Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Air Canada in de problemen door 737 MAX

Air Canada in de problemen door 737 MAX

MONTREAL (AFN/BLOOMBERG) - Air Canada schrapt zijn eerder afgegeven financiële verwachtingen voor dit jaar als gevolg van de problemen met de Boeing 737 MAX. De Canadese luchtvaartmaatschappij heeft relatief veel van zulke toestellen, die wereldwijd op de meeste plekken niet meer mogen vliegen in reactie op twee recente ongelukken met een 737 MAX.

Gemiddeld vervoert Air Canada dagelijks 9000 tot 12.000 passagiers met een 737 MAX. De maatschappij verwacht dat het omboeken van vluchten niet zonder slag of stoot zal gaan en rekent ook op overbelasting van callcentra wegens vragen van klanten. Air Canada is bezig met een noodplan om grotere problemen te voorkomen.

Vorig weekend stortte een 737 MAX kort na het opstijgen neer in Ethiopië. Alle inzittenden kwamen daarbij om het leven. Enkele maanden eerder vond een soortgelijk ongeluk plaats in Indonesië. Een verband is nog niet aangetoond. Boeing houdt vol dat het type toestel veilig is, maar kwam wel al eerder met aangepaste vlieginstructies en deze week met een software-update.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

3 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 maart 2019 14:45

    Goed laten controleren.
    Je zou toch niet 5 jaar later ergens in zuid amerika in een vliegtuig willen stappen van boeing 737 MAX.

    Software update ???...

    Hele software eruit knallen en terug naar een simpel systeem waarbij je de automatische piloot kunt uitzetten.

    Boeing maakt het allemaal te geavanceerd dat je het systeem niet meer kunt overrulen.

    De rode knop in vliegtuig moeten ze weer inbrengen.

    Op Youtube, zie je filmpie hoe het gebeurd zou zijn. Eng... piloten hebben geen kans als vliegtuig er van door gaat.

  2. theskater 17 maart 2019 23:45
    Probleem met het toestel is dat het toestel niet meer stabiel is. Het zwaartepunt is naar voren geschoven door andere motoren. Dit probleem hebben ze opgelost met software. Dit was goedkoper. Echter nu blijkt het niet helemaal goed te werken. Verder is het toestel niet echt uitvoerig getest, het is immers een 737. Maar feitelijk is het een heel nieuw toestel. Het gaat dus niet alleen om software, maar om een heel nieuw concept om een onstabiel toestel stabiel te maken. Of een paar regels software werken is de vraag. Ik stap niet in de aandelen Boeing en zeker niet in z´on max voordat die degelijk getest is.
3 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links