Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Reorganisatie Rabo nooit helemaal afgerond'

'Reorganisatie Rabo nooit helemaal afgerond'

UTRECHT (AFN) - De reorganisatie bij Rabobank zal nooit helemaal afgerond zijn. Dat zegt topman Wiebe Draijer in een gesprek met het Financieele Dagblad. Hij wijst daarbij onder meer naar de gevolgen van digitalisering.

Rabo is nog steeds bezig met een grote reorganisatie, waarbij 12.000 arbeidsplaatsen worden geschrapt. ,,Kijk, de reorganisatie zelf is in 2020 afgerond. Maar tegelijkertijd zal de reorganisatie nooit helemaal afgerond worden. We leven in een digitaliserende wereld. Aan de buitenkant zal het beeld van de bank hetzelfde blijven, maar binnenin zullen allerlei processen verbeterd worden'', aldus de topman. Dat gaat volgens hem personele gevolgen hebben. ,,Vooral voor de achterkant van de bank, de delen die geen contact met de klant hebben. Uiteindelijk kan dat allemaal gedigitaliseerd worden. Ik ga daar geen getallen aan vastplakken, maar het klopt: daar werken nog duizenden mensen bij Rabo.''

Draijer zegt verder niet zozeer bankenconsolidatie in Nederland te verwachten. ,,Het landschap is hier aardig uitgekristalliseerd met drie banken met een duidelijke eigen identiteit en een groep kleinere banken die ook hun eigen rol spelen'', aldus de bestuurder die opgaat voor een nieuwe termijn. In Duitsland en Italië voorziet hij wel een consolidatie.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

6 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 9 objectief 13 september 2018 08:07
    quote:

    Kaviaar schreef op 13 september 2018 07:19:

    Het ligt er maar net aan in hoever je ermee voorop wil lopen en erin mee wilt gaan! Ze maken elkaar allemaal gek met die digitalisering etc. En wat is de winst voor de klant? Dat een computer je helpt?

    Ooit was het een boeren leenbank.
    Door de digitalisering hoeft niemand meer naar een bankkantoor te gaan, dat is een enorme vooruitgang. Kantoren en kantoorpersoneel overbodig met besparingen die gigantisch zijn. De klant doet zijn zaken thuis, dat maakt het leven gemakkelijk.
  2. forum rang 7 Kaviaar 13 september 2018 15:42
    quote:

    fred12345 schreef op 13 september 2018 08:07:

    [...]

    Door de digitalisering hoeft niemand meer naar een bankkantoor te gaan, dat is een enorme vooruitgang. Kantoren en kantoorpersoneel overbodig met besparingen die gigantisch zijn. De klant doet zijn zaken thuis, dat maakt het leven gemakkelijk.
    Fred12345,

    Het maakt het leven makkelijker, maar zéker ook minder sociaal.
    Alles vanaf de bank.

    Ik kom liever in winkels of banken waar je een gezicht bij hebt i.p.v. email, wat erg onpersoonlijk overkomt bij veel mensen. Misschien dat jij dat niet zo ervaart, dat kan.

    Maar ik vind de digitalisering erg onpersoonlijk. En wie bespaart? Juist, de baas/werkgever.... en de klant is daar de dupe van.

    Zelfscan bij supermarkten is prima, maar je zou maar in een winkel komen waar geen personeel meer is, enkel robots. Sta je toch raar te kijken.

    Error, error ;-))
6 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links