Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Unilever ziet opkomst lokale merken

JAKARTA (AFN/BLOOMBERG) - Klanten keren zich steeds meer af van internationale merken en hebben een voorkeur voor lokale producten. Dat gebeurt niet alleen in opkomende markten in Azië, maar ook in de Verenigde Staten en Europa, merkt voedingsmiddelen- en verzorgingsproductenmaker Unilever op.

,,Consumenten verlangen niet meer naar grote wereldwijde merken'', zei president directeur Hemant Bakshi van Unilever Indonesië tijdens een conferentie in Jakarta. ,,Ze vinden het nu veel belangrijker wat en in hun land gebeurt, in de kleinere gemeenschap.''

De trend begon in Azië, waar grote Westerse merken voorheen makkelijk marktaandeel wonnen. Maar Bashi ziet de trend ook in Westerse markten. Daar heeft technologie zoals sociale media het makkelijker gemaakt voor kleinere lokale merken om specifieke segmenten consumenten te bereiken.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

1 Post
| Omlaag ↓
1 Post
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links