Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Luchtvaartsector juicht eenduidigheid in reiscriteria Europa toe

Gepubliceerd op 8 september 2020 17:15 | Views: 1.788 | Onderwerpen: Europa, luchtvaart

GENÈVE (AFN) - De Europese Commissie moet de coördinatie en communicatie van reisbeperkingen Europees breed beter afstemmen. Voorstellen daartoe hebben de goedkeuring van de luchtvaartsector. Daarmee kunnen onnodige reisbeperkingen worden voorkomen.

Mensen willen reizen, maar de onvoorspelbaarheid van de manier waarop de regeringen coronamaatregelen uitvoeren, zorgt ervoor dat de vraag naar tickets instort, aldus IATA. Volgens de de internationale brancheorganisatie moeten criteria voor beperkingen vanwege het coronavirus voorspelbaarder worden. Daarbij zouden wijzigingen wekelijks moeten worden gedeeld. Ook criteria voor coronartests zouden eenduidig moeten zijn.

Ook pleit IATA net als de commissie voor een stoplicht-kleurensysteem als het gaat om reisadviezen. Groen voor een gebied waar het totale aantal nieuw gemelde coronagevallen minder dan 25 per 100.000 personen bedraagt gedurende een periode van veertien dagen. Bij oranje gaat het om maximaal 50 gevallen per 100.000 personen. Rood zit daarboven. In grijze gebieden is te weinig informatie beschikbaar.

De IATA benadrukt dat de Europese Commissie slechts aanbevelingen kan doen, en niet de naleving ervan kan afdwingen. De organisatie hoopt dat de Europese landen deze keer zullen luisteren en gecoördineerd zullen optreden om zo de grenzen ook open te stellen voor reizigers van buiten de EU

Gerelateerd

Europa

Volgen
 
Klik hier om dit onderwerp te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

luchtvaart

Volgen
 
Klik hier om dit onderwerp te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
2 Posts
| Omlaag ↓
  1. WijHetVolk 8 september 2020 19:08
    Bij minder dan 25/100.000 gevallen code groen?? Dat lijkt me sterk. En is ook niet realistisch. De ene regio (natie) heeft andere cijfers dan de andere en dus aanvliegen op een code groen land kan dus betekenen dat inkomende passagiers vanuit een code rood land weer vertrekken. (Schengen)
    En is er uniformiteit in het testbeleid van ieder land in de EU? Of spelen andere zaken hierin ook een rol?
2 Posts
|Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

 
Quotedata: Amsterdam realtime by Euronext, other realtime by Cboe Europe Ltd.   US stocks: by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15min delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by VWD Group Crypto data by Crypto Compare