Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Luchthavens in heel Europa fors drukker

BRUSSEL (AFN) - Niet alleen Schiphol heeft een zeer drukke zomer achter de rug, ook op andere Europese luchthavens is het vliegverkeer sterk toegenomen. Dat blijkt uit passagiersstatistieken van brancheorganisatie ACI Europe over de belangrijke vakantiemaand juli.

De bij ACI aangesloten vliegvelden zagen het aantal reizigers met bijna 10 procent toenemen. Dat is volgens de organisatie in lijn met de sterke groei in voorgaande maanden. Van de vijf grootste luchthavens in Europa liet Istanbul-Atatürk veruit de sterkste groei zien: 17,6 procent. Dat komt mede doordat Turkije in juli vorig jaar werd opgeschrikt door een mislukte couppoging.

Van de overige vier grootmachten liet Schiphol de sterkste groei zien (5,6 procent), gevolgd door Parijs-Charles de Gaulle (5,4 procent) en Frankfurt (4,4 procent). Op Londen-Heathrow, dat al lange tijd geen ruimte meer heeft om extra vluchten te ontvangen, bleef de passagiersgroei beperkt tot 1,1 procent.

De Europese luchtvaartbranche profiteert volgens ACI van de aanhoudende economische groei, met name in de eurolanden. Die vertaalt zich ook in een flinke groei (ruim 10 procent) van de hoeveelheid vracht die luchthavens te verwerken kregen. Het aantal starts en landingen nam met ruim 5 procent toe, de sterkste groei in jaren.

Lees over dit aandeel ook

  1. 24 apr Nieuwe commissarissen en CFO voor KLM
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Air France-KLM

Gerelateerd

Reacties

3 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 9 objectief 13 september 2017 14:05
    quote:

    Heinz schreef op 13 september 2017 13:22:

    Vliegen is te goedkoop. Iedereen weet het maar er gebeurt niets.
    Ja, dat moet veel duurder gemaakt worden via een vliegtaks...zou ook een gemakkelijke belasting zijn net als de BTW...niemand staat er na een tijdje bij stil en hartstikke goed voor milieu en Staatskas.
    Probleem is het moet internationaal en dat lukt dus niet.
  2. ooievaar49 13 september 2017 15:19
    quote:

    fred12345 schreef op 13 september 2017 14:05:

    [...]

    Ja, dat moet veel duurder gemaakt worden via een vliegtaks...zou ook een gemakkelijke belasting zijn net als de BTW...niemand staat er na een tijdje bij stil en hartstikke goed voor milieu en Staatskas.
    Probleem is het moet internationaal en dat lukt dus niet.
    Waarom zou dat niet lukken?
    Andere landen hebben ook al stickerverkoop als je bepaalde dorpen of steden in wilt rijden met een vervuilende auto. Nederland loopt ook daar achter.
    Wanneer dus de belasting op vliegen ingevoerd zal worden dan meteen de vervuilende bromfietsen aanpakken. Kunnen grote landen als China, Pakistan,India, Indonesië etc. het voorbeeld van Nederland eens volgen. Wat een stinkbende in die landen!
3 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,690 17:38
-0,274 -2,75%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links