Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Unilever schaft mogelijk coronavaccins voor arme landen aan

Gepubliceerd op 13 januari 2021 18:23 | Views: 3.316

3 Posts
| Omlaag ↓
  1. Sarza 13 januari 2021 18:59
    quote:

    Instapmoment schreef op 13 januari 2021 18:32:


    Waar een werkgever zich tegenwoordig mee denkt te moeten bemoeien. Vaccins aanschaffen voor werknemers en ze verplichten tot sneltesten indien ze vaccinatie weigeren..


    Begrijp ik het goed dat je het wel normaal om je collega’s in gevaar te brengen?
    Ik weet niet of jij verstand hebt van de rechten en plichten van de werkgever, ik maar deels. Wat ik wel weet is dat werkgevers (zeker in nl) de verplichting hebben om een veilige werkomgeving aan te bieden aan de werknemers. Bij verzuim kunnen straffen volgen. Vaccinatie of anders een sneltest hoort eenmaal bij de plicht in deze bijzondere tijd. Vandaag in het AD een artikel. Met daarin een rechter die een medewerker in het ongelijk stelt die weigert mondkapje te dragen op de werkvloer en hierdoor niet op het werk mocht komen en ook niet meer betaald kreeg.

  2. Instapmoment 13 januari 2021 19:56
    quote:

    Sarza schreef op 13 januari 2021 18:59:


    [...]

    Begrijp ik het goed dat je het wel normaal om je collega’s in gevaar te brengen?
    Ik weet niet of jij verstand hebt van de rechten en plichten van de werkgever, ik maar deels. Wat ik wel weet is dat werkgevers (zeker in nl) de verplichting hebben om een veilige werkomgeving aan te bieden aan de werknemers. Bij verzuim kunnen straffen volgen. Vaccinatie of anders een sneltest hoort eenmaal bij de plicht in deze bijzondere tijd. Vandaag in het AD een artikel. Met daarin een rechter die een medewerker in het ongelijk stelt die weigert mondkapje te dragen op de werkvloer en hierdoor niet op het werk mocht komen en ook niet meer betaald kreeg.




    Nee, dat vind ik niet normaal. Natuurlijk moet een werkgever zich aan de arbo wetgeving houden, echter reikt deze natuurlijk niet zo ver. Dat zou hetzelfde zijn als een werkgever die zijn personeel iedere ochtend verplicht een HIV-test te doen. Dit is immers ook besmettelijk (weliswaar minder). Ook het artikel waar u naar refereert lijkt mij hier niet relevant - de werkgever in kwestie riskeert immers sluiting van zijn zaak als het personeel geen mondkapje draagt
3 Posts
|Omhoog ↑