Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Hogere omzet moederbedrijf Schwarzkopf

Gepubliceerd op 7 mei 2019 om 07:39 | Views: 1.006

Unilever Cert. 17:39

54,42 -0,17 (-0,31%)

DÜSSELDORF (AFN) - Het Duitse concern Henkel heeft de omzet in het eerste kwartaal opgevoerd. Het moederbedrijf van merken als Schwarzkopf, Persil en Pritt was daarbij minder winstgevend. Het bedrijf kondigde eerder dit jaar al aan extra te investeren in digitalisering en vernieuwing.

De omzet dikte in de de eerste drie maanden van dit jaar met 2,8 procent aan tot bijna 5 miljard euro. Daarbij profiteerde Henkel onder meer van gunstige wisselkoersen. Op autonome basis, dus zonder invloed van valutaschommelingen of overnames, was er sprake van 0,7 procent groei. De nettowinst daalde 1,7 procent tot 534 miljoen euro.

Het hardst groeide het bedrijf in Afrika, het Midden-Oosten en Latijns Amerika. In West-Europa namen de verkopen af. Voor het lopende boekjaar handhaaft Henkel zijn prognose van autonome omzetgroei van 2 tot 4 procent.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Hudige trend
Unilever Cert.

Gerelateerd

Unilever Certificate

Volgen
 
Klik hier om dit instrument op uw watchlist te zetten en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord