Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

L'Oreal scoort met duurdere cosmeticamerken

PARIJS (AFN) - De Franse cosmeticaproducent L'Oreal heeft in het vierde kwartaal, belangrijk in verband met de feestdagenperiode in december, goede zaken gedaan met vooral zijn luxere producten. Ook over heel 2017 moest de groei vooral van duurdere merken als Lancôme, Giorgio Armani en Yves Saint Laurent komen.

L'Oreal behaalde afgelopen jaar een omzet van 26 miljard euro. Dat is een kleine 5 procent meer dan in 2016, afgezien van nadelige wisselkoerseffecten. Het sterkst stegen de verkopen in Azië en Oost-Europa, in volwassen markten als Europa en Noord-Amerika gingen de zaken minder voor de wind.

Het Franse bedrijf boekte een nettowinst van 3,6 miljard euro, ruim 15 procent meer dan een jaar eerder. De operationele winst nam met 3 procent toe naar 4,7 miljard euro. Voor dit jaar voorspelt topman Jean-Paul Agon opnieuw een sterke omzetgroei op eigen kracht en een verdere verhoging van de winstgevendheid.

Lees over dit aandeel ook

  1. 18 apr L'Oréal groeit verder
  2. 08 feb L'Oreal groeit door

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
L'OREAL

Gerelateerd

Reacties

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links