Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Topman voorziet moeilijk jaar Air France-KLM

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Topman Jean-Marc Janaillac voorziet dat 2017 een ,,moeilijk jaar'' gaat worden voor Air France-KLM. Daarbij zal de luchtvaartcombinatie volgens hem de eigen concurrentiekracht moeten opkrikken, nu de olieprijzen en de rentes weer aan het toenemen zijn en de dollar in waarde stijgt. Op een bijeenkomst in Parijs wees Janaillac woensdag onder meer op de lage winstgevendheid en hoge schulden van het bedrijf.

De topman wilde desgevraagd niet ingaan op de gesprekken die momenteel worden gevoerd met de vakbonden in Frankrijk. Air France is tot ergernis van de bonden bezig met het optuigen van een nieuwe Franse dochtermaatschappij. Die moet met goedkoper personeel de concurrentie aangaan met rivalen uit het Midden-Oosten, op routes waar de omzet het sterkst onder druk staat. Directeur Franck Terner van Air France meldde wel dat de Franse zustermaatschappij van KLM later deze maand met nieuws naar buiten komt over de nieuwe organisatie van het management.

Lees over dit aandeel ook

  1. 24 apr Nieuwe commissarissen en CFO voor KLM
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Air France-KLM

Gerelateerd

Reacties

5 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 12 januari 2017 01:08
    KLM sterft door de gigantische prijsstijgingen. Vanuit Azië moet ik € 400,- meer betalen dan met andere maatschappijen.Daarnaast is het eten niet lekker dus kies ik ook voor andere maatschappijen.
    Het heeft niets te maken met de olieprijs want toen de olie erg laag stond was KLM ook te duur.

    Je moet die topmannen nog een hoger salaris betalen ten koste van je bemanning dan gaat je bedrijf vanzelf naar de klote.
  2. thepouw 12 januari 2017 06:43
    quote:

    Itang schreef op 12 januari 2017 01:08:

    KLM sterft door de gigantische prijsstijgingen. Vanuit Azië moet ik € 400,- meer betalen dan met andere maatschappijen.Daarnaast is het eten niet lekker dus kies ik ook voor andere maatschappijen.
    Het heeft niets te maken met de olieprijs want toen de olie erg laag stond was KLM ook te duur.

    Je moet die topmannen nog een hoger salaris betalen ten koste van je bemanning dan gaat je bedrijf vanzelf naar de klote.
    dat is nu juist het probleem: de bemanning is veeeeel te duur bij KLM/Air France. Salaris is hoger dan bij de prijsvechters, maar ook alle randvoorwaarden zijn veel beter /minder lange dagen, meer vakantie etc. Bovendien is er een hele sloot van (onnodig) randpersoneel.

    Uiteindelijk zit daar het grootste deel van het prijsverschil. AF/KLM moet naar een goedkoper model toe om te overleven, zoals ook SAS en Finnair al aan het doen zijn/gedaan hebben.
  3. Bullwish 12 januari 2017 08:36
    Ik reis veel, maar ik vlieg al heel lang niet meer met de KLM. Ik mijd KLM zeer bewust, ik heb een hekel aan de KLM. Het is een slechte maatschappij. Slechte service, zeer arrogante vrouwen, slecht eten. Pfff...hou op!

    Er zijn veel betere maatschappijen en het grappige is dat die nog regelmatig goedkoper zijn ook!
  4. forum rang 9 josti5 12 januari 2017 09:04
    Als passagier word je bij binnenkomst 'in uw eigen belang' iedere keer weer als een potentiële terrorist ontvangen, en de huidige bagageregels, vooral al dat gedoe met gewicht, zijn ronduit passagiervijandig.
    Daar mag, eenmaal de stoel in het vliegtuig bereikt hebbend, gerust wat extra vriendelijkheid tegenover staan, zodat de passagier weer een beetje bij kan komen, na alle vijandigheid.
    Een valiumpje zou zéker helpen -:)
    En dat men, ook al om onnodig oponthoud te vermijden, nog stééds niet is overgegaan op het vullen van het vliegtuig van achteren naar voren, stoelnummer voor stoelnummer, is mij een raadsel.
    Want tref je een trage uitpakker/instapper op één van de eerste rijen, en dat is vrijwel altijd het geval, dan staat de hele meute onnodig te wachten...

5 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,974 11:40
+0,010 +0,10%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links