Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Investeerder Blackstone doet bod op NIBC

Gepubliceerd op 14 februari 2020 08:43 | Views: 7.166

5 Posts
| Omlaag ↓
  1. Robasc+ 14 februari 2020 11:35
    Koers wiebelde steeds tussen de 7 en 9 bij een dividendrendement van 6% en gemiddelde winst 1,22 over afgelopen drie jaa, zie NIBC website. Dan gaan de twee grootaandeelhouders echt niet akkoord met €9,85 incl dividend en ik zeker niet. Intrinsieke waarde plus vijf jaar dividend maakt een reëel bod van ongeveer €15.

    Dat advies van NIBC van vorige week Holland colours van €86 naar €120 lijkt mij ook geen zuivere koffie. Op HC trek ik door koersstijging inmiddels 30% dividend dus ook hier zou een bod mij slecht uitkomen.
  2. forum rang 4 Biobert 14 februari 2020 12:02
    Bod is gebaseerd op gemiddelde koers van de afgelopen drie maanden. De laatste twee weken is er al het een en ander uitgelekt gelet op de grote omzetten op sommige dagen met daarmee gepaard gaande koersstijgingen. De twee grootaandeelhouders zijn eerder een lagere prijs overeengekomen dan een hogere.Ik denk 9,75, want Black Rock wil natuurlijk wel wat kwantum korting. Bovendien heeft Flowers nu meer voor een aandeelgekregen dan bij de beursintroductie en bij de verkoop van een deelbelang aan Rgeegborgh. Reggeborgh zelf is helemaal blij, gekocht voor 8,40 en nu verkocht voor 9,75. Dat is 1,35 koerswinst binnen een half jaar en dat voor ruim 21 mln aandelen is 28,5 mln euro.
5 Posts
|Omhoog ↑