in den buidel tast,...
  7. Da Freeze 16 september 2020 15:05
    quote:

    Jelle Trader schreef op 16 september 2020 11:36:



    Kijk even over je vizier heen FV, Okay, ben met je eens dat de cijfers, balans er niet uit zien om erg blij van te worden, maar op welke manier kan 'Nederland BV'(buiten wegtransport) dan nog zijn waren und spulletjes exporteren naar 'buiten'? Juist! via luchtvaart. Dat is tevens de reden dat Wopke diep in den buidel tast,...



    Luchttransport hoeft niet perse met KLM te gebeuren. Vele andere luchtvaartmaatschappijen kopen graag ruimte om op Schiphol te landen. En als de overheid dan toch geld wil investeren, verplaatst Schiphol dan meteen naar de zee. Dat levert ook voldoende werkgelegenheid op.

    We gaan KLM niet redden door de pilotensalarissen te halveren. Maar luchtvaart alleen maar gebruiken voor vracht vind ik een hele goede. Reizigers moeten dan maar het werkelijke tarief betalen voor een stoeltje, dus geen accijnsloze kerosine of gesubsidieerde vluchten (sommige Aziatische maatschappijen schijnen subsidie te krijgen). Dan neemt het aantal reizigers af, maar zitten de vliegtuigen wel vol met mensen die het wel willen betalen. Dat is ook meteen beter voor het milieu.

    Helaas wordt vliegen dan weer voor de rijken. Maar moeten alle belastingbetalers onder het mom van socialisme maar bijdragen aan het behoudt van de maatschappijen? Ik vind van niet.
15 Posts
|Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

 
Quotedata: Amsterdam realtime by Euronext, other realtime by Cboe Europe Ltd.   US stocks: by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15min delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by VWD Group Crypto data by Crypto Compare