Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

TomTom en Pitney breiden samenwerking uit

TomTom en Pitney breiden samenwerking uit

AMSTERDAM (AFN) - Navigatiedienstverlener TomTom en technologiebedrijf Pitney Bowes breiden hun samenwerking uit. Dat werd donderdag bekendgemaakt, zonder het afgeven van financiële details.

Pitney Bowes kreeg eerder al navigatiediensten- en data van TomTom, waaronder wegennetwerken, adressen, postcodes. Met de nieuwe deal komen daar ook verkeersdiensten bij. Het bedrijf is onder meer actief op het vlak van geolocatiesoftware.

Lees over dit aandeel ook

  1. 17 apr Slotcall: AEX is het kneusje van Europa, met dank aan ASML 7
  2. 17 apr TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
TomTom

Gerelateerd

Reacties

6 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 8 december 2016 09:08
    quote:

    Alfonz schreef op 8 december 2016 08:58:

    [...]
    Geen communicatie , zoals gewoonlijk.....
    Ondanks de non-communicatie versprak Goddijn zich wel tijdens de Q3-CC. Hij noemde Nissan als nieuwe klant. Dat is een hele grote vis. Nodig om de verwachting van Goddijn van 50% martaandeel Automotive in 2020 (zie interview ProBeleggen) te realiseren (=omzet Automotive >1 miljard en koers boven de 100 euro)

    Komende 2 weken kan ook zo maar de hoofdprijs Tesla al vallen (samenwerking van Nvidia-Bosch-TomTom). Of wacht men met de bekendmaking tot de CES Las Vegas begin januari?
  2. [verwijderd] 8 december 2016 11:25
    quote:

    wampie schreef op 8 december 2016 09:20:

    long long long long long long
    Bij TomTom moet je inderdaad vooral naar de wat langere termijn kijken:

    -groeiende omzet Software & Services met hogere marges!!!
    (Dat zie je bijvoorbeeld aan het groeiende orderbook Automotive (dat ook nog eens veel en veel te laag is gewaardeerd met 28% take-rate in de periode 2016-2020)

    -verwachting Goddijn van 50% marktaandeel Automotive in 2020 in interview ProBeleggen(= omzet Automotive >1 miljard en koers boven de 100 euro);
    er zijn al belangrijke orders binnen waarover nog niet mag worden gecommuniceerd (Nissan? Tesla?)

    -Telematics groeit als kool en is ook de komende 5 jaar groeimarkt

    -Licensing groeit door smartphoneklanten als Apple, Uber, Mapquest etc.etc.

    -TomTom is schuldenvrij, winstgevend en kerngezond!

    -onderwaardering assets (huidige waarde assets maps + telematics is volgens expert Lanctot rond de 40 euro per aandeel; klopt ook aardig met prijzen die voor peers HERE en Fleetmatics zijn betaald));
    veel kapers op de kust die de assets maar wat graag willen kopen (Apple, Alibaba, Facebook, Bosch, Samsung, Uber, Baidu etc.etc.)

    -HD-Maps en RoadDNA zijn troeven voor ADAS + HAD.
    TomTom heeft real-time platform de afgelopen jaren versneld ontwikkeld (heeft de winsten met honderden miljoenen gedrukt omdat de ontwikelingskosten direct worden afgeboekt; alleen naar de wpa kijken van de afgelopen jaren is bij een bedrijf in transitie ook grote onzin). Dit real-time platform verwerkt de sensordata uit de connected-car. Men loopt 3 jaar voor op HERE en dat zie je aan de nieuwe orders bij Uber en Volvo.

    (Het aandeel was de afgelopen periode vooral speelbal van shorters omdat de CEO en de CFO fout op fout stapelden. Vooral de communicatie van de CFO over de lagere omzetverwachting voor Consumer vlak voor de Q3-cijfers was tenenkrommend. Het bleek achteraf weinig voor te stellen (had ook gewoon bij de Q3-cijfers gekunt) maar er werd nu 2x forse schade gelopen door deze uiterst slechte communicatie. Afgelopen weekend kwam men met een reorganisatieberichtje (stelt weinig voor), maar dat had men destijds ook direct bij Q3-moeten doen. En benadrukken dat Sports gewoon verdubbeld en de verwachte daling van PND deels al opvangt; en de toekomst van TomTom zit in Software & Services (Automotive, Licensing en Telematics) en niet in Hardware (Consumer).)
  3. [verwijderd] 8 december 2016 11:50
    quote:

    groeibriljant schreef op 8 december 2016 11:25:

    [...]

    Bij TomTom moet je inderdaad vooral naar de wat langere termijn kijken:

    -groeiende omzet Software & Services met hogere marges!!!
    (Dat zie je bijvoorbeeld aan het groeiende orderbook Automotive (dat ook nog eens veel en veel te laag is gewaardeerd met 28% take-rate in de periode 2016-2020)

    -verwachting Goddijn van 50% marktaandeel Automotive in 2020 in interview ProBeleggen(= omzet Automotive >1 miljard en koers boven de 100 euro);
    er zijn al belangrijke orders binnen waarover nog niet mag worden gecommuniceerd (Nissan? Tesla?)

    -Telematics groeit als kool en is ook de komende 5 jaar groeimarkt

    -Licensing groeit door smartphoneklanten als Apple, Uber, Mapquest etc.etc.

    -TomTom is schuldenvrij, winstgevend en kerngezond!

    -onderwaardering assets (huidige waarde assets maps + telematics is volgens expert Lanctot rond de 40 euro per aandeel; klopt ook aardig met prijzen die voor peers HERE en Fleetmatics zijn betaald));
    veel kapers op de kust die de assets maar wat graag willen kopen (Apple, Alibaba, Facebook, Bosch, Samsung, Uber, Baidu etc.etc.)

    -HD-Maps en RoadDNA zijn troeven voor ADAS + HAD.
    TomTom heeft real-time platform de afgelopen jaren versneld ontwikkeld (heeft de winsten met honderden miljoenen gedrukt omdat de ontwikelingskosten direct worden afgeboekt; alleen naar de wpa kijken van de afgelopen jaren is bij een bedrijf in transitie ook grote onzin). Dit real-time platform verwerkt de sensordata uit de connected-car. Men loopt 3 jaar voor op HERE en dat zie je aan de nieuwe orders bij Uber en Volvo.

    (Het aandeel was de afgelopen periode vooral speelbal van shorters omdat de CEO en de CFO fout op fout stapelden. Vooral de communicatie van de CFO over de lagere omzetverwachting voor Consumer vlak voor de Q3-cijfers was tenenkrommend. Het bleek achteraf weinig voor te stellen (had ook gewoon bij de Q3-cijfers gekunt) maar er werd nu 2x forse schade gelopen door deze uiterst slechte communicatie. Afgelopen weekend kwam men met een reorganisatieberichtje (stelt weinig voor), maar dat had men destijds ook direct bij Q3-moeten doen. En benadrukken dat Sports gewoon verdubbeld en de verwachte daling van PND deels al opvangt; en de toekomst van TomTom zit in Software & Services (Automotive, Licensing en Telematics) en niet in Hardware (Consumer).)
    Ik ben altijd wel blij met dit soort opsommingen .... dan hou ik ze nog maar even in portefeuille. :-)

6 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

TomTom

5,980 18 apr
-0,205 -3,31%
Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links