Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Air Canada in de problemen door 737 MAX

Gepubliceerd op 15 mrt 2019 om 12:43 | Views: 5.395

MONTREAL (AFN/BLOOMBERG) - Air Canada schrapt zijn eerder afgegeven financiële verwachtingen voor dit jaar als gevolg van de problemen met de Boeing 737 MAX. De Canadese luchtvaartmaatschappij heeft relatief veel van zulke toestellen, die wereldwijd op de meeste plekken niet meer mogen vliegen in reactie op twee recente ongelukken met een 737 MAX.

Gemiddeld vervoert Air Canada dagelijks 9000 tot 12.000 passagiers met een 737 MAX. De maatschappij verwacht dat het omboeken van vluchten niet zonder slag of stoot zal gaan en rekent ook op overbelasting van callcentra wegens vragen van klanten. Air Canada is bezig met een noodplan om grotere problemen te voorkomen.

Vorig weekend stortte een 737 MAX kort na het opstijgen neer in Ethiopië. Alle inzittenden kwamen daarbij om het leven. Enkele maanden eerder vond een soortgelijk ongeluk plaats in Indonesië. Een verband is nog niet aangetoond. Boeing houdt vol dat het type toestel veilig is, maar kwam wel al eerder met aangepaste vlieginstructies en deze week met een software-update.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
chogogo
0
Ai, dit kan nare gevolgen hebben voor Boeing. Als bewezen wordt dat hun software niet voldoet.
Hermando
0

Goed laten controleren.
Je zou toch niet 5 jaar later ergens in zuid amerika in een vliegtuig willen stappen van boeing 737 MAX.

Software update ???...

Hele software eruit knallen en terug naar een simpel systeem waarbij je de automatische piloot kunt uitzetten.

Boeing maakt het allemaal te geavanceerd dat je het systeem niet meer kunt overrulen.

De rode knop in vliegtuig moeten ze weer inbrengen.

Op Youtube, zie je filmpie hoe het gebeurd zou zijn. Eng... piloten hebben geen kans als vliegtuig er van door gaat.


theskater
0
Probleem met het toestel is dat het toestel niet meer stabiel is. Het zwaartepunt is naar voren geschoven door andere motoren. Dit probleem hebben ze opgelost met software. Dit was goedkoper. Echter nu blijkt het niet helemaal goed te werken. Verder is het toestel niet echt uitvoerig getest, het is immers een 737. Maar feitelijk is het een heel nieuw toestel. Het gaat dus niet alleen om software, maar om een heel nieuw concept om een onstabiel toestel stabiel te maken. Of een paar regels software werken is de vraag. Ik stap niet in de aandelen Boeing en zeker niet in z´on max voordat die degelijk getest is.
3 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Gesponsorde links